Tusenkunstner Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 Samsung S8 og S9 støtter visstnok wifi sharing, dvs at de kan fungere som repeatere for wifi-nett slik at andre enheter kan koble seg på telefonen for wifi forbindelse. Finnes det andre telefoner som støtter dette? Eks Huawei P20 Pro? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 (endret) Gjør ikke alle det? Det er en Android funksjon. iPhone har det også. Edit: ser ut som jeg misforsto spørsmålet. Endret 24. august 2018 av Hårek Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 (endret) Gjør ikke alle det? Det er en Android funksjon. iPhone har det også. Hotspot kaller man vel det? edit: "Wifi-Tilgangspunkt" kommer det opp på min LG G6. Endret 24. august 2018 av MultiGamerClub Lenke til kommentar
Tusenkunstner Skrevet 24. august 2018 Forfatter Del Skrevet 24. august 2018 Alle har wifi-tilgangspunkt/Wifi hotspot for deling av 4g forbindelse videre på wifi. Det jeg lurer på er hvilke telefoner som har videreformidling/deling av wifi? (Tethering?) Lenke til kommentar
tingo Skrevet 26. august 2018 Del Skrevet 26. august 2018 eh - hvis telefonen er på WiFi, hvorfor kan ikke de andre enhetene koble seg på (samme) WiFi nett da? 3 Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 26. august 2018 Del Skrevet 26. august 2018 Feks på hotell, hvor man får en kode som kun går til én enhet - men man gjerne skulle hatt Wifi på både telefon, PC og/eller nettbrett. 3 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 (endret) Det finnes løsninger til å dele wifi videre via wifi med en Android telefon, man får det med div apper i Google play store. Jeg vil ikke anbefale å bruke en Android telefon til dette, da appene koster flesk. Løsningen som benyttes er også dårlig og ustabil. Jeg har opplevd opp til 1.5 Mbit/s der jeg selv har hatt trådløs router, moto G4+ tilkoblet router en og så delt wifi videre med moto g4+ til en iPhone 7+. 1.5 Mbit/s er ikke håpløst i seg selv, men ping tiden ligger veldig ustabilt rundt 600-1200 ms. Mye pakketap osv. Skal man absolutt benytte en slik løsning, anbefaler jeg heller å bruke en laptop med Windows 10 og wifi kort som støtter både 2.4 GHZ og 5 GHZ frekvenser. Med en slik løsning har jeg opplevd opp til 20 Mbit/s båndbredde, dog med litt variabel ping. Lite eller ingen pakketap. Har også forsøkt tethering med en raspberry pi 3 med 2 nettverkskort, men jeg sliter med å få brukt begge wifi kortene til tiltenkt formål. Skal gi oppdatering så fort jeg klarer å finne ut mer. Endret 30. august 2018 av Kynxx Lenke til kommentar
Tusenkunstner Skrevet 23. november 2018 Forfatter Del Skrevet 23. november 2018 Huawei P20 Pro skal støtte WiFi bridging slik jeg forstår det. Har bestillt på BlackFriday-salg så det blir spenende å se Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå