johanf Skrevet 26. august 2018 Del Skrevet 26. august 2018 Hvordan får jeg ut denne? Den smuldret opp når jeg tok i den. Den vris ut på samme måte som skruer, eller hur? Lefty loosy? Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 26. august 2018 Del Skrevet 26. august 2018 (endret) Vipp av sikringen i sikringskapet, ikke ta sjans på å stappe noe inni der med spenning på. Antar holderen ser slik ut hos deg og. Vri den litt mot klokka(edit), og trekk ut. Blir nok lettere med en nebbtang, siden den smuldrer opp. Endret 27. august 2018 av Larssv 2 Lenke til kommentar
Åsgårdsreia Skrevet 26. august 2018 Del Skrevet 26. august 2018 Skru av sikringen til lampen først så du ikke får strøm og vri den cirka en kvart runde mot venstre så skal den være løs. Tenneren bør byttes samtidig med lysrøret. Mange som slurver med dette. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. august 2018 Del Skrevet 26. august 2018 Tenneren trenger ikke å byttes med røret og i dag får man automatiske tennere Kun på arbeid hvor det er 5 meter under taket at vi bytter tenner samtidig som røret I andre lokaler, hvor det er opp til 3 meter så byttes de svært sjeldent Lenke til kommentar
Åsgårdsreia Skrevet 26. august 2018 Del Skrevet 26. august 2018 Tenneren trenger ikke å byttes med røret og i dag får man automatiske tennere Kun på arbeid hvor det er 5 meter under taket at vi bytter tenner samtidig som røret I andre lokaler, hvor det er opp til 3 meter så byttes de svært sjeldent Ja om du vil spare fem kroner på å risikere å gjøre jobben to ganger så hvorfor ikke. 2 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 26. august 2018 Del Skrevet 26. august 2018 Tenneren trenger ikke å byttes med røret og i dag får man automatiske tennere Kun på arbeid hvor det er 5 meter under taket at vi bytter tenner samtidig som røret I andre lokaler, hvor det er opp til 3 meter så byttes de svært sjeldent T8 (vanlige lysrør) skal ha nye tennere ved skifte av rør. T5 har innebygd tenner i trafo. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 T8 (vanlige lysrør) skal ha nye tennere ved skifte av rør. T5 har innebygd tenner i trafo. Vi har T8 og bytter ikke tenner da vi ikke kjøper dritt Lenke til kommentar
johanf Skrevet 27. august 2018 Forfatter Del Skrevet 27. august 2018 En ny tenner koster småpenger. Kjøper nytt rør og tenner på vei hjem fra jobb i dag, og prøver med tang. 2 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 Biltema har T8 og tennere billig. Tror jeg betalte 25,- totalt forrige gang jeg måtte bytte 18W på badet. 1 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 27. august 2018 Forfatter Del Skrevet 27. august 2018 Jeg handla på COOP. Det koster meg mer tid (og da "penger") å dra helt til biltema, når jeg likevel skulle forbi en COOP. Kosta 50-60,- totalt. ...og nå er det lys igjen. Takk! Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 Vri den litt mot venstre, og trekk ut. Den nederste delen skal da vitterlig vris mot høyre ... "Mot sola", "mot klokka", eller "mot urviseren" blir i det minste entydig. (Hvis man ikke har digitalur.) 1 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 Den nederste delen skal da vitterlig vris mot høyre ... "Mot sola", "mot klokka", eller "mot urviseren" blir i det minste entydig. Enhver som skjønner konseptet høyregjenger og venstregjenger, (noe du tydeligvis ikke gjør, eller så gjør du deg dum med vilje for å kverulere), skjønner hva som menes med å vri noe mot høyre/venstre. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Ja, hadde det vært gjenger på lysrørtenneren, så hadde det i det minste gitt litt mening. Det er nok flere som har sett sola enn som har skrudd inn/ut noe med gjenger på. Lenke til kommentar
Åsgårdsreia Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 (endret) Å vri høyre og venstre er i dette tilfellet at man vrir tenneren mot venstre rundt en rotasjonsakse i senter på tenneren. Hvordan er dette annerledes enn konseptet med gjenger? Endret 28. august 2018 av forumtrollet 2 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Mot venstre på den ene siden av rotasjonsaksen og mot høyre på den andre siden, ja? Vi burde nok innføre et høyrehånds kartesisk koordinatsystem med senter i lysrørtenneren og -holderen, og med z-aksen kommende ut av lysrørtennerholderen gjennom lysrørtenneren. Da vil en positiv dreining om z-aksen løse ut tenneren. Lenke til kommentar
Åsgårdsreia Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Mot venstre på den ene siden av rotasjonsaksen og mot høyre på den andre siden, ja? Vi burde nok innføre et høyrehånds kartesisk koordinatsystem med senter i lysrørtenneren og -holderen, og med z-aksen kommende ut av lysrørtennerholderen gjennom lysrørtenneren. Da vil en positiv dreining om z-aksen løse ut tenneren. Den andre siden av tenneren baksiden. Med mindre du står på baksiden lysarmaturet når du bytter tenneren kan jeg ikke se hvordan dette er skulle kunne misforstås. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 28. august 2018 Forfatter Del Skrevet 28. august 2018 Det kan det ikke. Ikke mat trollet. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå