steinjarle Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 GT X Experimental.Her er Opels nye elbilkonsept Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 KW bryr jeg meg ikke om. Tilhengerfeste derimot... 1 Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 (endret) KW bryr jeg meg ikke om. Tilhengerfeste derimot... …og lasteplass. Men nei, slikt skal fortsatt ikke få lov eksistere. Bare nok en Compliancy Car i hatchback-segmentet. Glem det. Endret 25. august 2018 av 1P4XZQB7 Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 …og lasteplass. Men nei, slikt skal fortsatt ikke få lov eksistere. Bare nok en Compliancy Car i hatchback-segmentet. Glem det. Både tilhengerfeste og lasteplass får du på Model X, som forøvrig har rentekampanje disse dager Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 Både tilhengerfeste og lasteplass får du på Model X, som forøvrig har rentekampanje disse dager Det samme får du på en Volvo, du får jaggu med lasteplan også. https://www.hegnar.no/Nyheter/Motor/2018/04/Sjekk-ut-den-nye-elektriske-lastebilen-fra-Volvo Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 Har bil med henger ? Lenke til kommentar
_Nils_ Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 …og lasteplass. Men nei, slikt skal fortsatt ikke få lov eksistere. Bare nok en Compliancy Car i hatchback-segmentet. Glem det. Nei, det er ikke compliancy car i hatchback-segmentet. Det er en bybil. Kommer nok større også - bare vent - det er ikke GM som bestemmer lenger, heldigvis. Både tilhengerfeste og lasteplass får du på Model X, som forøvrig har rentekampanje disse dager Lasteplass i Model X? Ja, hvis du ikke bruker alle setene... Er du mer enn 4 personer, må du ha med henger på ferie! Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 …og lasteplass. Men nei, slikt skal fortsatt ikke få lov eksistere. Bare nok en Compliancy Car i hatchback-segmentet. Glem det. Både tilhengerfeste og lasteplass får du på Model X, som forøvrig har rentekampanje disse dager Eller man kan heller kjøpe en skikkelig bil...? 1 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 KW bryr jeg meg ikke om. Tilhengerfeste derimot... KW er bare enda mer relevant om du skal kunne dra en tilhenger.. Men skal du dra henger kjøper du diesel. EL bil er ikke noe å satse på Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 (endret) Nei, det er ikke compliancy car i hatchback-segmentet. Det er nok en bybil. [FTFY] Altså nok en Compliancy Car… Kommer nok større også - bare vent - det er ikke GM som bestemmer lenger, heldigvis. Har ingen ønsker om å vente. Har allerede ventet mer som lenge nok. Og jeg venter ikke på PSA (igjen.) VW kunne uten videre ha levert e-Golfen min som stasjonsvogn. Da hadde i det minste jeg vært noenlunde fornøyd. Enten med eksisterende batteri eller fortrinnsvis et marginalt større slik som 40kWt++. God plass til det. Men tvert Nei, Niks, Njet, Nein. Det kalles motvilje. Eller vilje til å motarbeide. Endret 25. august 2018 av 1P4XZQB7 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 Ta en Chrysler Pacifica hybrid, og gjør den helelektrisk med batteri under hele gulvet, om mulig med seter som felles ned i gulvet, i det minste helt bak, og sett på et hengerfeste. Først da har man en el-bil som er brukbar for en aktiv familie på seks. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 Med tanke på kollisjonstester er det spørs hvor lurt det er å bygge en bil uten B-stolpe. Enten må A og C stolpene forsterkes noe vanvittig, noe som tar plass og veier mye, eller så vil det gå ut over kollisjonstestene eller så vil det kreve svindyre materialer som titan. Ellers, hva er poenget med den langsgående veggen i midten av bilen? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. august 2018 Del Skrevet 26. august 2018 (endret) Med tanke på kollisjonstester er det spørs hvor lurt det er å bygge en bil uten B-stolpe. Enten må A og C stolpene forsterkes noe vanvittig, noe som tar plass og veier mye, eller så vil det gå ut over kollisjonstestene eller så vil det kreve svindyre materialer som titan. Ellers, hva er poenget med den langsgående veggen i midten av bilen? Design har nok skylla for manglende B-stolpe og den langsgående konsollen er kanskje en forsterkning mot vridning av karosseriet. Endret 26. august 2018 av Nautica Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 26. august 2018 Del Skrevet 26. august 2018 Stort batteri er viktig i Norge, spesielt på vinterstid. Hvis man vil ha god rekkevidde ser jeg ikke hvordan et 50Kwh batteri vil være godt nok. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 26. august 2018 Del Skrevet 26. august 2018 Med tanke på kollisjonstester er det spørs hvor lurt det er å bygge en bil uten B-stolpe. Enten må A og C stolpene forsterkes noe vanvittig, noe som tar plass og veier mye, eller så vil det gå ut over kollisjonstestene eller så vil det kreve svindyre materialer som titan. Ellers, hva er poenget med den langsgående veggen i midten av bilen? Er strengt tatt ikke uvanlig å ikke ha b-stolpe. Kabrioleter er også bygget uten, og bilen forsterkes da også andre steder. Ofte er da bakdørene borte og veggene så tykke bak at man kun har plass til to seter etc. Nå er bilen omtalt her ikke nødvendigvis representativ for produksjonsmodellen. Men det er noen ting å vurdere. Gulvkonstruksjonen med batteri i gulvet er stivere enn på vanlige biler og motvirker vridning. Dette motvirker også uønsket deformasjon der det sitter folk. Videre har denne a og c-stolper og et tak, og diagonal avstiving samt langsgående forsterkning i ytterkant er mulig. Kanalen i midten gjennom hele bilen kan også være et forstekende element. Og til sist så slås dørene sammen vil dette også kunne stive av noe. Lenke til kommentar
teitur Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 Et veldig nærliggende eksempel på bil uten B-stolpe er vel BMW i3. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 Stort batteri er viktig i Norge, spesielt på vinterstid. Hvis man vil ha god rekkevidde ser jeg ikke hvordan et 50Kwh batteri vil være godt nok. 50 kw batteri vil klare miminum 23 mil på vinter. M9in elbil med 30kwh klarer 16 på vinteren og 22 på sommern Lenke til kommentar
Øystein Jakobsen Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 Kan ikke de se for h... til å lage en 7-seters familietraktor snart?? Det kommer jo bare småbiler og luksus-SUV'er over hele linja!! Eneste unntaket er Audi som lager en stasjonsvogn, men for min del går ikke langt nok da den ikke får plass til 7 stykker. Og nei, en Tesla X er ikke en familiebil, det er en luksus-tanks. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 (endret) Kan ikke de se for h... til å lage en 7-seters familietraktor snart?? Det kommer jo bare småbiler og luksus-SUV'er over hele linja!! Eneste unntaket er Audi som lager en stasjonsvogn, men for min del går ikke langt nok da den ikke får plass til 7 stykker. Og nei, en Tesla X er ikke en familiebil, det er en luksus-tanks. Audi stasjonsvogn? Blir den noe billigere enn en Tesla da? SUV'en er iallefall ikke billigere.. VW skal vell lage en større kassebil? Endret 27. august 2018 av Salvesen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 Et veldig nærliggende eksempel på bil uten B-stolpe er vel BMW i3. Ja, både der og Audi TT og lignende bile løser det med å ikke ha kort kupe (A-C-stolpe), noe som vanligvis medfører at de kun blir 3-dørs (ikke for i3 da). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå