Billys Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 (endret) Bor i en studentby der hvor jeg har en nabo på andre siden av veggen som sitter å øver på trompet eller noe lignende opp til 4 timer om dagen. Hvor mye av dette burde jeg tåle? Hovedsaken er at dette går utover konsentrasjonen min da jeg prøver å studere. Endret 25. august 2018 av Billys Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 Hvis han er flink med instrumentet bør du akseptere hans konstruktive aktivitet. Det tar tusenvis av timer å bli ordentlig god. 1 Lenke til kommentar
DAM Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 Ville ha forklart situasjonen ovenfor naboen og spurt om han har mulighet til å gjøre noe med det. Om han er god eller ikke har ingenting med saken angående hvor mye du skal holde det ut, men han bor i et sted hvor han leier så han har lov til det, derimot er det lover som gjelder hvis han f.eks gjør det på kveldstid eller om natten. Har du eventuelt muligheten til å studere på skolen din? Offentlig bibliotek kan også funke! 4 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 Med mindre han er i et naboland vi er vel ikke dette politikk, ei heller relatert til samfunn. Dette går vel mer under samliv og relasjoner, eventuelt juss om du vurderer å gjøre noe med det gjennom lovverket. Lenke til kommentar
Åsgårdsreia Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 (endret) Du burde be naboen din skaffe en slik: https://nn.wikipedia.org/wiki/Sordin Alternativt kan du skaffe ørepropper eller be naboen øve et annet sted eller at du studerer et annet sted. Hvis han er flink med instrumentet bør du akseptere hans konstruktive aktivitet. Det tar tusenvis av timer å bli ordentlig god. Men om han bare øver på å bli flink er det ikke greit? Endret 25. august 2018 av forumtrollet Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 Hvis det er konstruktiv spilling så er det greit. Klokkeslettet for spilling har noe å si. Jeg har en nabo som liker å slå med hammer i gulv og vegger til alle døgnets tider, selv om han ikke bygger noe. Hadde ikke sagt noe på det hvis han bygde noe, men det gjør han altså ikke. Har fått beskjed om at denne naboen må flytte, men ting tar tid. 2 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 Nå er det slik at bor man i samme bygning som andre, spesielt studentbygning, må man tåle andre lever rundt deg. Bare fordi noen ikke tåler lyd betyr ikke alle rundt vedkommende skal gå på tærna og endre livet sitt fordi du sliter med konsentrasjonen noen timer om dagen. Da må du vurdere flytte et annet sted, så fremt dette foregår i tider som ordensreglement på stedet tillater. Det du kan gjøre derimot er å vennskapelig og pent forklare situasjonen og kanskje komme til enighet. 2 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 Å bo i samme hus som noen som lærer seg instrument er tortur. Barnegråt er bedre. Lenke til kommentar
1969 Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Nå er det slik at bor man i samme bygning som andre, spesielt studentbygning, må man tåle andre lever rundt deg. Bare fordi noen ikke tåler lyd betyr ikke alle rundt vedkommende skal gå på tærna og endre livet sitt fordi du sliter med konsentrasjonen noen timer om dagen. Da må du vurdere flytte et annet sted, så fremt dette foregår i tider som ordensreglement på stedet tillater. Det du kan gjøre derimot er å vennskapelig og pent forklare situasjonen og kanskje komme til enighet. Dette er vel noe som må gå begge veier. Greit nok at man skal tåle litt lyd, men samtidig må også de som skaper lyden ta hensyn til at de bor med andre folk. Jeg hadde ikke akseptert 4 timer med trompet øving i en student hybel. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 (endret) Hva er alternativet? At personen ikke spiller i tidsrommet de har lov til å lage lyd som kan virke sjenerende? For å hva, sikre at folk leser nok? Er det verdt å gi bort retten til å lage lyd på dagtid? Vær realistiske her. Det er ingenting TS kan gjøre annet enn å bruke øreplugger eller studere ett annet sted. Gå ut og sett deg på en plen, du har ingen rett til å diktere hva andre gjør på dagtid. Endret 29. august 2018 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Nyidag Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Lesesalen er alternativet for deg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå