Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvor lang tid det tar før man kan bestille oppkjøring til bursdagen sin?

20knop

Anbefalte innlegg

Usikker på om det er rett sted å poste dette spm, men prøver meg frem ;)

Noen som har tatt teorien på bil 6 mnd før de fylte 18år og vet hvor lang tid det tar før man kan bestille oppkjøring til bursdagen sin? Være inne hos vegvesenet sine sider og står at de har ingen ledige timer for meg enda ( Har lyst å være tidlig ute og få lappen på dagen :D )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke noe konkret svar annet enn å sjekke ofte etter ledige timer. Min sønn ventet på oppkjøring på MC og det var ventetid til en mnd etter bursdagen hans når kjørelæreren tipset ham at de akkurat hadde lagt ut flere timer. De gjør dette jevnlig fikk jeg inntrykk av.

Lenke til kommentar

Det er berre å bestille så tidleg som mulig.

Oppkøyring kan du bestille så fort du har bestått teorieprøve (som du ikkje får ta før du er 17,5 år).

På ein del trafikkstasjonar er det lange ventelister. Du bør derfor være tidleg ute med å bestille time.

Den einaste hensikta det har å vente er for å prøve å fange opp ein time som blir ledig på grunn av avbestilling, men dette er eit sjangsespel.

Dersom det er tekniske utfordringar som gjer at du ikkje får melde deg opp til oppkøyring inne på vegvesenet sine sider, så kan du  ringe for å reservere oppkøyring.

Dersom det er veldig viktig for deg å køyre opp på attenårsdagen din, så kan det være at du må sjå på andre trafikkstasjonar for å finne ledig time.

Lenke til kommentar

Du kan gå inn og bestille time til oppkjøring på "min side" på vegvesen.no da kan du sikkert se selv når første ledige time er. 

Kanskje ikke så lurt å ta oppkjøring i en annen by enn den du har kjørt i på kjøretimene. 

En stor ulempe med å ta oppkjøringen i annen by er at du må betale ganske mye ekstra for at sjåførlærer må møte med bil der. Andre kjøreskoler nekter vanligvis å leie ut bil til folk som ikke har hatt timer hos dem (1. hånds erfaring).

I tillegg er det alltid greit å kjøre opp et sted der en er litt kjent, selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...