Petter57 Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 Jeg har en Murray Sentenniel plentraktor med Briggs&Stratton-motor. Den er solid, men nå i sommer kommer det bare "klikk" når jeg vrir om på nøkkelen. Jeg skiftet batteri, men samme klikk. Jeg fikk lokalisert til denne "bryteren". Ledning til høyre kommer fra batteriet og den til venstre til starteren. Enten er det noe feil med denne bryteren, eller så gjør den bare jobben sin og problemet ligger et annet sted. Er det noen som kan gi meg tips? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 Ta en solid bit med strømledning og hold den mellom de to tykke røde kablene på startreleet. Evt. ta et skrujern og hold det på begge mutterne på toppen. Går starteren da er det sansynligvis startreleet som er gåent. Hvis ikke starteren går så er det enten selve starteren eller lite strøm på batteriet. Lenke til kommentar
Petter57 Skrevet 29. august 2018 Forfatter Del Skrevet 29. august 2018 Ta en solid bit med strømledning og hold den mellom de to tykke røde kablene på startreleet. Evt. ta et skrujern og hold det på begge mutterne på toppen. Går starteren da er det sansynligvis startreleet som er gåent. Hvis ikke starteren går så er det enten selve starteren eller lite strøm på batteriet. Det skal jeg prøve (problemet er at den står på hytta, og det er lang vei dit..) Om jeg skulle kjøpe med meg en ny del til da, vil du foreslå rele fremfor startmotor. Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Hadde samme problem på bilen. Fullt batteri med kom bare et 'klikk'. Årsaken var korrosjon på kablene/kontaktflater. Pusset med sandpapir og stålbørste og problemet ble helt borte. Lenke til kommentar
Petter57 Skrevet 4. september 2018 Forfatter Del Skrevet 4. september 2018 Jeg tar ikke sjangsen på atdet er enten det ene eller det andre så jeg har bestilt både startmotor og rele. Om det er bare den ene som svikter så har jeg noe nytt i bua til den andre svikter.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå