Gå til innhold

usb 2.0 eller firewire?

bono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
USB2.0 = 480 Mbps

FireWire = 400 Mbps

teoretisk, firewire kjappest i praksis og best grensesnitt

Best ytelse er det ingen tvil om, det er firewire.

Best grensesnitt kan heller diskuteres. Personlig fortrekker jeg usb. Blant annet fordi de fleste maskiner har 6-8usb 2.0porter og 2 firewire. Usb 2.0 er bakover kompatibelt, og kan derfor brukes på mange går gamle pc. Dette er ikke tilfelle med firewire.

Firewire port (4 pins) på bærbare maskiner kan ikke gi ut strøm. Det kan usb 2.0 porter på bærbare.

Hastigheten mellom firewire og usb 2.0 er merkbar i prakis, men denne forskjellen er meget liten, og merkes knapt av folk flest.

Lenke til kommentar
Best grensesnitt kan heller diskuteres. Personlig fortrekker jeg usb. Blant annet fordi de fleste maskiner har 6-8usb 2.0porter og 2 firewire. Usb 2.0 er bakover kompatibelt, og kan derfor brukes på mange går gamle pc. Dette er ikke tilfelle med firewire.

sant, men det er ikke grensesnittets feil, men implementeringen av det

Firewire port (4 pins) på bærbare maskiner kan ikke gi ut strøm. Det kan usb 2.0 porter på bærbare.

dessverre, samme som over, tull med 4pins porter etter min mening, se hva apple bærbare bruker.

ellers:

"While USB 2.0 allows at most 2.5W of power — enough for a simple, slow device like a mouse — FireWire devices can provide or consume up to 45W of power, plenty for high-performance disk drives and rapid battery charging"

og

"FireWire can transfer data point-to-point (one device to another) while USB requires the computer to server as a go-between."

min bror kopierer ofte DV til DV via fw :thumbup:

kilde:

http://cit.dixie.edu/woodland/firewire/better.html

Endret av heraldo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...