Gå til innhold

LAN, aldersgrense?


Anbefalte innlegg

Selv er jeg bare 16, og mitt første LAN var jeg på i den nette alder av 15.

personlig synes jeg grensa bør gå på ikke noe som helst sted over 15 år. Men seriøst, dere må være enige i at det ER NOE i "fjortis", da både alder og mentalt. De forbanna ungene(joda, er klar over at jeg selv bare er to år eldre) sitter der og sutrer over at dem blir fragga og gauler og kaster godteripapir på hverandre, nei takk sier jeg. Når gutta har fått rast fra seg et år og blitt 15, ja da er dem velkommen i de alle 1000 hjem :)

Men nå har jo ikke "fjortis" noe med alder å gjøre. Fjortis er en som tror han har greie på data, men ikke har det, eller så kan du jo også erstatte ordet n00b med fjortiss, så sant det er norsker du spiller med, ikke noe hensiklt å slenge "FJORTIS!" på en tysk server. Så lenge vi holder oss til spillverden, er "fjortis" helt uavhengig av alder.

Jeg var på mitt første LAN som 11-åring (noe jeg er enda). Å si at en fjortenåring kaster godteripapir av å bli fragga fordi de er fjorten år er bare tull. :nei:

Hm? Hvor har du fått denne definisjonen fra? Det er vel mer et modenhetsnivå?

Vi tar det sånn:

En n00b er en som oppfører seg som en drittunge, tror han er bedre enn alle andre.

En fjortis er vel ganske det samme? Fjortis og n00b har ikke så veeldgi stor forskjell, vel?

Uansett, hvorfor aldersgrense på LAN? Må si meg enig med Dimensionx i at er du voksen nok, bare kom inn. Nå snakker jeg da om små-LAN med fire-fem kamerater, ikke om sånne store som TG. Det er tross alt ikke veldig krevende å sitte på en stol å være med i et spill, så voksen tror jeg se fleste som vet hva et LAN er er. Skjønner ikke hvorfor du skal være 15 år bare for å spille litt. En gjennomsnittlig 10-åring har heller ikke sånn ekstremt store problemer med å sitte å spille?

 

Jalla`n: Det er jo rimelig fjortissete å skrive "d" isteden for "det"!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Potetfar:

 

Du har absoulutt ikke peiling på hva du snakker om!

 

n00b er en annen måte å skrive newb på, og newb er en forkortelse av newbie, som betyr nybegynner/amatør. Den forklaringa du kom med er så langt unna sannheten som det er mulig.

 

En fjortis er en som har en oppførsel man normalt kan forvente av en 14 åring, derav uttrykket "fjortiss". "Fjortiss" blir nok alt for ofte misbrukt, men uttrykket "fjortissfylla" er et godt eksempel på riktig bruk.

Lenke til kommentar

Nei, newb og n00b er to forskjellige ting!

En newb/newbie er ganske enkelt en nybegynner. Ikke negativt.

En n00b er en idiot som tror han er bedre enn alle andre, og tror han selv er feilfri.

(Jeg var selv en n00b å sa "i am better than you" etter for mye selvtillit av å ha slått et lag på tre anene)

 

Det er ofte man kaller en nybegynner for n00b, men det er feil. Hadde n00b vært en måte å skrive newb på, hadde det nok heller hett n3wb. Hva mener resten av medlemmene? Er n00b og newb det samme?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

LAN hos kjente 9-12år+ aldersgrense

 

Større offentlige LAN i nerheiten av heimen 13-15år+ aldersgrense

 

Større offisielle LAN i norge 15-16+

 

Større offisielle LAN i utland 17-18+

 

Dettte er kansje ikkje rett men det er min meining :p

Endret av F.V
Lenke til kommentar
Jalla`n: Det er jo rimelig fjortissete å skrive "d" isteden for "det"!

kanskje eg er en "fjortiss" da. Tenkt over det kanskje? Ok , fjortisser oppfører seg forskjellig! de som oppfører seg som drittunger og kødder som * skjønner eg godt blir utestengt av LAN , men de andre "snille" da? stenge de ute pga andre "slemme"? Det skjønner eg ikkje

Endret av jalla`n
Lenke til kommentar

Vel, er det ikke bare å arrangere LAN for alle over 16 eller 18? Så slipper man useriøs oppførsel..?

 

Eller han seksjoner der man deler folk i to grupper, gjerne i to separate rom der de blir delt etter aldre..og kanskje en liten sjenkebevildning i feks 18-års seksjonen? :cool:

Lenke til kommentar
Potetfar:

 

Du har absoulutt ikke peiling på hva du snakker om!

 

n00b er en annen måte å skrive newb på, og newb er en forkortelse av newbie, som betyr nybegynner/amatør. Den forklaringa du kom med er så langt unna sannheten som det er mulig.

 

En fjortis er en som har en oppførsel man normalt kan forvente av en 14 åring, derav uttrykket "fjortiss". "Fjortiss" blir nok alt for ofte misbrukt, men uttrykket "fjortissfylla" er et godt eksempel på riktig bruk.

Man bruker ikke n00b og newb i samme sammenheng! n00b bruker man når man har banka en i cs som har sagt han er bedre enn deg!

 

 

Du som har peiling .. definer "fjortis" for meg.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
Vel, er det ikke bare å arrangere LAN for alle over 16 eller 18? Så slipper man useriøs oppførsel..?

 

Eller han seksjoner der man deler folk i to grupper, gjerne i to separate rom der de blir delt etter aldre..og kanskje en liten sjenkebevildning i feks 18-års seksjonen? :cool:

Skjenking på lan er jo morro så lenge det er de rette folka en er sammen med. Her bør man være selektiv så man ikke slipper inn hva som helst... (tyverier og hærverk). Selv synes jeg det blir for slapt å dra på lan der det er store konsentrasjoner av unger i alderen 12-17-18 år. Savner lan for oss som vil ha det litt friere på et lan (ingen "låner" ingen "din camper :devil ", ingen "nobb" kauking og slike utrykk jeg ikke forstår)

Lenke til kommentar

Eg satser ikkje på aldersgrense, men heller på minimums høgde. På dei lanene eg har mekka til så må folk vere over 140cm for å komma inn, eller så må dei ha med melding ifrå foreldra, vurdere å sette det opp til 150 eller 160cm.

Lenke til kommentar
Eg satser ikkje på aldersgrense, men heller på minimums høgde. På dei lanene eg har mekka til så må folk vere over 140cm for å komma inn, eller så må dei ha med melding ifrå foreldra, vurdere å sette det opp til 150 eller 160cm.

Så du vill ikke ha dverger og kortvokste på lan? hvilken diskriminger er dette da? Aldersgrnse er jo alment akseptert og det er ikke sortering basert på høyde :devil: .

Lenke til kommentar
Eg satser ikkje på aldersgrense, men heller på minimums høgde. På dei lanene eg har mekka til så må folk vere over 140cm for å komma inn, eller så må dei ha med melding ifrå foreldra, vurdere å sette det opp til 150 eller 160cm.

Sorry ordene, men .. Er du helt møkka idiot?! Hva er så negativt med en som er under 1.40?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...