Gå til innhold

Ute etter et greit og billig kamera som kan ta video

Anbefalte innlegg

Hei! Har nå et Nikon D60 som begynner å bli veldig gammelt. Ser at bildene er ikke så skarpe som de kunne vært. Er dermed ute etter et kamera jeg kan ha i 5-10 år. Fordel om det kan ta bra video også da det synes jeg også er spennende. Jeg skjønner jo at bildestabilisering er den store utfordringen her, så lurer på om det finnes et bra kamera med god stabilisering. 

Ellers er jeg ikke så veldig erfaren på kamera fronten, men ønsker at det skal bli en hobby etterhvert. 

Ikke noe mer enn 10k og helst under det. Så mye jeg kan få for pengene er viktig. Lurer litt på om mirrorless er det beste eller om DSLR fremdeles er kongen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Hva med en brukt fujifilm X100s. Ikke så god på video, men veldig godt kamera. Til video så holder det med en relativt ny mobil til den biten, for å gjøre det endra bedre kan du jo skaffe deg dedikerte video apper og eksterne objektiver til telefonen.

Disse er bare et lite eksempel: https://www.shopmoment.com/ (finnes en masse ulike produsenter der ute).

Lenke til kommentar

Jeg skjønner jo at bildestabilisering er den store utfordringen her, så lurer på om det finnes et bra kamera med god stabilisering.

Software i dag kan fikse mye på stabilisering så lenge du ikke bruker lang lukkertid.

Du mister dog litt ramme, så det lønner seg å kompensere med større utsnitt enn du ellers ville brukt sånn at du har litt å gå på. Det beste er jo å stabilisere mest mulig i objektiv, hus og rig.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Software i dag kan fikse mye på stabilisering så lenge du ikke bruker lang lukkertid.

Du mister dog litt ramme, så det lønner seg å kompensere med større utsnitt enn du eller ville brukt sånn at du har litt å gå på. Det beste er jo å stabilisere mest mulig i objektiv, hus og rig.

Noen programvare du kan anbefale?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...