Gå til innhold

Internett\Nettverk over 3 etasjer

Anbefalte innlegg

Hei, skal legge internett og nettverk i ett hus over tre etasjer.

Det jeg ser for meg er at det legges en ruter i vær etasje (2 nedereste, da modemet er i tredje etasje.)

Det jeg lurer på er hvilke routere gir best dekning over 100 kvadrat per etasje, som går gjennom vegger til forskjellige rom. Ser for meg pris på rundt 1000kr pr router. Noen som har erfaring med nettverk over flere etasjer\rom og vil forsterkere som kobles i strøm kontakt være til god nytte? Eller er det bedre å legge de ekstra pengene i en bedre router?

Vil gjerne ha forslag til routere, som er brukt av egen erfaring til lignende formål.

På forhånd, takk.

SkyHead

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ikke god ruter til 1000 kr med mindre på bruktmarkedet.

Ubiquiti Unifi UAP-AC-LR Roaming-aksesspunkt AC1300

er sikkert god nok til prisen. Vanskelig å finne bedre i den prisklassen men da må du ha ruter\switch i tillegg.

Wireless utvidelse hjelper vel lite, særlig billig enher bedre med flere slike over, og strekke kabelen til rommet du trenger høyest 5 ghz hastighet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg hadde gått for noe av det LMH1 anbefaler. 

Switch: Ubiquiti Switch 8-60w

Aksesspunkt: Ubiquiti Unifi AP AC LR

Dette oppsettet er skalerbart med flere aksesspunkter tilkoblet switchen. Siden aksesspunktene kun drives ved hjelp av Power over Ethernet (PoE), så trenger du kun å trekke en ethernetkabel (vanlig internettkabel) fra switch til aksesspunkt som gjør at du slipper å tenke på strømkontakter som du ellers måtte tenkt på hvis du skulle brukt routere. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...