Gå til innhold

LAN, aldersgrense?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle treng trening. Det gjelder alt og alle.. Dersom ein 10 åring aldri har vore på eit data-party før er det sjølvsagt at han spør mykje og kvin.. Dersom samme personen har vore lan 10 ganger eller meir, er det klart denne personen oppfører seg mykje betre.. Derfor bør dei fleste starte med "private" lan. For så å utvikle seg til gode, kule lan-horer som er kule å ha med å gjer.

 

Derfor bør det settes alders-grenser slik: MÅ ha vert på minst 2 lan før elns, ikkje alder.

 

Tips frå Adrian.

Lenke til kommentar

15 år burde være en utrolig fin alder ! da går du som en regel i 10kl. og vet hvordan oppfører seg (akkurat som meg) jeg var også på NAIT som 13 åring (fylte 14 dager etterpå) der det var nesten 750 deltakere ! ble utrolig irritert på 17-19 åringene som begynte å rope "hold kjeft fin homo" til scene crewet som stod for underholdning innimellom ! alt jeg gjorde var å sitte med maskin, værei byen, en tur på peppes, og slappa av med vennene mine ! vi var en vennegjeng på 6stk. der 3 var 13-14 år gammel med gikk i samme klasse og resten en klasse høyere !

 

unødvendig med 16 men 15 er en fin alder for å komme inn i andre miljø og lære osv !

 

hvorofr sier dere 16 ? hva er forksjellen på 16 og 15 ? jo det er at de som er så "stor" og er 16 og eier i cs roper slik at andre blir hjernedød !

 

er lei av militante cs freaker, hold dere hjemme og ødelegg tastaturet ! :mad:

Lenke til kommentar
Dette er ein evigvarande diskusjon. Det finnes ingen fasit-svar. Derfor syns eg at det berre burde ver Anbefalt-aldersgrense, så alle som kan eller vil, kan komme. Men, syns iallefall at deltakaren må ver over 12 år. Så han overlever ei natt uten mamma eller pappa.

er enig der jeg, anbefalt 12 er også en bra ting, får foreldra til å tenke litt på det !

Lenke til kommentar

Jeg synest det er avhengig av hvor stort lanet er..

Er det et stortlan (over 100personer)

Så bør Aldersgrensa minst være 14år.

 

På de smålana vi arrangere så har vi dene aldersgrensen.

Du må klare å bære inn, og sette opp pc'en din selv.

Viss du ikke klarer dette, så bør du lære deg dette før du kommer.

 

:love:

Lenke til kommentar
16 på lan som tg og bylan og sånt men på mindre kan fjortissne få komme til for der er ikke jeg

Du kan jo ikke tenke sånn at det bare kommer til din fordel..

 

For det første skal arrangørene tjene inn utgiftene, og da trenger man kunder, og for det andre skal jo "fjortissene" ha et fritidstilbud så vi slipper at de går og reker gatelangs.

 

Men som du sier, på TG bør man være 16... jeg hadde hvertfall aldri sendt ungene mine ( hadde jeg hatt noen ja :p ) på 13-14 alene til vikingskipet..

Lenke til kommentar

jeg syntes alle lan burda ha anbefalt aldresgrense 14år!

 

jævli enkelt for 16åringene å si "16 år" ,og at de som er 15 sier "15 år".

 

det er liksom litt synd hviss jeg er med en et år eldre kamerat gjeng. la oss si at jeg går i 9ende klasse(14år) og at kameratene gåri tiende (15år). vi har masse lan og pc mekking sammen og ligger mtrent på samme nivå, og den dagen vi skal på tg må jeg som den eneste i kameratgjengen stå igjen utenfor.

 

på øl,sprit/fest er det jo satt en aldersgrense fordi det er skadelig for de yngre og bli "utsatt" for det. på lan er det mere kunnskap og oppførsel som skiller folk.

 

må også si at det er vel egentlig ikke de yngre som lager rabalder på offentlige steder. kan du se for deg at det er 8klassingene (de yngste på ungdomskolen) er de som gjør mest ugang.

Lenke til kommentar
jeg syntes alle lan burda ha anbefalt aldresgrense 14år!

 

jævli enkelt for 16åringene å si "16 år" ,og at de som er 15 sier "15 år".

 

Enkelt? Ja, fordi folk over 16 har vært 15 en gang, og vet hva man tenker og hvordan man oppfører seg i den alderen..

