Gå til innhold

LAN, aldersgrense?


Anbefalte innlegg

Så lenge man klarer å opprettholde normal folkeskikk kan hvem som helst komme. Det er vel egentlig foreldrene som burde sette grensene. 

 

Sender du en 14-åring på LAN som ikke tåler å være oppe mer enn en vanlig skoledag uten å bli skikkelig hyper og rett og slett irriterende? NEI!

Sender du en 12-åring på LAN som vet når det er på tide å legge seg går det greit.

Irriterende småsøsken er ingenting å ha med på LAN derimot. De vet hvordan man skal irritere, og det finnes ikke respekt i de...

 

Alle som klarer å oppføre seg, være i lokalet uten å irritere vettet av naboen og legge seg før det er for sent er velkommen på LAN. Nybegynner eller ikke, før eller siden må de jo lære det. Kanskje noen av oss har lært ting på den vanskelige måten, men når noen spør så kan vi jo gi fra oss litt av den hardlærte kunnskapen vi har...  ;)

ganske enig, utenom det med å kunne legge seg. Jeg vet ikke når eg skal legge meg, og vet eg det driter eg i det.. og da blir eg overtrøtt og hyper.. alikevel får eg være med på lan! korfor? fordi når eg e overtrøtt skjer morsomme (og noen ganger uetiske) ting ;) Lenge leve pranks!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SteffyBoy: tror ikke du akkurat er målgruppen for hans innlegg... ;)

En 16 / 17-åring burde jo vite når han skal legge seg, eller om han ikke gidder :p

 

 

Fra profilen:

Fødselsdag: 27 November 1987

hehe, vet ka han mener, er kompis med Jonnaren.. det er nemlig snakk om at lillebrødrene våre skal være med på LAN..

Lenke til kommentar
Selv er jeg bare 16, og mitt første LAN var jeg på i den nette alder av 15.

personlig synes jeg grensa bør gå på ikke noe som helst sted over 15 år. Men seriøst, dere må være enige i at det ER NOE i "fjortis", da både alder og mentalt. De forbanna ungene(joda, er klar over at jeg selv bare er to år eldre) sitter der og sutrer over at dem blir fragga og gauler og kaster godteripapir på hverandre, nei takk sier jeg. Når gutta har fått rast fra seg et år og blitt 15, ja da er dem velkommen i de alle 1000 hjem :)

Men nå har jo ikke "fjortis" noe med alder å gjøre. Fjortis er en som tror han har greie på data, men ikke har det, eller så kan du jo også erstatte ordet n00b med fjortiss, så sant det er norsker du spiller med, ikke noe hensiklt å slenge "FJORTIS!" på en tysk server. Så lenge vi holder oss til spillverden, er "fjortis" helt uavhengig av alder.

Jeg var på mitt første LAN som 11-åring (noe jeg er enda). Å si at en fjortenåring kaster godteripapir av å bli fragga fordi de er fjorten år er bare tull. :nei:

Endret av Potetfar
Lenke til kommentar
Selv er jeg bare 16, og mitt første LAN var jeg på i den nette alder av 15.

personlig synes jeg grensa bør gå på ikke noe som helst sted over 15 år. Men seriøst, dere må være enige i at det ER NOE i "fjortis", da både alder og mentalt. De forbanna ungene(joda, er klar over at jeg selv bare er to år eldre) sitter der og sutrer over at dem blir fragga og gauler og kaster godteripapir på hverandre, nei takk sier jeg. Når gutta har fått rast fra seg et år og blitt 15, ja da er dem velkommen i de alle 1000 hjem :)

Men nå har jo ikke "fjortis" noe med alder å gjøre. Fjortis er en som tror han har greie på data, men ikke har det, eller så kan du jo også erstatte ordet n00b med fjortiss, så sant det er norsker du spiller med, ikke noe hensiklt å slenge "FJORTIS!" på en tysk server. Så lenge vi holder oss til spillverden, er "fjortis" helt uavhengig av alder.

Jeg var på mitt første LAN som 11-åring (noe jeg er enda). Å si at en fjortenåring kaster godteripapir av å bli fragga fordi de er fjorten år er bare tull. :nei:

Hm? Hvor har du fått denne definisjonen fra? Det er vel mer et modenhetsnivå?

