Yaro Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 (endret) Hei, jeg har en bachelor i IT og jobber for tiden med IT-support, men dette er jeg ganske lei av siden det er null utfordringer og en lang vei til jeg får mer interessante arbeidsoppgaver. Jeg har en veldig generell bachelor så jeg har grunnleggende kunnskap om flere ting som databaser, Java, HTML, CSS og JS. Jeg vet liksom hva en class, constructur, array, loop etc. er og kan lett sette meg inn i programmering igjen hvis jeg får jobbe med det hver dag. Men, jeg har ikke kodet på litt over ett år (siden bacheloroppgaven), og har ingen hobby prosjekter å vise til. Det jeg lurer på er:1.Hva forventer en arbeidsgiver av en nyutdannet utvikler?I noen jobbannonser ramser de opp masse rammeverk og kodespråk, mens i andre så skriver de at man må ha interesse og vilje til å lære. Dette synes jeg er rart, de forventer vel ikke at man skal kunne så mange språk/rammeverk eller at man "bare" skal være lærevillig? Til dere som var nyutdannete og fikk utvikler jobb: 1. Hvordan var rekrutteringsprossesen?2. Hva krevde de av deg?3. Måtte du gjennom noen spesielle tester? Endret 27. august 2018 av Yaro Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 En arbeidsgiver vil alltid foretrekke dem som allerede har all kompetanse på det de skal jobbe med, men det er en ganske så sjelden luksus. Det grunnlaget du har er derfor relevant, fordi det er enklere å lære seg mer når du har det du trenger i bunnen. Lærevilligheten din og det at du tar til deg ting enkelt kompenserer en den del for manglende erfaring. Du kan derfor passe godt inn i en trainee-stilling eller som juniorutvikler i et team. Uansett er det bare å starte en plass og ta det videre alt etter interessen og hva som byr seg. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Men, jeg har ikke kodet på litt over ett år (siden bacheloroppgaven), og har ingen hobby prosjekter å vise til. Det jeg lurer på er: 1.Hva forventer en arbeidsgiver av en nyutdannet utvikler? I noen jobbannonser ramser de opp masse rammeverk og kodespråk, mens i andre så skriver de at man må ha interesse og vilje til å lære. Dette synes jeg er rart, de forventer vel ikke at man skal kunne så mange språk/rammeverk eller at man "bare" skal være lærevillig? Jeg ville syntes det var rart at du søker jobb som utvikler og ikke har kodet noe på det året etter du sluttet på skolen. Da har du jo i al fall ikke interesse for faget og da stiller man nederst i bunken. Det krever egeninnsats i din fritid for å sette deg inn i ting, særlig de første årene - du kan ikke forvente at en arbeidsgiver vil betale deg for å sitte og lese deg opp på programmering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå