Gå til innhold

Kjøpe grafikkort direkte fra NVIDIA - er mva inkludert?


hakonrk

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med å kjøpe grafikkort direkte fra nvidia.com? Ser de oppgir priser i norske kroner hvis man velger norsk språk (gå til nvidia.no). De oppgir gratis frakt, men er det andre kostnader de ikke opplyser om, f.eks. merverdiavgift og fortollingsgebyr?

 

(Jeg tok kontakt med NVIDIAs kundestøtte via chat, men vedkommende kunne ikke hjelpe meg, antagelig kunne han bare svare på tekniske spørsmål.)

Endret av hakonrk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke ut som MVA er inkludert, det skulle i så fall stått spesifisert i kassa.

 

Ja, etter norske regler skulle mva vært spesifisert, men det virker som denne nettsiden er oversatt direkte fra den amerikanske (og med mye dårligere oversetting enn Google Translate). Grunnen til at jeg mistenker mva likevel kan være inkludert er at prisen i USA er 1200 USD (ca. 10000 NOK), og 12700 NOK for Norge. Prisdifferansen er nesten det samme som mva-satsen.

 

(I USA er det vanlig å ikke inkludere mva, siden det varierer fra stat til stat.)

Lenke til kommentar
Må jeg betale salgsskatt/MVA?

Avhengig av bestillingen kan salgsskatt kalkuleres og belastes. All salgsskatt vil indikeres når fakturerings- og forsendelsesadressen har blitt lagt inn under utsjekking. Prisen som er angitt, inkluderer forventet MVA som vi vil pålegge deg, basert på informasjonen du gjør tilgjengelig for oss. Den totale prisen kan endre seg under forløpet av shoppingøkten, avhengig av et antall faktorer. Men du kommer til å ha mulighet til å gjennomgå den endelige prisen vi gir deg, før du sender inn bestillingen din. En nasjonal MVA-avgift vil pålegges fysiske varer for kunder som er basert i EU-land. Denne MVA vil kanskje ikke vises som en separat avgift under utsjekking og kan i stedet være inkludert i produktprisen (MVA-inkludert prissetting). Hvis du er basert i EU og kjøper for et selskap som er registrert for MVA, trenger du kanskje ikke å betale MVA på kjøpet. Legg inn ditt MVA-unntakelsesnummer når du blir bedt om det i løpet av kjøpeprosessen. For å bli avspurt et MVA-unntakelsesnummer, se til at du legger inn et selskapsnavn når du legger inn faktureringsinformasjonen. Når MVA-unntakelsesnummeret har blitt validert, vil MVA automatisk oppdateres til null, hvis aktuelt. I tilfelle bestillingen ikke kvalifiserer seg for MVA-unntak, vil vi ikke være i stand til å fjerne denne avgiften fra bestillingen. Personer og enheter som er unntatt for skatt i USA kan forespørre en refusjon av skatt som betales på en bestilling. Vi trenger en kopi av ditt skatteunntakelsessertifikat, og fakturerings- eller forsendelsesadressen på bestillingen må samsvare med adressen på sertifikatet. Du kan sende en kopi av sertifikatet på faks, med bestillingsnummer eller faktura til +1 952-253-8760.

Har du fortsatt noen spørsmål? Tilbake til hovedhjelpesiden

 
Lenke til kommentar

Det som kjøpes fra nVidia.no blir sendt fra irland tror jeg. Gjør det litt mere tungvindt ved eventuell RMA. Sånn btw 

 

Jeg har kjøpt ting derifra, og betalte som vanlig ink moms. Frakt virker å alltid være gratis. De følger norsk lov, enn så lenge :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

jeg er fortsatt veldig usikker om den MVA greiå og lurer derfor på om MVA og toll er innkludert i prisen til en rtx 2080ti FE (founders edition)?

 

Jeg har kjøpt 2080ti og nvlink fra nvidia.no, og det ER inkludert både moms og frakt :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...