Lenke til kommentar
Alvorlig, det burde ikke være aldersgrense, bare generell god oppførsel med utestenging fra nettverk hvis man ikke er grei...

En absolutt nedre aldersgrense burde det være... 12-13 år?

Ellers er det sånn at klarer man ikke å oppføre seg, blir det utestenging fra nettverk og lokaler!

Lenke til kommentar
Alvorlig, det burde ikke være aldersgrense, bare generell god oppførsel med utestenging fra nettverk hvis man ikke er grei...

En absolutt nedre aldersgrense burde det være... 12-13 år?

Ellers er det sånn at klarer man ikke å oppføre seg, blir det utestenging fra nettverk og lokaler!

er ikke sikker på ka en 11 åring skal på lan, med tanke på at det ikke spilles harry potter multiplayer, men hvis du kan oppføre deg, og tåler det språket CS fanatikere gauler ut når de blir skutt, så er du velkommen hos meg!

Lenke til kommentar

hvis du absolutt skal stenge folk ute av et LAN fra starten av, er det enklere å ta det som det kommer. du ser lett hvem som ikke hører hjemme der, eller som bør begynne på et mildere nivå.

 

det er absolutt ikkenoe galt i å linke med folk som er under 15.

det er totalt unødvendig med aldersgrense hvis det ikke foregår noe der som krever aldersgrense ifølge loven.

Lenke til kommentar
er ikke sikker på ka en 11 åring skal på lan, med tanke på at det ikke spilles harry potter multiplayer, men hvis du kan oppføre deg, og tåler det språket CS fanatikere gauler ut når de blir skutt, så er du velkommen hos meg!

 

jeg tror en gjennomsnits 11 åring spiller cs, ser 15 års filmer, og kan alle banneord som blir gaulet på diverse lan frafør.. skal litt til å banne så stygt at dagens 11 åringer føler seg støtt ;)

Endret av PandaMartin
Lenke til kommentar
er ikke sikker på ka en 11 åring skal på lan, med tanke på at det ikke spilles harry potter multiplayer, men hvis du kan oppføre deg, og tåler det språket CS fanatikere gauler ut når de blir skutt, så er du velkommen hos meg!

 

jeg tror en gjennomsnits 11 åring spiller cs, ser 15 års filmer, og kan alle banneord som blir gaulet på diverse lan frafør.. skal litt til å banne så stygt at dagens 11 åringer føler seg støtt ;)

kom på lan med meg du! jeg kan lære deg ord du aldri har hørt før! jeg kan disse en mor bedre enn noen andre!

Lenke til kommentar
Selv er jeg 15 år, mitt første lan var når jeg var 12 år. Så lenge man har normal oppførsel på lan, så burde det ikke vere noen aldersgrense, men under 13 år er litt drøyt =)

hvorfor hakke på 13 åringer?

Hakker han på 13-åringer? Nei, han sier at hvis man er under 13 år så bør man holde seg hjemme...

 

Lese innlegget bedre kanskje?

når jeg sier at han hakker åp 13 åringer mener jeg at han setter en grense der, kunnskap er viktigst ikke alder...

Lenke til kommentar

Jeg skal huske det ~Alex~ , at når jeg setter aldersgrense på 13år neste LAN jeg arrangerer, så hakker jeg egentlig på 13-åringene.

 

Ja, kunnskap er viktig, men at man kan oppføre seg er også viktig.

En ting til er at jeg synes ikke folk under 13 har noe å gjøre på store datapartyer, det kan de vente med til de blir litt eldre. Husk på at de andre som er der lett blir forbilder for ungene, og da er det kanskje ikke så bra at de ser svette CS-nerder som banner og skriker som forbilder.

Lenke til kommentar
kunnskap er viktigst ikke alder...

alvorlig? det er bullshit, kunnskap har ikke noe å si, bare de ikke irriterer deg til vanvidd med spørsmål om alt. Det er oppførsel som gjelder.

Enig der... Kan man ikke noe når man går på LAN, kan man lære det... Og det skal skje UTEN irriterende spørsmål! Fra tid til annen går det jo an å prøve å finne d ut selv først, og får man det ikke til, spør man noen som kanskje har peiling.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...