Rabj Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 Hei, Jeg har en 55 kvm stor leilighet på ett plan med ujevnt nettverk. I noen rom faller nettet ut og det går generelt treigt med surfing osv. Etter å ha lest meg opp på nettet har jeg bestemt meg for å bridge routeren (inteno 150) jeg har fra Nextgentel til en egen router (Nextgentel har sagt seg behjelpelig med å bridge), i håp om at dette kan hjelpe. Jeg har adsl. I den anledning lurer jeg på om det er noen som har noen anbefalinger ift hvilken router jeg bør gå for. Vi er to stk som bor i leiligheten, hvorav den ene personen lager mye film og derfor laster mye opp til diverse sider. Ellers blir nettet brukt til streaming av tv-serier og generell surfing. Jeg kan ikke særlig mye om prosessen og er generelt lite datakyndig, men er lærevillig. Har derfor kikket litt på en Ubiquiti Amplifi HD Router, som jeg forstår skal være veldig enkel å både montere og bruke (og dessuten gjør lite ut av seg designmessig). Har også kikket litt på ASUS Rt-AC680U. Er det noen som har noen anbefalinger eller tips? Jeg trenger ikke den sterkeste av den sterkeste routeren, da vi ikke driver med gaming osv. Tenker opp til 2000 kr-klassen. Veldig takknemlig for hjelp. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 Smaken er som baken. Jeg bruker bare Asus routeren og de billigste N routere vil dekke ditt behov. Dersom du bor i blokk med mye radiotrafikk må du han en AC router med 5Ghz. Alle Asus routere er fleksible og har make interface. Og alle kan settes i bridge/ AP. Mengde kablede tilkoblinger varierer. Og noen er små og søte. Andre ser ut som Darth Vader med masse antenner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå