anetteaaaad Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 Vil skrive et innlegg om min opplevelse på Atlantis. Kun fordi jeg hadde en dårlig opplevelse med de og håper på at ingen andre går igjennom det samme. Kort forhistorie, jeg satset på fotball og gikk idrettslinje, derfor ikke realfag. Jeg jobbet frivillig i Asia hvor jeg virkelig fikk gleden av å hjelpe andre, og ønsket veldig og bli lege. Hadde treningslære på vgs så mye om kropp og anatomi noe som interesserte meg mye. Så planen var å ta opp realfag, men så dukket Atlantis opp, som hadde kurs i realfag og at du kunne begynne på medisin studiet, enten et år også over til Slovakia eller tre år også søke seg videre. Dette virket da som en flott mulighet. For det første var kursene i realfag fryktelig mangelfulle, og var ikke tilrettelagt privatist eksamen. Læreren vår visste ikke engang hvilken eksamensform fagene hadde. Det var ingen planer, kompetansemål eller oversikt over hvordan du lå an bortsett fra eksamen, del 1 og del 2. Hvis du ikke har markert alle riktige alternativene får du feil, selvom du har markert en av de riktige. Jeg snakket med rektor som sa at de fleste som sliter med studiet sliter på grunn av mangel på kompetanse i realfag (kjemi, biologi, fysikk og R matte). Det er derfor rart de har ingen krav om disse. Jeg snakket med han om å kun fullføre første semesteret med anatomi fysiologi, deretter ta opp realfag, slik at fagene i medisin skulle gå mye enklere. Kontrakten er ulovlig, det er ikke lov å ha kontrakter over 1 år, denne var for tre. De har satt fristen til å si opp plassen til før du har hatt eksamen. Noe som betyr at du må si opp for neste år eller semester før du har hatt eksamen. Jeg sa opp før studiestart, noe som står i lovverket. Men de krevde at jeg betaler for hele neste semester. Vi møttes i rettsmøte på forliksrådet, som kan virke litt skremmende for mange. Men jeg vant saken, og måtte betale et lite administrasjonsgebyr. (I tillegg tilbød de seg å hente nye elever på flyplassen, også fikk de senere faktura i posten. Noe folk ble veldig overrasket over. Vi måtte betale per ark når vi skriver ut, selvom det var ting vi MÅTTE skrive ut). Alt i alt, dårlig opplevelse, useriøs skole. Økonomien er dårlig. Håper andre har hatt en bedre opplevelse! Men ville bare si ifra i tilfelle noen er interessert i å søke, eller sitter med samme problem at de krever penger. De har tapt flere saker nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå