Cthulhu Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Det er bare ett stort problem.TEST: Ninebot by Segway batteri til KickScooter (NEB1002-H1) Lenke til kommentar
Iki Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 (endret) Så de har prøvd å begrense hastigheten, men med 1 km i timen? Endret 28. august 2018 av Iki Lenke til kommentar
Lostfields Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 (endret) Xiaomi M365, som fikk rødt kort men ellers topp pga sin hastighet på 25 km/t, kan modifiseres med Firmware slik at topphastighet begrenses til lovlig hastighet.Ettersom Xiaomi eier Ninebot!? så er nok ikke det usannsynlig at man kan det her også. Lenge kunne man bruke appen til Ninebot mot Xiaomi M365 :-) Endret 28. august 2018 av Lostfields Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 og hvem kommer til å stoppe disse, når syklister som sykler på rødt ikke blir stoppet? 2 Lenke til kommentar
teitur Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 (endret) Skjønner ikke at dette skulle komme som noen overraskelse for importøren. Disse dataene har stått på nettsidene til Ninebot minst siden dere gjorde testen av sparkesykler tidligere i sommer. ES2 blir forøvrig enda raskere, med hhv 25/30km/t uten/med ekstrabatteri. Endret 28. august 2018 av teitur Lenke til kommentar
Ruler2 Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Kommer neppe til å bli stoppet fordi om en skulle ha påmontert dette og være over grensa. Når ikke politiet stopper 10 åringer på trimma elsykkel så stopper de neppe en sparkesykkel da skal du ha skikkelig uflaks for så god teknisk oversikt har ikke den enkelte politimann med mindre han har spesial interesse for slikt noe de neppe har. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 så er det et tidspunkt for å kjøpe en slik så er det nå? Før de får en ny firmware som begrenser hastigheten 1 Lenke til kommentar
teitur Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 så er det et tidspunkt for å kjøpe en slik så er det nå? Før de får en ny firmware som begrenser hastighetenSpørsmålet er vel om du slipper unna firmwareoppdateringer senere. Uansett burde seiling point for ekstrsbatteriet være bedre ytelse i motbakker og bedre rekkebidde fremfor økningen i toppfart. 1 Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 4. april 2019 Del Skrevet 4. april 2019 Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt ekstra skvettlapp til bakskjermen slik at det ikke spruter så mye når det er vått på bakken? Jeg ser at utleieversjonen til Voi har dette. Lenke til kommentar
Sophonax Skrevet 22. august 2019 Del Skrevet 22. august 2019 ES2L er en lovlig variant av ES2 (som også har ny firmware som begrenser hastigheten både med og uten dette batteriet i Norge). Det finnes ingen grunn til å ikke anbefale batteriet lenger, men samtlige kan strengt tatt legge inn den nye firmwaren til samtlige Ninebot elscootere og kjøre lovlig. Er samme batteri til ES1 og ES2(L) (henholdsvis refereres i utlandet som ES3 og ES4 (ES4 gjelder kun ES2 hvor du har en 300w motor kontra ES2L som har en 250w motor) hvis batteriet er påmontert). Denne heksejakta ved å dra alt og alle under samme kam gjør ikke Tek.no(eller VG som eier Tek) noe bedre enn firmaet Ninebot som de blir beskrevet i artikkelen. Artikkelen beskriver essensielt en firmware som ble tilgjengelig for nordmenn, men innser ikke at dette var et uhell. Bagatell! Men for riktigheten sin skyld: Selv om en bil kan også kjøre i 200km/t, så er ikke bilen i seg selv ulovlig til tross for at øvre hastighetsgrenser ligger på 110 eller 120km/t. Føreren må selv justere sin hastighet. I elscooter-verden, øvre kjøregrense er på 20km/t, så hvis du holder deg under dette, kjører du lovlig uavhengig av hvilken elscooter du kjører på. Du kan få en moped opp i 100 km/t om du vet hva du gjør, men her er det andre begrensninger og lovgivninger. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. august 2019 Del Skrevet 22. august 2019 Problemet er vel heller med elsykkel og motorsykkel kommer disse som samme ting. Vet ikke om man ma ha moped lappen eller motorsykkel lappen for å bruke disse? Så er vel også lovverket slik disse har ikke lov å kjøre på motorveien. Heller ikke særlig optimalisert for vinterføre? Hvor godt den yter i oppover bakke over 30 graders stigninger også usikkert? Lenke til kommentar
Marius2002 Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 Helt ærlig, hvem bryr seg? og hvilken risiko utgjør dette?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå