mFaFa Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Jeg sitter med et Creative GeForce2 GTS som jeg gjerne skulle kjølt bedre. Konklusjon; bytt kjøler (doh) Problem: Creative er så teite at de fester standard kjølern med termisk lim. Jaha? For å skifte kjøler må jeg ta av den gamle. Ahh. En fyr anbefalte meg å legge kortet i frysern! (inni antistatisk-pose som er heelt lukket) La den ligge det 15 min. og så dra av kjølern -ettersom limet har blitt godt og sprøtt! Høres risky ut syns jeg. Noen som har gjort det? Da er du nødt til å poste reply her!! NØDT :smile: Takk for svar.. Lenke til kommentar
Damrod Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 hehe, jeg brukte hammer og skrujern på mitt voodoo3..... satte skrujernet på limet og dengte oppå med hammer!!! HAHAHAA merkelig nok gikk det bra!... anbefales IKKE! Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Jeg har akkurat samme kort. Jeg tok hårføner i 20 sec, og så vippet jeg ribba av. Det gikk helt fint det. Satte på en Zalman 3100+Gold. hehe. Det ble bra ja. Og da fikke jeg overklokka den ganske bra også. Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Jeg la mitt GF2-pro kort i frysern når jeg skulle ha av vannblokkene jeg hadde limt på, uten noe pose rundt. Kortet var ødelagt, så jeg ga egentlig ****. Det funka helt fint, blokkene kom av så lett som bare det, og i dag så funker faktisk kortet igjen, ikke spør meg hvorfor Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Quote: On 2002-03-03 22:01, Damrod skrev:hehe, jeg brukte hammer og skrujern på mitt voodoo3..... satte skrujernet på limet og dengte oppå med hammer!!! HAHAHAA merkelig nok gikk det bra!... anbefales IKKE! hehehe.. :smile: har brukt nesten samme teknikken på et Geforce 256 Deluxe... satte bare kniven med eggen mellom GPU coren og kjøleribba og klinka til... (trengte noen kakk ja...hehehe :smile: ) Funka bra som bare det! Gir en merkelig følelse hvis du er glad i skjermkortet ditt... hehehe Jeg vil heller ikke anbefale dette som metode! Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Quote: On 2002-03-03 21:55, mFaFa skrev:Jeg sitter med et Creative GeForce2 GTS som jeg gjerne skulle kjølt bedre. Konklusjon; bytt kjøler (doh) Problem: Creative er så teite at de fester standard kjølern med termisk lim. Jaha? For å skifte kjøler må jeg ta av den gamle. Ahh. En fyr anbefalte meg å legge kortet i frysern! (inni antistatisk-pose som er heelt lukket) La den ligge det 15 min. og så dra av kjølern -ettersom limet har blitt godt og sprøtt! Høres risky ut syns jeg. Noen som har gjort det? Da er du nødt til å poste reply her!! NØDT :smile: Takk for svar.. Jeg har gjort det.... kanskje det var jeg som ga deg tipset :?: det gikk helt fint til meg. men.... du må IKKE bryte på kjøleren uansett da.... Jeg hjalp til med bladet av en stanley kniv, og vrikke og vrei.... av fikk jeg den i alle fall, finn vaska den ren og montert på ny vifte, og det virker helt fint det :wink: Tror ikke jeg ville lagt det i frysern uten pose!!! håper du får det til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå