genesis Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) har nettop fåt blokkene jeg bestillte fra DangerDen. det er en skrape i flaten på GPU blokka, hva burde jeg gjøre. det er en nvidiablokk, om jeg skulle sende den tilbake, vil jeg ha den blokka som har størst flate (kontakt med GPU/VPU) enten dete r nvidia eller radeon blokka, (jeg skal nemlig fjerne shimmen) så hvilken av blokkene har størst flate? det er mulig å feste en radeonblokk på nvidia kort sant? (da shimmen er vekke) har jeg rett å få dekket fraktkostnader? om ikke blir vel plansliping høyst aktuellt, men det er virkelig skipt å måtte planslipe selv (først lære meg hvordan) pga. en feil fra deres side... edit_ den er forresten "veldig" liten, men.... slik skal det altså ikke være Endret 16. desember 2003 av genesis Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Du har rett til å få dekka frakt kostnadane etter den norske kjøpslova, men vis du har handla direkte der det heller tvilsomt.... Eg konverterte min Gf4 AC blokk om til Radeon ved å borre nye hull. Det gikk bra med blokka enda litt på hal8, Men fuker bra. Tok ikke av Shimsen. På mitt Powercool 9800Pro var det ikke nødvendig. Veit ikkje kor det er med DD blokker ATI--> Gf Sorry Lenke til kommentar
genesis Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 du sier du ikke tok av shimmen (eller shimmsen eller whatever), men fikk til å feste den på radeon kortet. så den dekker altså ikke hele kjernen? hvor aktuellt dette blir er en annen ting, ettersom jeg først å fremst tenkte å kjøpe et radeon kort da hl2 kom ut, altså et stykke frem i tid. vil størrelsene på kjernene da være helt annerledes? det er størrelsene som er annerledes på DD radeon og nvidia blokker, sant? Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 selve kjerna er ikke mer enn 13*13mm på ati kort. litt storre vare den på gf4 ti4200 kortet mitt(20*20mm) det er ikke størrelsen som er forsjella det er feste stålet. det er større på gf versjonen av den enkle grunn at det er lenger mellom hulla. eg borra berre nye hull i stålet på blokka sånn at den passa med ati skru hulla. Det finnes versjoner av blokkene som er maskinerte sånn at en er garantert å slippe å fjerne shimsen. Powercool 9800Pro koster "bare" 2700kr... betalte 2300kr eg.... kjøpte på flekken Lenke til kommentar
genesis Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 altså 13*13 på ati og 20*20 på nvidia tror ikke det blir aktuellt å modifisere min blokk på den brutale måten.... hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå