Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

2.verdenskrig konspirasjonsteori

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ifølge min konspirasjonsteori så fikk tyskland hjelp av arbere slik at tyskland kunne bygge opp landet fort etter tapet i 1.verdenskrig. grunnen til dette er fordi arbere ville bruke tyskland til å skape uro i europa. hitler tapte men jeg tror han fakedeath og rømte til paradise der han chillern 

Beste konspirasjonsteorien jeg har hørt i dag.

Ta en upvote.

• Liker 2
Lenke til kommentar

ifølge min konspirasjonsteori så fikk tyskland hjelp av arbere slik at tyskland kunne bygge opp landet fort etter tapet i 1.verdenskrig. grunnen til dette er fordi arbere ville bruke tyskland til å skape uro i europa. hitler tapte men jeg tror han fakedeath og rømte til paradise der han chillern

Hva er "arbere"?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Har du beviser?

Selv de villeste konspirasjonsteorier har noe de anser som beviser..

Lenke til kommentar

jeg konspirerer saudi arabia hjelper til med de landene som har problemer med vesten og spesielt usa, israel osv. 1 og 2 verdenskrig arvet problemer fra tidligere hendelser langt tilbake i historien akkurat som karma

grunnen til at det ble 1.verdenskrig, tilbake i 1800 tallet og kanskje enda lengre tilbake til den tiden hvor det var vamllig å selge og kjøpe slaver, bøffet gull, diamanter osv fra afrika

Endret av Anonimofied
Lenke til kommentar

Tror du bør lese deg opp på Sykes-Picot avtalen og etterspillet der med "mandatene". Samt  den Iranske historie. Folk på den arabiske halvøy hadde meeeeer enn nok med å krangle seg imellom. 

Det ble først funnet olje i. f.eks Saudi Arabia først i 1938... 

Det ble funnet olje i Iran lenge før, men frem til 1951 (?) fikk Iran lite eller ingenting av oljen der. 

Det var først etter WW2 at arabere fikk noen økonomisk makt å snakke om. 

Så det er ekstremt lite sannsynlig at noen arabere pumpet penger inn i Tysklands oppbygging etter WW1. 

I tillegg må du også tenke på at det Ottomanske rike var allierte med Tyskland under WW1, og araberne hatet dem som pesten. Det at Frankrike og UK lurte dem med Sykes-Picot avtalen så var nok ikke dette hatet sterkt nok til å gi penger til tyskerne. 

Endret av Tor C
Lenke til kommentar

ottoman og arabere var bestiser back in the days og jeg tror arabere tjente på at det ble problemer i europa og resten av verden etter 2 verdenskrig, som du selv nevnte de fikk økonomisk boost

Oh, oh, no no. Det var de slettes ikke. Det var hele grunnlaget for Sykes-Picot avtalen. FR og UK avtalte med araberne at hvis de kjempen med dem mot Tyskland og det Osmanske rike ville de få sine egne nasjoner etterpå... 

(Forrige innlegg snek det seg inn feil om det Osmanske riket. Jeg er vant til å lese om slik på engelsk, selv om det også er "lov" å si "Ottomanske rike" også på norsk)

Det er korrekt at araberne tjente på problemer i Europa, fordi dess mer problemer det var på hjemmebane dess vanskeligere ville det være for dem å holde styr på mandatene. Problemet er at ingen i disse mandatene hadde evne til å gjøre noe som helst samlende. De krangla så busta føyk seg imellom innen hvert eneste mandat. Eneste som klarte å holde ro og orden var der Huset Saud hadde okkupert, men de hadde mer enn nok med å undertrykke egen befolkning. 

Og du må også huske mesteparten av resten av araberne fortsatt lå under mandatstyre. For å kunne sende ressurser til Tyskland så måtte det blitt gjort med private initiativ, helt utenfor myndigheters kontroll. 

Såvidt jeg husker så var det i praksis bare Saudi-Arabia som hadde en slik posisjon at de i teorien kunne ha støttet Tyskland økonomisk, men som tidligere nevnt så ble det først funnet olje der i 1938.  Og som nevnt tidligere var resten av oljen allerede i hendene på kolonistyre. Det var først ved nasjonaliseringen av den persiske oljen Iran fikk noe penger å snakke om, så lenge det varte. 

Lenke til kommentar

Har du beviser?

Selv de villeste konspirasjonsteorier har noe de anser som beviser..

Kjennetegnet til konspirasjonsteorier er fraværet av beviser.

Når beviser finnes vil enten:

1. Hele greia erstattes med en ny konspirasjonsteori (uten beviser)

2. Hele greia går inn i historiebøkene som men vil ikke lenger kalles konspirasjonsteori (e.g. Watergate, Bay of Pigs, Masseovervåkningen til NSA, etc.)

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hitler bli uønsket mutert til aliens fordi han fikk arbeidskade under forskningen av flyvendetallerkner. alle forsker team ble også mutert/krympet og de fly rundt omkring med hightech flytøy laget og produsert i kina

Duh! Han reiste selvsagt til baksiden av månen. Dokumentaren Iron Sky viser jo dette med all tydelighet. Det er riktignok et par småfeil i den, såsom at Sarah Pailin ble president i USA, men sånn bortsett fra det er alt helt korrekt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...