Gå til innhold

Router anbefalinger

obell

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har fiber fra Altibox, men routeren sliter når det blir litt mye trafikk på linja, for eksempel torrent. Tenkte da å sette den i bridge modus og kjøpe ny router som håndterer trafikk bedre.

Den må da tåle høy trafikk over lengre tid, uten å måtte restartes. Det er også viktig at den enkelt oppdateres med sikkerhetsfikser osv..

Kommer også sannsynligvis til å bli plassert i et skap, så må ikke bli for varm.

Litt vanskelig å finne tester på nett som dekker mine kriterier, så er det noen eksperter her som har forslag til router? :-)

Tusen takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se på DEL sin "Bygge egen router" - tråd, har en slik selv og den er dønn stabil uansett hva jeg kjører igjennom (Torrent og server oppgaver, TV etc = Alt er null stress).

Det betyr at du også kan pakke bort eksisterende router og bare plugge ny Router direkte i media converter.

Velg WIFI etter behov.. Jeg kjøpte mine deler her: https://www.eurodk.com/en/products/routerboards

Er flere Routerboards som er støttet av Openwrt, du får google etter dine behov.

Lenke til kommentar

Det er en utfordring du kommer med. Mange routere har ikke nok ram til å kunne holde mange connections samtidig. 

"Each state consumes approximately 1KB of RAM. So for 1,000,000 states, 1GB of RAM would be required just for states."

Derfor vil jeg anbefale deg en router basert på pfsense med 2+GB ram og en kurant prosessor (i3/i5 - det kan fint være U-versjonen som er strømsparende). Det krever også at manskinen har to nettverksporter. 

Men hvis du har krav om en mindre formfaktor som også har trådløst aksesspunkt innebygget, så ville jeg sett på følgende Asus-modeller som har 512 MB ram. 

Asus RT-AC86U

Asus RT-AC29000U

RT-AC88U

Netgear R7800

Endret av Faller
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...