Selvfølgelig varierer det fra person til person, men generellt så synes jeg ikke at en 15-åring er gammel nok til å dra inn til Hamar alene i en hall med over 5000 andre..

 

 

det er liksom litt synd hviss jeg er med en et år eldre kamerat gjeng. la oss si at jeg går i 9ende klasse(14år) og at kameratene gåri tiende (15år). vi har masse lan og pc mekking sammen og ligger mtrent på samme nivå, og den dagen vi skal på tg må jeg som den eneste i kameratgjengen stå igjen utenfor.

 

Elendig argument. :nei: Når jeg blir 17 og kameratene mine er 18 og får gå inn på pub, så må også jeg stå utenfor.. Og det må jeg rett og slett bare finne meg i , fordi jeg ikke er gammel nok.. De som driver puben kan jo ikke ta hensyn til at jeg gjerne vil være med kameratene mine.. You catch my drift?

Lenke til kommentar
Når jeg blir 17 og kameratene mine er 18 og får gå inn på pub, så må også jeg stå utenfor.. Og det må jeg rett og slett bare finne meg i , fordi jeg ikke er gammel nok.. De som driver puben kan jo ikke ta hensyn til at jeg gjerne vil være med kameratene mine.. You catch my drift?

Elendig argument. Alkohol er noe helt annet, og det er ulovlig for noen under 18 å drikke.

Lenke til kommentar

 

Elendig argument. :nei: Når jeg blir 17 og kameratene mine er 18 og får gå inn på pub, så må også jeg stå utenfor.. Og det må jeg rett og slett bare finne meg i , fordi jeg ikke er gammel nok.. De som driver puben kan jo ikke ta hensyn til at jeg gjerne vil være med kameratene mine.. You catch my drift?

på en pub serveres det jo alkohol , på alkohol er det satt en grense som de fleste respekterer.....

 

på lan går det jo på oppførsel :ohmy:

 

Selvfølgelig varierer det fra person til person, men generellt så synes jeg ikke at en 15-åring er gammel nok til å dra inn til Hamar alene i en hall med over 5000 andre..

 

kanskskje du syntes det, greit nok. det er jo opptill hver enkelt om man syntes man er gammel nok til å dra på Tg aelene når man er femten. noen er det noen er det ikke, detfor syntes jeg at det burde være en anbefalt aldersgrense og ikke at de som er 15år blir holdt utenfor..

Lenke til kommentar
Når jeg blir 17 og kameratene mine er 18 og får gå inn på pub, så må også jeg stå utenfor.. Og det må jeg rett og slett bare finne meg i , fordi jeg ikke er gammel nok.. De som driver puben kan jo ikke ta hensyn til at jeg gjerne vil være med kameratene mine.. You catch my drift?

Elendig argument. Alkohol er noe helt annet, og det er ulovlig for noen under 18 å drikke.

Nei? Det er ikke det som er poenget. Poenget er at hvis det er satt opp en grense så skal jo den holdes uansett.. man kan jo ikke ta hensyn fordi den og den så gjerne vil være med kameratene. Hvis du er sammen med folk som er eldre enn deg, så må du jo bare regne med at de har lov til ting som du kanskje må vente med.. Derfor synes jeg ikke man kan bruke det som argument til at aldersgrensa skal være et år mindre..

 

 

Skjønner at du har misforstått, siden eksempelet mitt med en pub kanskje ble litt vanskelig å se poenget med..

Lenke til kommentar
kanskskje du syntes det, greit nok. det er jo opptill hver enkelt om man syntes man er gammel nok til å dra på Tg aelene når man er femten. noen er det noen er det ikke, detfor syntes jeg at det burde være en anbefalt aldersgrense og ikke at de som er 15år blir holdt utenfor..

Sant nok at noen er mer ansvarsfulle og modne enn andre i samme alder.

Men kanskje foreldrene burde få lov å bestemme... :dontgetit:

 

At de kan oppføre seg har jeg ikke tvil om.. Men det har jeg aldri brukt som motargument mot at de skal få komme inn heller..

Lenke til kommentar
Når jeg blir 17 og kameratene mine er 18 og får gå inn på pub, så må også jeg stå utenfor.. Og det må jeg rett og slett bare finne meg i , fordi jeg ikke er gammel nok.. De som driver puben kan jo ikke ta hensyn til at jeg gjerne vil være med kameratene mine.. You catch my drift?

Elendig argument. Alkohol er noe helt annet, og det er ulovlig for noen under 18 å drikke.

