NTB - digi Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 Flest ledige stillinger i ingeniør- og ikt-fag.2.000 ledige oljejobber i Rogaland – må hente folk i utlandet Lenke til kommentar
Leif D Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 Det finns 900 arbeidsledige inom ingeniør og IT i Akershus. Sikker like mange till i området Drammen-Vestfold-Kongsberg. Hvorfør gå till utlanden nær det finns folk ledig runt knuten? Lenke til kommentar
TeslaS Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 Det finns 900 arbeidsledige inom ingeniør og IT i Akershus. Sikker like mange till i området Drammen-Vestfold-Kongsberg. Hvorfør gå till utlanden nær det finns folk ledig runt knuten? Tipper det handler om en ting: Lønn. 1 Lenke til kommentar
MagnusRB Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 Selv har jeg ikke fått et eneste jobbtilbud på Sørlandet siste året.. Store forskjeller rundt om i landet. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 Er vell ikke lenge før det kun er filippinere der ute også som på resten av sjøen.. Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 Smarte de i 2014 som så bort fra hysteriet og dommedagsprofetiene og valgte oljefag som studieretning. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 Smarte de i 2014 som så bort fra hysteriet og dommedagsprofetiene og valgte oljefag som studieretning. Å jada, det er rundt 400 stillinger innen sektoren på finn, 200 er fastjobb... Lenke til kommentar
MagnusRB Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 Smarte de i 2014 som så bort fra hysteriet og dommedagsprofetiene og valgte oljefag som studieretning. Jeg har 5 års fartstid i oljebransjen med variert og tilsynelatende god erfaring. Fortsatt ikke fått noe relevant jobbtilbud i den bransjen siden jeg måtte gå i slutten av 2015. Jeg vil temmelig bastant påstå at det er en krise for mange studenter som kommer ut i markedet og som har gjort det siden oljekrisen. Du har selvfølgelig noen retninger innen utdanning som gir jobb her, men veldig mange sliter hardt. meg selv inkludert. Har bytta bransje, men det tok 1,5 år før jeg fikk noe greit. Lenke til kommentar
_Nils_ Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 Fleste av disse 2000 oljejobbene er ikke faste kontrakter. Dog har vi flere faste IT-stillinger her som er ubesatt fordi man ikke finner folk. De som er på markedet kan ikke brukes... Lenke til kommentar
Dreamspace Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 Fleste av disse 2000 oljejobbene er ikke faste kontrakter. Dog har vi flere faste IT-stillinger her som er ubesatt fordi man ikke finner folk. De som er på markedet kan ikke brukes... Hvorfor kan de ikke brukes? Burde være en smal sak å lære opp folk med riktig grunnkompetanse. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 (endret) Smarte de i 2014 som så bort fra hysteriet og dommedagsprofetiene og valgte oljefag som studieretning. Har en 10-12 kompiser som alle er ferdig utdannede petroleumsingeniører. Ingen har fått seg jobb her i Rogaland. Så ser ikke ut til at realiteten er den samme som overskriften tilsier. Endret 24. august 2018 av NoTrace Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 Har en 10-12 kompiser som alle er ferdig utdannede petroleumsingeniører. Ingen har fått seg jobb her i Rogaland. Så ser ikke ut til at realiteten er den samme som overskriften tilsier. Det er nok en realitet, men de skal ha 20 års erfaring til halv pris av normallønn... Og ja, 1 ukes kontrakter slik at de kan kaste rundt seg med arbeidskraft avhengig av hvordan oljeprisen svinger.. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 Ja, men overskrift og artikkel forespeiler at det ikke er nok oljeingeniører i regionen. Det er det, dersom man er villig til å betale for det. Det var dét jeg siktet til når jeg sa at det ikke later til å være realiteten. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 Ja, men overskrift og artikkel forespeiler at det ikke er nok oljeingeniører i regionen. Det er det, dersom man er villig til å betale for det. Det var dét jeg siktet til når jeg sa at det ikke later til å være realiteten. Absolutt, 100% enig. En kan jo ta inn de 150 som nå permiteres fra aker feks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå