Martin Braathen Røise Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 <br data-mce-bogus="1">Svenskene har gått på milliardsmell. Snart går de i gang med tilsvarende IT-prosjekt her hjemme Lenke til kommentar
toffo Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Så litt bedre informasjonsflyt kalles "Den digitale jernbanen"? Svadaalarmen slår ut i full skala her. Håper prosjektledelsen har mer bakkekontakt. 1 Lenke til kommentar
Alexander Berg-Johansen Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Føler slike bedrifter er tingen å starte altså. 1. Anbud legges ut. 2. Legg inn et anbud som er altfor lavt. (Det er bare å overskride det som faen senere, uten konsekvenser.) 3. Profitt 4 Lenke til kommentar
toffo Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Føler slike bedrifter er tingen å starte altså. 1. Anbud legges ut. 2. Legg inn et anbud som er altfor lavt. (Det er bare å overskride det som faen senere, uten konsekvenser.) 3. Profitt :-) Putt gjerne på enorme utgifter til morselskap evt utbytte til eiere og så konkurs. Da sitter du igjen med potten og er ikke ansvarlig for noe som helst. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Opp med hånden alle som IKKE blir overrasket når dette prosjektet sitt budsjett melder om sprekker i milliardklassen. Lenke til kommentar
XIFXEGLO Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Føler slike bedrifter er tingen å starte altså. 1. Anbud legges ut. 2. Legg inn et anbud som er altfor lavt. (Det er bare å overskride det som faen senere, uten konsekvenser.) 3. Profitt Punkt 2 kan også være: "Legg unøyaktigheter i kravspesifikasjonen på bordet og krev gigantsummer på å legge inn funksjonalitet som kreves for at systemet skal fungere etter intensjonen" Det er også en klassiker. Hvis jeg husker rett var vel manglende transientbeskyttelse en av årsakene til milliarsprekken på ERTMS i danmark. 3 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Så litt bedre informasjonsflyt kalles "Den digitale jernbanen"? Svadaalarmen slår ut i full skala her. Håper prosjektledelsen har mer bakkekontakt. De er samme ulla som direktører, så der er det nok lite bakkekontakt. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Hvis jeg husker rett var vel manglende transientbeskyttelse en av årsakene til milliarsprekken på ERTMS i danmark. Hva er transientbeskyttelse? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734 Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Føler slike bedrifter er tingen å starte altså. 1. Anbud legges ut. 2. Legg inn et anbud som er altfor lavt. (Det er bare å overskride det som faen senere, uten konsekvenser.) 3. Profitt Du glemmer en vesentlig ting. Du må ha noen på eiersiden som har lov til å drive på på denne måten. Gjerne noen store, internasjonale konsern som i tillegg til investeringer også driver med finansiell rodgivning til lands regjeringer. Litt sånn som f. Eks. De som på den ene siden eide mye eiendom i London også anbefaler de at oljefondet skal investere i eiendom også kjøper oljefondet seg inn nettopp her. Lenke til kommentar
agnosticdiagnostic Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Føler slike bedrifter er tingen å starte altså. 1. Anbud legges ut. 2. Legg inn et anbud som er altfor lavt. (Det er bare å overskride det som faen senere, uten konsekvenser.) 3. Profitt Du mener å følge IBM modellen? Neeei... Det er ekstra... Neeeei vi mente ikke det, så det er ekstra +++ Ja de talentløse konsulentene våre bruker 10 timer på det resten av verden bruker 1 time på, så da fakturerer vi 10 timer. Nei, her er det bare å leie inn IBM, så får man en Digital jernbane-grindgut suksess. Lenke til kommentar
toffo Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Du mener å følge IBM modellen? Neeei... Det er ekstra... Neeeei vi mente ikke det, så det er ekstra +++ Ja de talentløse konsulentene våre bruker 10 timer på det resten av verden bruker 1 time på, så da fakturerer vi 10 timer. Nei, her er det bare å leie inn IBM, så får man en Digital jernbane-grindgut suksess. Velkjent suksessoppskrift, ja. Jeg fikk samme rutine fra en medarbeider for et utbredt norsk kundeoppfølgingssystem da jeg påstod at de med et par timers jobb kunne ha forenklet installasjonsrutinene til sitt program drastisk. Men da hadde de jo ikke fått solgt konsulenttimer i etterkant... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå