Gå til innhold

– Vi må tenke industri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"– En annen aktør er Statens vegvesen, som bruker mye ressurser på nye E39 fra Stavanger til Trondheim: Hvordan kan de benytte andre teknologiske løsninger fremfor tradisjonelle broprosjekter, som vil bli svært kostbare?"

 

Dette har interessert meg i lang tid, og noen av løsningene som pr. dato er aktuelle er svært kostbare.

Spesielt traseen som er valgt for å krysse Storfjorden.

Statens Vegvesen har vært i gang med analyser i mange år allerede, men savner mer informasjon ut i media.

Spesielt tror jeg flytebroer, med rørmoduler av stål på ca 600m hvor skip kan krysse, virker interessant.

2 slike rørmoduler som standard, en for skipstrafikk ut fjorden og en for trafikk inn, burde være en sikker og kanskje også rimelig måte å krysse fjordene på.

Fleksible flytebroer er en løsning som kunne masseproduseres, og er samtidig en løsning uten lengdebegrensning.

Har derfor lurt på om Statens Vegvesen har modelltestet denne varianten i jakten på sikre og rimelige fjordkryssinger.

Håper TU intervjuer Statens Vegvesen for å finne ut status for arbeidet med fjordkryssingene.

Dette er noe som interesserer mange og det dreier seg om utgifter på flere 100 mrd. for samfunnet.

Lenke til kommentar

Boligbygging handler kun om å gjøre bolighaier rikere. Det nagler fullstendig krav til boligbyggere om å gi folk mer for pengene. Alle industrier gir deg betydelig mer for pengene i dag enn for 30 år siden, unntatt boligbyggere. Arkitekter, bolighaier og andre involvert i boligbygging er en skam for samfunnsutviklingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...