Gå til innhold

iMac Retina 5K, 27-inch, Late 2015

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en stasjonær iMac og har fått et tilbud på en iMac Retina 5K, 27-inch, Late 2015 - den har stått utstilt i butikken i 6-12 mnd  og jeg kan få et avslag på drøyt 2000 kroner.

Tekniske data er: prosessor 3,2 GHz Intel Core i5 og minne 8 GB 1876 MHz DDR3.

Er dette et godt kjøp, eller burde jeg heller satse på en splitter ny modell, som jeg kan få ved å gå opp litt i pris. 

Jeg har begrenset innsikt og interesse i tekniske finesser, så jeg sliter med å sette meg inn i hva som egentlig er best, men jeg bruker maskinen til foto.

Det jeg lurer mest på er vel om denne maskinen allerede er begynt å bli "for gammel" - men til mitt bruk er det jo ikke sikkert det spiller noen rolle....?

Settere stor pris på innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinvaremessig så er jo maskinen mer enn god nok til arbeid med foto, dog ville jeg nok ha oppgradert minnet på den eventuelt. Jeg har selv samme maskinen med 32 GB minne i stedet, og jeg synes ikke den har blitt noe spesielt dårligere siden jeg kjøpte den i 2015. Det eneste man kanskje må tenke litt på med eldre mac’er er hvor lenge de har igjen før Apple slutter å støtte de med nye oppdateringer av operativsystemet (det er det eneste jeg faktisk har å klage på når det kommer til mac).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...