Nei? Det er ikke det som er poenget. Poenget er at hvis det er satt opp en grense så skal jo den holdes uansett.. man kan jo ikke ta hensyn fordi den og den så gjerne vil være med kameratene. Hvis du er sammen med folk som er eldre enn deg, så må du jo bare regne med at de har lov til ting som du kanskje må vente med.. Derfor synes jeg ikke man kan bruke det som argument til at aldersgrensa skal være et år mindre..

 

 

Skjønner at du har misforstått, siden eksempelet mitt med en pub kanskje ble litt vanskelig å se poenget med..

Poenget er jo at det ikke er noe på LAN som gjør at en 16åring er mer skikket enn en 15åring! Det har med å være moden å gjøre, og når det gjelder å bare ha det gøyt med pc (noe som er helt ufarlig) skal det ikke settes grenser fordi utvalgte 16åringer mener at alle som er yngre er sytete CS-spillende drittunger.

Lenke til kommentar
Poenget er jo at det ikke er noe på LAN som gjør at en 16åring er mer skikket enn en 15åring! Det har med å være moden å gjøre, og når det gjelder å bare ha det gøyt med pc (noe som er helt ufarlig) skal det ikke settes grenser fordi utvalgte 16åringer mener at alle som er yngre er sytete CS-spillende drittunger.

Skjønner ikke hvorfor du bruker tid på å motargumentere noe jeg ikke har sagt... :dontgetit:

 

Har bare prøvd å si at det ikke er godt nok å si at "Jeg er ikke gammel nok til å komme inn ifølge reglene som har blitt satt opp på dette LAN'et.. men jeg vil jo gjerne at dere skal ta hensyn til meg fordi jeg har venner som er gamle nok, og da vil jeg bli stående igjen alene på utsiden.."

 

Kanskje ikke du visste det, men det siste året på ungdomskolen ( altså det året man blir 16 ) er det året hvor flesteparten modner mest, derfor er faktisk i noen tilfeller en 16-åring mer skikket til å dra alene på et stort LAN enn en som er et år yngre..

Lenke til kommentar

Det var ikke rettet mot kun deg, men gjerne mot alle som vil ha en aldersgrense.

 

Har bare prøvd å si at det ikke er godt nok å si at "Jeg er ikke gammel nok til å komme inn ifølge reglene som har blitt satt opp på dette LAN'et.. men jeg vil jo gjerne at dere skal ta hensyn til meg fordi jeg har venner som er gamle nok, og da vil jeg bli stående igjen alene på utsiden.."

 

Akkurat sånne situasjoner vil vi ikke oppleve hvis vi ikke har aldersgrenser

 

 

Kanskje ikke du visste det, men det siste året på ungdomskolen ( altså det året man blir 16 ) er det året hvor flesteparten modner mest, derfor er faktisk i noen tilfeller en 16-åring mer skikket til å dra alene på et stort LAN enn en som er et år yngre

 

Fysisk, ja. Men psykisk så er det noe helt annet. Det finnes mennesker som aldri har vært barnslig; 13åringer som kommer på LAN for å kose seg, drikke cola og få venner. For ikke å snakke om alle 18åringene som løper rundt som en gjeng med idioter.

Lenke til kommentar
Poenget er jo at det ikke er noe på LAN som gjør at en 16åring er mer skikket enn en 15åring! Det har med å være moden å gjøre, og når det gjelder å bare ha det gøyt med pc (noe som er helt ufarlig) skal det ikke settes grenser fordi utvalgte 16åringer mener at alle som er yngre er sytete CS-spillende drittunger.

Det med alkohol burde jo også hatt med å være moden å gjøre... en på 20 kan jo oppføre seg som en fjortiss etter noen pils sammenlignet med en 17-åring.... du skjønner poenget sant? :ermm:

Lenke til kommentar
Poenget er jo at det ikke er noe på LAN som gjør at en 16åring er mer skikket enn en 15åring! Det har med å være moden å gjøre, og når det gjelder å bare ha det gøyt med pc (noe som er helt ufarlig) skal det ikke settes grenser fordi utvalgte 16åringer mener at alle som er yngre er sytete CS-spillende drittunger.

Det med alkohol burde jo også hatt med å være moden å gjøre... en på 20 kan jo oppføre seg som en fjortiss etter noen pils sammenlignet med en 17-åring.... du skjønner poenget sant? :ermm:

Det er en helt annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...