1-2-3- Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 Hei Jeg har godtatt bredbånd 500 fra Canal Digital i en begrenset periode. Men jeg får ikke mer enn ca 120 mbps trådløst og 150 mbps med kabel (tilkoblet Asus AC66U). Kobler jeg dataen rett i modemet får jeg faktisk 512 mbps. Så her er det i ruteren begrensningen ligger. Jan problemet ligge i innstillingene? (120 mbps er jo mer enn nok, men jeg vil jo at ruteren skal yte best mulig uansett.) Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 Burde klare ca 300 mbit på 5 ghz og 500 mbit på kabel, men over tid vil nok ruteren slutte å fungere etter 1 års tid. Har du nyeste firmware, prøv å resette ruteren? Har du QOS Quality of Service aktivert? Lenke til kommentar
1-2-3- Skrevet 24. august 2018 Forfatter Del Skrevet 24. august 2018 QoS var faktisk ikke aktivert her, men er den nå. Jeg satte nedlastingsbåndbredde til 500 og opplasting til 50, men nå får jeg faktisk enda lavere hastighet. Bare 70 mbps med kabel på Telenor sin testside. Kan problemet være at jeg har lagt inn Cloudflare sin DNS i stedet for Canal Digital sin? Lenke til kommentar
1-2-3- Skrevet 24. august 2018 Forfatter Del Skrevet 24. august 2018 Update: Nei, det var det ikke. Valgte automatisk DNS uten at det hjalp. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 Hvor bra et enheten du motar med?Og bor du i en blokk med flere leiligheter eller har nære naboer?Isåfall installer en wifi scan app på mobilen din å se at du ikke er på samme kanal som noen andre. Lenke til kommentar
1-2-3- Skrevet 24. august 2018 Forfatter Del Skrevet 24. august 2018 Problemet gjelder også på kabel. Dessuten er det ikke mange trådløse nettverk her. Å aktivere QoS gjør det verre. Installerte Merlin firmware nå. Ingen forskjell. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 Men jeg får ikke mer enn ca 120 mbps trådløst Er dette på 2,4GHz eller 5GHz? Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 Den ruteren begynte å forringe etter 1 år hos meg, mest sannsynlig pga høy varmeutvikling. Symptomet var det samme, dårlig kablet og trådløs hastighet. Bare å begynne med erstatning av produktet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 Bare 70 mbps med kabel på Telenor sin testside. Ettersom du får 500 direkte i CDs utstyr, men 70 med kabel mot Asus, må det være feil på routeren din. Ev kabelen du bruker mellom modem og router. Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 (endret) Routeren din er helt sikkert helt fin og gjør bare som den får beskjed om:-) Gå inn på LAN-->Switch Control og endre NAT Acceleration fra Disabled til Auto - CTF(Cut through forwarding) is enabled Hadde samme utfordring når jeg fikk 260/260 fra GET. Endret 25. august 2018 av BioNor Lenke til kommentar
1-2-3- Skrevet 25. august 2018 Forfatter Del Skrevet 25. august 2018 Hmm, jeg får prøve å resette til fabrikkinnstillinger. Og så har jeg faktisk en annen AC66U liggende som ikke er i bruk for øyeblikket. Kan prøve å bytte. Men dere tror ikke at det er en innstilling et sted da? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 Svar på innlegg #7? Lenke til kommentar
1-2-3- Skrevet 25. august 2018 Forfatter Del Skrevet 25. august 2018 Routeren din er helt sikkert helt fin og gjør bare som den får beskjed om:-) Gå inn på LAN-->Switch Control og endre NAT Acceleration fra Disabled til Auto - CTF(Cut through forwarding) is enabled Hadde samme utfordring når jeg fikk 260/260 fra GET. Dette går faktisk ikke an. Jeg velger auto, og trykker ferdig, men etter restart så står det fortsatt at det er deaktivert. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 Full resett og sett opp på nytt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 Burde kanskje vært første spørsmålet: Har du oppgradert routeren til nyeste FW? Lenke til kommentar
1-2-3- Skrevet 25. august 2018 Forfatter Del Skrevet 25. august 2018 Burde kanskje vært første spørsmålet: Har du oppgradert routeren til nyeste FW? Ja. Oppdaterte til siste Merlin også, men det hjalp ikke. Prøver fabrikkinnstilling... Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 (endret) Burde kanskje vært første spørsmålet: Har du oppgradert routeren til nyeste FW? Står i post 6 "Installerte Merlin firmware nå. Ingen forskjell.". Men hvis det er noen bugs så kan de følge med hvis den ikke resettes. Edit: Litt tregere enn ts... Edit 2: Har erfart med Asus ruter som kødder at det sikreste er å resette før oppdatering og resette en gang til etter oppdatering før den settes opp som ønsket. Endret 25. august 2018 av Mr D Lenke til kommentar
1-2-3- Skrevet 25. august 2018 Forfatter Del Skrevet 25. august 2018 Står i post 6 "Installerte Merlin firmware nå. Ingen forskjell.". Men hvis det er noen bugs så kan de følge med hvis den ikke resettes. Okay. Da blir det reset etterpå, og så får vi se. Lenke til kommentar
1-2-3- Skrevet 25. august 2018 Forfatter Del Skrevet 25. august 2018 Resatt til fabrikkinnstilling. Nå får jeg 500 mbps på kabel. Vanskelig å teste på wifi akkurat nå siden jeg ikke har den bærbare PC-en her. Får ca 100 mbps på mobil, men der er vel nettverkskortet så som så. Så da var det vel det som hjalp. Ser at ipv6 er deaktivert etter resett. Hva velger jeg når jeg skal aktivere igjen. "Native"? Statisk"? Lenke til kommentar
1-2-3- Skrevet 25. august 2018 Forfatter Del Skrevet 25. august 2018 Resatt til fabrikkinnstilling. Nå får jeg 500 mbps på kabel. Vanskelig å teste på wifi akkurat nå siden jeg ikke har den bærbare PC-en her. Får ca 100 mbps på mobil, men der er vel nettverkskortet så som så. Så da var det vel det som hjalp. Ser at ipv6 er deaktivert etter resett. Hva velger jeg når jeg skal aktivere igjen. "Native"? Statisk"? Og en ting til: Skal QoS være aktivert? Det er ikke det nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå