Lunaris Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 https://money.cnn.com/2018/09/29/technology/business/elon-musk-tesla-sec-settlement/index.html The $40 million in penalties will be distributed to harmed investors under a court-approved process," the SEC said in a press release. DoJ tiltale er kriminaltiltale så selvfølgelig verre enn sivilt søksmål fra SEC. 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Jeg tror dette viser nok jeg. Du og Tesla er "vi"? Det er som når en skiløper vinner gull i OL og kommentatorene sier "Vi vant, vi vant!" Interessant at du føler deg en del av Tesla som om det var landet ditt. It's not a cult 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 (endret) Jeg tror dette viser nok jeg. Du og Tesla er "vi"?Den første "vi" var deg og meg. Den andre "vi" var veldig generell, la oss si Tesla, og alle som interesserer seg for Tesla. Du var inkludert i den andre "vi". Ellers enhver person som har aksjer i Tesla vil selvfølgelig si at kursen går opp. Det tjener du jo på personlig. Folk har blitt dømt for det av SEC og.Om SEC skulle straffeforfølge alle som tror de vil tjene penger på aksjene de eier, så ville de hatt det travelt. Realiteten er at *ingen* er dømt for det. Men om jeg skulle forsøke å hausse opp aksjekursen, med hensikt å selge på topp (noe som er ulovlig) så hadde jeg vært på twitter. Lettere å nå flere. Endret 30. september 2018 av Espen Hugaas Andersen Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Den første "vi" var deg og meg. Den andre "vi" var veldig generell, la oss si Tesla, og alle som interesserer seg for Tesla. Du var inkludert i den andre "vi". Om SEC skulle straffeforfølge alle som tror de vil tjene penger på aksjene de eier, så ville de hatt det travelt. Realiteten er at *ingen* er dømt for det. Men om jeg skulle forsøke å hausse opp aksjekursen, med hensikt å selge på topp (noe som er ulovlig) så hadde jeg vært på twitter. Lettere å nå flere. Jeg tror vi åpner opp, og ender dagen på 280-320. Jeg var med i den andre "vi"? Sammen med andre som er interesserte i Tesla? Sorry, men "Jeg tror Lunaris åpner opp, og ender dagen på 280-320" fungerer ikke. Jeg er ikke med i kulten din. Jeg har ingen aksjeverdi. Og jeg føler meg på ingen måte som en del av Tesla. Jeg ser du prøver å ro deg ut av dette, men ikke bland meg inn i dette. Var en fyr i NY som overbevise folk til å kjøpe aksjer i selskaper med aksjeverdi som var svært lav. "pump and dump" der han selv kjøpte på forhånd og solgte på toppen av rushet før aksjekursen selvfølgelig stupte igjen. Og Twitter er ikke det du bruker. Handler om å overbevise folk om å kjøpe, en twitter melding gjør ikke det. Sende mailer, poste på forum relatert til dette. Litt som BTC folk. Alle som går rundt og snakker om hvor bra BTC er har "tilfeldigvis" BTC og tjener penger på at folk kjøper BTC.| Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Jeg var med i den andre "vi"? Sammen med andre som er interesserte i Tesla? Sorry, men "Jeg tror Lunaris åpner opp, og ender dagen på 280-320" fungerer ikke. Jeg er ikke med i kulten din. Jeg har ingen aksjeverdi. Og jeg føler meg på ingen måte som en del av Tesla. Jeg ser du prøver å ro deg ut av dette, men ikke bland meg inn i dette.Nå er ikke jeg språkekspert og kan forklare hvorfor dette er en vanlig måte å uttrykke seg på. Kanskje "Jeg tror vi åpner opp" er en sammentrekning av "Jeg tror vi vil se at kursen åpner opp". Det jeg vet er at det var på ingen måte ment som om jeg var en del av Tesla, og du var definitivt inkludert i "vi". Og Twitter er ikke det du bruker. Handler om å overbevise folk om å kjøpe, en twitter melding gjør ikke det. Sende mailer, poste på forum relatert til dette. Litt som BTC folk. Alle som går rundt og snakker om hvor bra BTC er har "tilfeldigvis" BTC og tjener penger på at folk kjøper BTC.| Kanskje du har rett. Jeg har ingen erfaring med det. