nightowl Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 Er en selger ikke i stand til å identifisere en bankremisse på egen hånd er vedkommende i mine øyne en så useriøs og klønete selger at det er best å droppe handelen og komme seg ut mens leken er god. Å herregud, dette er det dummeste jeg har lest på lenge. 6 Lenke til kommentar
*NORGE* Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Å herregud, dette er det dummeste jeg har lest på lenge. At du oppfatter noe du leser som dumt er ikke ensbetydende med at dette er dumt - kilden til din oppfatning kan ligge på annet hold også... 1 Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 (endret) At du oppfatter noe du leser som dumt er ikke ensbetydende med at dette er dumt - kilden til din oppfatning kan ligge på annet hold også... Jeg har aldri hørt, sett eller innbilt meg at peil på bankremisse skal være avgjørende for noe som helst. Jeg og mange jeg kjenner har aldri engang sett eller tatt i en bankremisse noensinne. Og likevel er seriøs bilhandel ikke noe problem. Detaljrik (og korrekt) informasjon (som lar seg verifisere) om bilens historikk og dens tekniske tilstand er det eneste selger og kjøper bør være opptatt av. Hvordan betalingen gjøres gir vel de fleste blanke f-en i. EDIT: Småfiks. Endret 28. august 2018 av nightowl 2 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Jeg har aldri hørt, sett eller innbilt meg at peil på bankremisse skal være avgjørende for noe som helst. Jeg og mange jeg kjenner har aldri engang sett eller tatt i en bankremisse noensinne. Og likevel er seriøs bilhandel ikke noe problem. Detaljrik (og korrekt) informasjon (som lar seg verifisere) om bilens historikk og dens tekniske tilstand er det eneste selger og kjøper bør være opptatt av. Hvordan betalingen gjøres gir vel de fleste blanke f-en i. EDIT: Småfiks. Da kunne du skrevet det saklige der med én gang, i stedet for å bare skrive at det var det dummeste du har lest. Det bidrar ikke til annet enn stigmatiséring, og det kan vi vel være enige om at vi kan holde på et minimum? Folk er fordømmende nok som de er, trenger ikke å "drive the monkey to the airport" ^^ 1 Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Da kunne du skrevet det saklige der med én gang, i stedet for å bare skrive at det var det dummeste du har lest. Det bidrar ikke til annet enn stigmatiséring, og det kan vi vel være enige om at vi kan holde på et minimum? Folk er fordømmende nok som de er, trenger ikke å "drive the monkey to the airport" ^^ Stigmatisering, really? Jeg kalte bare en spade for en spade. I stedet for bankremisse kunne det f.eks. vært snakk om Vipps; altså at man mener en selger er useriøs og klønete hvis han ikke har peil på Vipps. Dette henger bare ikke på greip. 2 Lenke til kommentar
*NORGE* Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 ... Detaljrik (og korrekt) informasjon (som lar seg verifisere) om bilens historikk og dens tekniske tilstand er det eneste selger og kjøper bør være opptatt av. Hvordan betalingen gjøres gir vel de fleste blanke f-en i. EDIT: Småfiks. Muligens DIN oppfatning, men overhodet ikke MIN - og ikke trådstarters heller. Og med det samme: Hvilke egenskaper innehar du som gir DEG rett til å avgjøre hva ANDRE "bør" være opptatt av (for ikke å være "dumme")? Lenke til kommentar
RJohannesen Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Jeg har brukt nettbank på laptop de gangene jeg har solgt eller kjøpt bil og båt av større verdi. Så lenge man ser at betalingen går gjennom og ikke blir lagt til forfall eller godkjenning så har vel ikke kjøper noen mulighet til å tilbakekalle betalingen? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå