Gå til innhold

Nikon slipper et helt nytt kamerasystem

Anbefalte innlegg

Det er vel det som er problemet mitt, jeg er litt uenig med den overdrevne fokusen på bildekvalitet... Jeg liker jo å vandre rundt med D750 med AF 50mm f/1,4D og har lyst på en 35 f/2D også. Ikke fordi de er kremobjektiver på høyde med Sigma Art, men fordi de er små og nette og bra nok.

ENIG!!!! Jeg har begge de to, pluss 85mm f1.8D til min 750. AF-S serien, og Sigma ART er *teknisk sett* skarpere, men de gamle tegner veldig godt og har bedre "3D-rendring"/mikrokontrast i følge noen. Jeg er i hvert fall utrolig fornøyd med min trio, og du får de jo veldig billig brukt! På portretter er det ikke alltid nødvendig med ekstreme detaljer, der er det faktisk ofte fordel å glatte ut litt uansett. Jeg kjører ofte 50 og 85mm på f2.8, og da er de også så skarpe at jeg nesten skvetter når jeg får et portrett opp på skjermen foran meg! For disse har altså en fantastisk levende gjengivelse, det er vanskelig å forklare, men må sees.

Og 35mm f2 er jo latterlig lett og kompakt, har brukt den som standardobjektiv siden 1987, på mange av mine Nikon-kameraer..

Dessverre får man ikke autofokus med FZ-adapteret, men det blir neppe Z på meg, har Fuji speilløst som jeg nå bruker MYE mer enn Nikon. Med de samme 3 tilsvarende objektivene...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...