Gå til innhold

Brukt 1070 eller kjøpe nytt 2070, estimer pris?


pizzafordi

Anbefalte innlegg

Hei og hå, enkelt spm.. Gjelder oppgradering...

 

Betale fra 2900kr for et brukt Nvidia gtx 1070 som er brukt i 8 måneder døgnet rundt på mining,eller vente 1 måned eller mer for å kjøpe et

*GTX 2070, som muligens er dobbelt så dyr, 50% bedre ytelse. Lenger garanti, ingen utslitte mosfetts og lignende transistorer på basis kortet.

Hva tror du prisen for et GTX 2070 vil være....

Er det sant at GTX 2080 koster ifra 8000kr opp til 1200kr for et GTX 2080TI, eller er det ikke virkelighet...

På lik linje som lyskryss i rundkjøringer bare er en fantasi som ikke er virkelighet i Stavanger?

Maskinvaren jeg har  er god ekte kompleks I5 2500k, med noe overklokk, heatpipe etc...nice ram, gudd stuff asus kort, supert ventilert kabinett og dønn stabil psu. Min første tilgang til data spill var ATARI for å si det slik :)

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisen på RTX 2070 er 6,399,- på forhåndsbestilling fra nVidia, men vi vet ikke når den kommer, eller hvilke ytelse den vil ha.

https://www.nvidia.com/nb-no/geforce/buy/

 

Resten blir bare "antageligvis, sannsynligvis, muligens" svar, spådd i kaffegrut.

 

Ytelsen på 2070 blir sannsynligvis høyere enn 1080, men lavere enn 1080Ti. Den vil ikke kommer før en måned eller to etter 2080 serien, så rundt slutten av oktober eller så.

 

Uansett så blir en i5 2500K kanskje litt for slapp til å utnytte et 2070 kort, så et 1070 kort vil være en bedre match.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei og hå, enkelt spm.. Gjelder oppgradering...

 

Betale fra 2900kr for et brukt Nvidia gtx 1070 som er brukt i 8 måneder døgnet rundt på mining,eller vente 1 måned eller mer for å kjøpe et

*GTX 2070, som muligens er dobbelt så dyr, 50% bedre ytelse. Lenger garanti, ingen utslitte mosfetts og lignende transistorer på basis kortet.

 

Hva tror du prisen for et GTX 2070 vil være....

 

Er det sant at GTX 2080 koster ifra 8000kr opp til 1200kr for et GTX 2080TI, eller er det ikke virkelighet...

 

På lik linje som lyskryss i rundkjøringer bare er en fantasi som ikke er virkelighet i Stavanger?

 

Maskinvaren jeg har  er god ekte kompleks I5 2500k, med noe overklokk, heatpipe etc...nice ram, gudd stuff asus kort, supert ventilert kabinett og dønn stabil psu. Min første tilgang til data spill var ATARI for å si det slik :)

 

Prisen vil som alltid avhenge av etterspørselen. Veldig mange har ventet med å kjøpe nytt skjermkort fordi de har ventet på nettopp denne serien som har vært "rett rundt hjørnet" i nesten ett år nå.

 

Spørsmålet er hvor mange det er i Nvidia "menigheten" nå. Det er nesten en religiøs stemning i tråden der RTX20 serien diskuteres. Så jeg er "redd" for at både RTX2070 og kanskje i enda større grad de mindre modellene i 20 serien med GTX modell angivelse, kommer til å selge som varme hveteboller.

 

Det betyr at selv om MSRP på RTX2070 er $499, som burde betydd at kortet skulle kunne blitt tilgjengelig rundt 5000 kroners merket i Norge, så er det tvilsomt om vi ser slik pris før om kanskje 1 år, 6 måneder om vi er heldig. Det kommer litt an på lanseringen av GTX2060.

 

Grunnen til å vente på RTX2070 er slik jeg ser det, kun dersom du klør i fingrene etter å teste nettopp RTX, i bl.a. RT titlene som er på vei. Men om du ser på pris vs ytelse så kan du i grunnen regne ut ihvertfall hvor mye bedre RTX2070 bør bli for å ha tilnærmet lik ytelse per krone. Og det er jo bare å dele best case scenario prisen til RTX2070: 5000 Kr, på prisen du kan få et GTX1070 for: 2900 Kr. Altså bør RTX2070 være ~72% raskere for å være "verdt" oppgraderingen... Vel, om du kunne fått det for ~5000 Kr...

 

Så, kommer RTX2070 til å være ~72% raskere enn GTX1070? Nei, ihvertfall ikke i gamle titler, og som FBEN er inne på; ihvertfall ikke i din maskin...

Lenke til kommentar

takk for svar, min maskin kan vel klokkes til et godt stykke over 4 ghz... uansett, så tar jeg med meg skjermkortet til neste maskin. Nå har denne cpuen hatt 2-3 ulike skjermkort.

Kjøper jeg en 1070 t 3k så ryker den kansje tidlig pga mining, så må jeg kjøpe nytt rtx2070 om 2 år.
3000kr + 5000kr på tilbud om 1 år... 8000kr eller 6500kr, et potensielt scenario, eller at jeg er heldig og får solgt det for 1500kr tilbake til 6500kr. Så hva tror dere? Vil et nytt Rtx2070 last forever, cuz its me, and a warrante on infinity, I sure hope so..

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...