Emancipate Skrevet 25. august 2018 Forfatter Del Skrevet 25. august 2018 Dette er ikke en endring av verdien av poengene dine, men en endring av prisene.Ok. Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 Jeg visste faktisk ikke om denne endringen, insentivene for å velge komplettbank henger nå i en ganske tynn kredittkort-tråd. Nettbanken er horribel, så når både bonusordningen og sparerenten kuttes.. Jepp, jeg tømte saldoen min i juli, og sluttet helt å bruke kortet etter det. Nå er det sagt opp. De la dette frem som en forenkling som skulle være til fordel for kunden, men i praksis så har de halvert verdien av å bruke kortet dems og opptjene bonus hos dem. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 (endret) De endret samtidig fra 3% til 4% bonus på alle kjøp. Det er dog ikke mange andre kort som gir 4% bonus på kjøp så jeg bruker mitt kun til kjøp på Komplett. Endret 25. august 2018 av NoTrace Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 De endret samtidig fra 3% til 4% bonus på alle kjøp. Ikke helt presist dette. Kun kjøp på komplett.no og blush.no som gikk fra 3% til 4%. Ved kjøp på 1000 kr hos komplett før endringen fikk du 3 %, dvs 30 poeng - disse kunne du bruke på komplett som om det var 60 kr. I dag får du 4 %, dvs 40 poeng, men disse er bare verdt 40 kr om du bruker dem på komplett. Det er jo forsåvidt bedre enn hva man vil få hos andre kredittkort brukt på komplett - men som et daglig bonuskort er det ikke lengre særlig bra å ha. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 26. august 2018 Del Skrevet 26. august 2018 Hvilken lov regulerer bonusordninger av denne art? Bonusordningar er vell berre ein avtale, og derfor regulert i avtaleretten? Adgangen for kunden/selgar til å endre eller seie opp avtalen følger då av kva som er avtalt (i tillegg til prinsippa i avtaleretten angående feilskrift, habilitet, lojalitetsplikt, osv). For å hevde at avtalen om bonuspoeng er ulovleg brutt, så må ein vise til at ein har ein avtale på kva bonuspoenga skal være verdt, eventuelt vise til det avtalen seier om å endre vilkår. 1 Lenke til kommentar
HansLo Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 (endret) Tipper på at de juridisk har sitt på det rene. Jeg "misforstod" også varselet og tapte 1600NOK jeg kunne brukt på Komplett.no. Har hatt en lang dialog på e-mail hvor de kun referer til avtalen og paragrafer og prøver å forklare hvordan dette ikke er et reelt tap for meg. Gitt varselet synes jeg det er for dårlig. Slik så varselet ut så kan dere vurdere selv om dere synes de informerer bra om av verdien på bonus-poengene blir halvert: Informasjon vedrørende bonus Nå gjør vi det enda enklere å tjene opp bonuspoeng med ditt Komplett Bank MasterCard. 1 bonuspoeng = 1 krone! Slik tjener du opp bonus: 4 % bonus på kjøp hos Komplett.no og Blush.no* 2 % bonus på kjøp av varer på internett** 1 % bonus på øvrige varekjøp * Gjelder fra og med 1. august 2018. Frem til da er det 3% bonus ved opptjening. ** Brukersteder registrert som e-handelsvirksomheter av Mastercard.Maksimal opptjening av bonuspoeng er 500 per måned og 2000 per siste 12 måneder.Du kan når som helst ta ut dine oppsparte bonuspoeng! Du kan velge mellom å bruke bonuspoengene til å betale deler av fakturaen eller å bruke bonuspoengene på din neste handel på Komplett-varer på Komplett.no. Frem til 1. august får du dobling av poeng ved uttak på komplett.no Endret 31. august 2018 av HansLo 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 (endret) Tipper på at de juridisk har sitt på det rene. Ja, fordi som krikkert nevner så har de ikke gjort noe som helst med bonuspoengene dine, de har bare doblet prisene sine. Det står jo også klart og tydelig, svart på hvitt i det du limte inn her: Frem til 1. august får du dobling av poeng ved uttak på komplett.no Altså, etter 1. august får du ikke lenger doblet poengene dine. Endret 31. august 2018 av henrikwl Lenke til kommentar
Vice Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Ser de også har koblet doblingen til selve uttaket: Poengene var ikke verdt det doble så lenge de sto på kontoen. Doblingen skjedde kun ved uttaket som en slags bonus. 1 Lenke til kommentar
HansLo Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Ja, fordi som krikkert nevner så har de ikke gjort noe som helst med bonuspoengene dine, de har bare doblet prisene sine. Det står jo også klart og tydelig, svart på hvitt i det du limte inn her: Altså, etter 1. august får du ikke lenger doblet poengene dine. Er uenig i at det er en veldig klar måte å si det på selv om jeg forstod i etterkant når halveringen var et faktum. Ville selv foretrukket noe slik som "Vennligst merk at fra 1. August vil poengene dine ikke lenger telle dobbelt i Komplett nett butikk." Det å utlede hva som skjer etter 1. August er ikke klart fra det de skrev, spesielt ikke med tanke på at dette med dobling av poeng på komplett.no har nå vært gjeldene i de årene jeg har hatt kortet. I tillegg synes jeg det er tvilsom å sende et slikt varsel dagen før fellesferien begynner med kun en måneds varsel, ganske mange som ikke leser alt av mail i ferien. Uansett, for meg er dette og måten de behandlet meg etterpå grunn nok til å si opp kundeforholdet mitt med Komplett Bank. Uansett hvordan man bortforklarer det har jeg nå 1600 NOK mindre å bruke på Komplett. Jeg synes ikke at det var godt nok varslet og det er nok av andre kredittkort med bonus-ordninger. I tillegg er jo ordningen nå betyderlig dårligere da man nå bare kan spare opp poeng verdt 2000 for bruk på Komplett, ikke 4000 som før. 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Poengene dine har aldri telt dobbelt når de har stått på konto. Som de ganske klart skriver: "Frem til 1. august får du dobling av poeng ved uttak på komplett.no" 1 Lenke til kommentar
HansLo Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 (endret) Poengene dine har aldri telt dobbelt når de har stått på konto. Som de ganske klart skriver: "Frem til 1. august får du dobling av poeng ved uttak på komplett.no" Jepp, det er helt riktig. Samtidig er det irrelevant for meg når poengene ble doblet da jeg kun brukte de på Komplett nett-butikk. Uansett hvordan man vrir og venner på det så er min opplevelse som sluttbruker at jeg har tapt 1600NOK i kjøpekraft hos Komplett med det jeg regner som uklar/mangelfull varsling. Hadde jeg vær klar over endringen (noe jeg ikke forstod fra varselet og en stor endring fra slik bonus hadde virket så lenge jeg har hatt kortet ) ville jeg ha brukt opp poengene før 1. August. Siden jeg som forbruker kan selv velge hvem jeg bruker som leverandør så velger jeg å ikke bruke en leverandør jeg føler har "tatt fra meg" 1600 NOK, uavhengig av hvordan man velger å ordlegge det. Endret 1. september 2018 av HansLo Lenke til kommentar
HansLo Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Til de som eventuelt fortsatt irriterer seg over dette: vi er flere som har laget individuelle klagesaker hos finansklagenemda. Alle har opplevd at Komplett Bank etter kort tid har gitt tilbud om erstatting av tapt poeng-"verdi" for å droppe saken. Kan være verdt et forsøk... 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå