kefirgut Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Har tenkt å redesigne gossen.no med meny på venstre siden. Tenkte på fast bredde ca 770px, og siden som venstresstillt. Skriver designet i xhtml/css. Men sliter litt å få det til å virke likens i opera og IE. Designet skal se noenlunde slik ut, med en ramme rundt det hele. Hadde tenkt at meny feltet altid skulle være like høyt som hovedfeltet. ----------------Top---------------------- meny| | | Hovedfelt | | Noen som har et eksempel på noe slikt, som fungerer?, Eller burde jeg velge full bredde på siden, og ikke noe fast? Lenke til kommentar
kefirgut Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Har lastet opp det jeg har laget. testing av nytt design Dette er selvsagt bare et rådesign. Det virker flotters i opera, men i IE, virker det ikke. Se selv. Hva gjør jeg galt? Lenke til kommentar
Unglar Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 se litt på disse: http://www.glish.com/css/ kanskje de kan hjelpe Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) Når man har slik layout, så må man være veldig forsiktig med bruk av padding / border / margin, siden dette tolkes forskjellig i IE og opera/firebird. Er vel nok det som er grunnen til at det feiler i IE. Nå er jeg og ikke så sikker på om max-width fungerer i IE. Så må jeg kanskje lese litt mere om CSS for har aldri sett eller brukt dette før width: expression(document.body.clientWidth > 597? "597px": "auto" ); Edit: fælt som jeg skrev feil da... Endret 16. desember 2003 av FuLu Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Det skulle gå greit å få det til, hvis du bruker position: absolute; Lenke til kommentar
pekle Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Nå er jeg og ikke så sikker på om max-width fungerer i IE. Så må jeg kanskje lese litt mere om CSS for har aldri sett eller brukt dette før width: expression(document.body.clientWidth > 597? "597px": "auto" ); Bra, ikkje begynn med det heller :-) Det er faktisk funksjonelt, men kun i IE. Blir i blant brukt for å jobbe seg rundt andre ting som IE ikkje gjer på riktig måte. Lenke til kommentar
kefirgut Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Bra, ikkje begynn med det heller :-) Så css er bare tull det altså? Men nå fikk jeg det til å virke slik jeg ville: fixet Men hva synest dere om å redesigne gossen.no da? med blant annet meny på venstresiden? Sitter å vurderer fast bredde. Fordelene er at tekst linjene ikke blir laaaange, i høyere oppløsninger, og en kan styre designet bedre. minuset blir at bilder og slikt kan bli for stort for designet, fra blant annet galleriet, men det kan jeg styre. Lenke til kommentar
pekle Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Bra, ikkje begynn med det heller :-) Så css er bare tull det altså? Nei, nei, CSS er bra. Men den expression-greia er noko MS har funne på, og er ikkje ein del av CSS. Derfor: bruk CSS, men hald deg unna proprietære ting. Lenke til kommentar
KimS Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Nå går jeg litt Off_topic hær, men det får da være. Jeg likte den menye dere bruker på gossen.no og gikk da med en gang på Vis Kilde... Der så jeg hvorsan side du har lastet den ned fra. (http://www.milonic.co.uk). Jeg lastet ned den nyeste versjonen... Da fikk jeg en fil jeg måtte vin_zippe, da jeg hadde gjort d lå det flere filer der. Jeg gjorde som d stod i install. Jeg flyttet de fem filene ( menu_data, milonic_scr, mmenudom, mmenus4 + bildet arrow ), og skreiv inn det jeg skulle i "head" Alt funker jo no, men det er bare et minus, og det er hvordan skal jeg få det forandret linkene? Håper du kan hjelpe meg. Mvh. Kim Lenke til kommentar
kefirgut Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Du endrer på menu_array fila. Samme filen som du endrer utsende på menyen. Har sikkert en gammlere version enn det du har, mulig de har endret filnavn. Liker den menyen jeg også, eneste det er javascript. og jeg vil helst ha en mer brukervennlig meny. Topp baserte menyer er vel også regnet som noe vanskeligere å bruke. Lenke til kommentar
KimS Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Hmm... har jo foresten ikke klart å endre utsende da.... Det er en JSsript script file, når jeg trykker på den kommer dette Skript: Windows Script Host X Skripi: C:\Documents and Settings\osv.osv Linje: 16 Tegn: 7 Feil: document er udefinert Kode: 800A1391 Kilde: Microsoft JScript-kjøretidsfeil OK Hadde du et slik problem... Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
kefirgut Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 åpne filen i textpad/notepad du, så kan du redigere filen. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Ser ikke helt riktig ut i firebird/mozilla men i opera og IE så det mer riktig ut nå. http://home.chello.no/~alexholm/hw.no/gossen-firebird.gif Lenke til kommentar
kefirgut Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 hmm. Noen som kan gi meg en fornuftig forklaring på det da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå