Gå til innhold

Solvik Olsen: - Ikke sånn vi ønsker at folk skal oppleve norsk jernbane


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merkelig hvordan de får til å planlegge og bygge hurtigtog i Japan og Kina på en brøkdel av tiden norske politikere og byråkrater bruker på å bygge trege, konvensjonelle jernbanestrekninger. Selv i Kina ga de kontrakten til private selskaper som Siemens oppdraget med å bygge og ferdigstille jernbanen for avanserte strekninger med maglev som går i over 400 km/t (Shanghai). Kanskje noen vil påstå at det er topografiske utfordringer i Norge, men på Østlandet og i området rundt hovedstaden er det temmelig flatt og infrastrukturvennelig.

Lenke til kommentar

Merkelig hvordan de får til å planlegge og bygge hurtigtog i Japan og Kina på en brøkdel av tiden norske politikere og byråkrater bruker på å bygge trege, konvensjonelle jernbanestrekninger. Selv i Kina ga de kontrakten til private selskaper som Siemens oppdraget med å bygge og ferdigstille jernbanen for avanserte strekninger med maglev som går i over 400 km/t (Shanghai). Kanskje noen vil påstå at det er topografiske utfordringer i Norge, men på Østlandet og i området rundt hovedstaden er det temmelig flatt og infrastrukturvennelig.

 

Spørsmålet er om tog er løsningen for Norge. Veier og elbiler virker betydelig mer fleksibelt og smartere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...