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Jeg er heller ikke språkekspert, men: Ja, vi bryr oss om penger. Og Musk som CEO er bra for oss økonomisk Du fortsetter å omtale deg selv og Tesla som "vi". Igjen vi på denne måten brukes eksempelvis når noen fra Norge deltar i int. konkurranse. Da de representerer Norge og som nordmenn så kan vi da si "vi" selv om jeg synes det er teit. Kommentatorene har ikke gjort noe for å vinne. Det er den personen som er flink. For å si det slikt er det mildt sagt bekymrende å ha en slik holdning til et selskap. Jeg synes det er litt overdrevent å ha slik holdning til sitt eget land, men et selskap på andre siden av havet derimot... 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 (endret) Du fortsetter å omtale deg selv og Tesla som "vi".Den gangen refererte "vi" til de andre aksjonærene i Tesla utover Musk. Jeg er aksjonær i Tesla. Jeg er ikke Elon Musk. Jeg er dermed inkludert i de andre aksjonærene du snakket om i avsnittet under, og jeg tillot meg å snakke på vegne av oss som gruppe. "Det vil være utrolig barnslig om Elon skal prøve å bruke sin eierandel etterpå til å sparke direktører i styret, og jeg tviler på at de andre aksjonærene kommer til å la han sparke noen for å gjøre jobben sin riktig pga sitt eget ego. De bryr seg om pengene, ikke Elon." Endret 30. september 2018 av Espen Hugaas Andersen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 (endret) Moderatormelding Diskusjon på person stopper her.Dere kjenner godt til våre retningslinjer og regler og denne diskusjonen dere har pågående her er overhode ikke noe vi ønsker.Dermed ber jeg dere om å slutte å snakke om person og gå tilbake til temaet eller slutte å diskutere i det hele tatt i denne tråden.Kritikk på denne meldingen skal ikke taes her, men i en PM til meg eller gjennom tilbakemeldinger. Endret 30. september 2018 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Jeg skrev at jeg tviler på at dette nederlaget gjør at aksjekursen går opp. Andre ting kan gjøre at kursen går opp. Det har jeg ikke kommentert på. Essensielt det eneste jeg har kommentert på er åpningskursen på mandag. Jeg tror Tesla vil åpne negativt på mandag er alt jeg sier.I dette øyeblikk opp 17%. Just saying. 1 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 (endret) I dette øyeblikk opp 17%. Just saying. Derfor jeg ikke investerer i Tesla. Hverken aksjer, shorting, puts, calls noe som helst. Hadde bare tapt penger Ellers tror jeg vi faktisk kan være enig i noe. Jeg tror tallene i dag kommer til å være gode og føre til økning i aksjekursen. Jeg har en følelse om at du tenker det samme. Endret 2. oktober 2018 av Lunaris 1 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Så er visst Tesla aksjen ned 1,5% med de nye tallene. God bekreftelse på at jeg ikke burde røre Tesla aksjer 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 (endret) Så er visst Tesla aksjen ned 1,5% med de nye tallene. God bekreftelse på at jeg ikke burde røre Tesla aksjer Jeg forventet 320 ved slutten av dagen, og det er fortsatt mulig. Men det er også mulig kursen ender dagen i minus. Håpet for produksjons- og leveranserapporten var at Tesla kunne forhåndsannonsere at de hadde oppnådd profitt og positiv kontantstrøm, da kunne kursen gått opp mye. Men det valgte de altså å ikke gjøre, og holder folk på pinebenken til kvartalsrapporten om en måned. Endret 2. oktober 2018 av Espen Hugaas Andersen Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 2. oktober 2018 Del Skrevet 2. oktober 2018 Jeg forventet 320 ved slutten av dagen, og det er fortsatt mulig. Men det er også mulig kursen ender dagen i minus. Håpet for produksjons- og leveranserapporten var at Tesla kunne forhåndsannonsere at de hadde oppnådd profitt og positiv kontantstrøm, da kunne kursen gått opp mye. Men det valgte de altså å ikke gjøre, og holder folk på pinebenken til kvartalsrapporten om en måned. Du utelater at mangelen på annonsering om pluss betyr at det er usikkerhet om at de faktisk har gått i pluss. Du får det til å fremstå som om de bare enda ikke har annonsert det. Sannsynligvis er kursen ned da folk tolker det som et dårlig tegn på at de faktisk har gått i pluss. Ikke veldig negativt tegn da. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå