Deppa_90 Skrevet 26. august 2018 Del Skrevet 26. august 2018 Da er det på tide med ny PC igjen. Gått noen år siden forrige PC og siden den gang har jeg fullstendig mistet oversikten over hva som har skjedd. Har rett og slett ikke peiling på PC lenger omtrent, så trenger litt hjelp avgående oppsettet. Kort fortalt ønsker jeg en god pc for pengene (obviously), som både skal kjøre spill (BF V) og ganske tung programvare i forbindelse med jobben. Den bør derfor ha mulighet til å multitaske tung programvare. Budsjettet er uten skjerm, uten tastatur, uten mus og uten headset. Foretrekker Nvidia og og intelprosessor. Mulighet for å strekke budsjettet litt dersom det anbefales. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 26. august 2018 Del Skrevet 26. august 2018 (endret) Foretrekker intelprosessor? For tung programvare får du mer for pengene med AMD prosessor nå etter RyZen prosessorene kom. Ville vurdert, Ryzen 1700, 2700 eller 2950x hvis du har litt ekstra å brenne av. Intel kan ikke konkurrere mot sistnevnte per nå. Endret 26. august 2018 av SVD 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 26. august 2018 Del Skrevet 26. august 2018 Hvilke programmer er det du skal kjøre? Mye cpu kraft? Kan du bruke kraften fra GPU på programmene dine? Så skal vi skreddersy en PC til deg Men beste viss du vil svi noen kroner så er det vel Ryzen Threadripper som gjelder! Intel kan ikke måle seg pr dags dato! Lenke til kommentar
Henrik.H Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 Jeg driver å vurderer denne; https://www.komplett.no/product/11146/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer-premium/komplett-gamer-premium-i140?offerId=KOMPLETT-310-11146 Men den er kanskje ikke kraftig nok for ditt bruk? Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 2 ting.Tenker du intel CPU så venter du til 9 serien kommer ut. Denne forventes om 1-3 måneder. Med tanke på skjermkort så ville ikke jeg kjøpt et nytt i 1000 serien til Nvidia da 2000 serien akkurat er kommet og snart kommer i butikker.Her ville jeg enten ventet eller kjøpt brukt på finn Lenke til kommentar
Deppa_90 Skrevet 29. august 2018 Forfatter Del Skrevet 29. august 2018 Takk for alle svar så langt folkens, og beklager den noe sene responsen! Hvilke programmer er det du skal kjøre? Mye cpu kraft? Kan du bruke kraften fra GPU på programmene dine? Så skal vi skreddersy en PC til deg Men beste viss du vil svi noen kroner så er det vel Ryzen Threadripper som gjelder! Intel kan ikke måle seg pr dags dato! Jeg bruker mye adobe, i tillegg bruker jeg noe sketchup og lumion, og det er fint og kunne multitaske dette samtidig. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Lumion er vel det programmet som trenger mest kraft! Anbefaler GTX 1080 eller høyere. Og helst CPU på 4GHz og minst 4 kjerner, helst flere. Samt 16GB ram. Skjermkort siden så blir det da GTX1080 eller AMD Vega. DU finner veldig mange brukte 1080 kort på finnn.no til en veldig god pris! Tilogmed 1080Ti ligger ute til en greie pris nå. Ang CPU så har du Threadripper, men kan dog bli noe dyrt, så en enkel 8nd generasjon intel prosessor på 4GHz eller mer bør du kjøpe. Samt nok ram. Ram har jeg null peiling på så der kan jeg ikke anbefale noe. SSD er også et must. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå