IcedInsanity Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 (endret) Har i lengre tid ( egentlig siden PC'en var ny i 19pilogbue) hatt det samme skjermkortet GTX 680.Så gikk da til innkjøp av ett GeForce GTX 1060 6GB Dual OC. Fikk det idag, åpnet pc'en og byttet kort. Første eg ser er at her er det bare en "åpning" til strømkabel (6pins), på det gamle eg har er det to, og eg har hatt to ledninger tilkoblet. Så kobler nå en av ledningene til kortet, får det på plass og skrur på PC'en.Viftene på kortet går i ca 5-6 sekund, kommer opp noe "B2" bokstaver nederst på skjermen og så kommer det ett slikt Bios (?) pip hvert minutt, ca beep i minuttet og det er det eneste som skjer.Skiftet om på strømledningene på kortet for å se om det hadde noe å si men tydeligvis ikke.Poster "specs" under dersom noen kan se noe som ikke passer med det nye kortet utifra bildet..? Og jada, eg vet at komponentene ellers er eldgamle EDIT: Noe sier meg at det er kortet som ikke får nok strøm nå siden bare en av kontaktene kan brukes..? Endret 22. august 2018 av IcedInsanity Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Kan du gå inn i BIOS og se etter "Launch CSM" (under Boot meny) eller noe som ligner på legacy support? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 22. august 2018 Forfatter Del Skrevet 22. august 2018 Om du har en ide om hvordan eg kommer innpå Bios da tastaturet mitt ikke funker før lenge etter oppstart..? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 22. august 2018 Forfatter Del Skrevet 22. august 2018 clear cmos Det har eg gjort, uten hell. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 (endret) Her er ting du kan prøve. -Oppdater BIOS (ser at flere har fikset B2 med BIOS-oppdatering) -Prøv med kun én rambrikke Endret 22. august 2018 av RRhoads Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Finn ut navnet på BIOSen din, og søk etter feilkoder (B2 + pipemønster). Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Om du har en ide om hvordan eg kommer innpå Bios da tastaturet mitt ikke funker før lenge etter oppstart.. PS/2 tastatur og port tilgjengelig på hovedkortet? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 22. august 2018 Forfatter Del Skrevet 22. august 2018 PS/2 tastatur og port tilgjengelig på hovedkortet? Har ikke tastatur tilgjengelig beklageligvis, hadde noen slike liggende men ble kastet da eg ikke trodde eg kom til å få bruk for noe slikt igjen.... Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Har ikke tastatur tilgjengelig beklageligvis, hadde noen slike liggende men ble kastet da eg ikke trodde eg kom til å få bruk for noe slikt igjen.... Har du prøvd å oppdatere BIOS? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 22. august 2018 Forfatter Del Skrevet 22. august 2018 Har du prøvd å oppdatere BIOS? Nei, var under den oppfatning av at eg må INN i selve Bios for å gjøre det? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Nei, var under den oppfatning av at eg må INN i selve Bios for å gjøre det?Ja, men du kommer inn der hvis du tar ut skjermkortet. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 22. august 2018 Forfatter Del Skrevet 22. august 2018 Og der kommer eg inn selv med ett tastatur som ikke funker før etter oppstart..? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 (endret) Og der kommer eg inn selv med ett tastatur som ikke funker før etter oppstart..?Bios kan også oppdateres fra Windows. Når det er sagt, så er det merkelig at du ikke kommer inn i BIOS til vanlig uten problemer med skjermkort. Tastaturet mitt booter tregt det og, men hvis jeg spammer "del", kommer jeg inn. Endret 22. august 2018 av RRhoads Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1887689/error-gpu.html Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 22. august 2018 Forfatter Del Skrevet 22. august 2018 (endret) Har prøvd å finne noen sider som kan minne om den rette med tanke på oppdateringer, men de tingene eg har lastet ned har alltid fått en eller annen feilmelding når eg prøver å kjøre det. Som her; https://www.msi.com/Motherboard/support/B75MA-P45Velger øverste valg, laster ned, åpner og får denne feilmeldingen: Endret 22. august 2018 av IcedInsanity Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. august 2018 Forfatter Del Skrevet 23. august 2018 Har satt i det gamle kortet og gitt litt opp. Prøvd det meste, har dog en rimelig stor mistanke om at siden kortet som står i nå har 2 psu ledninger tilkoblet og det nye kortet bare har åpning for 1, så får det for lite strøm... Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 Har satt i det gamle kortet og gitt litt opp. Prøvd det meste, har dog en rimelig stor mistanke om at siden kortet som står i nå har 2 psu ledninger tilkoblet og det nye kortet bare har åpning for 1, så får det for lite strøm...Det er utrolig mange som har kjøpt seg nytt skjermkort og fått B2 feilmelding. Disse har fikset problemet ved å oppdatere BIOS. Dette programmet skal du bruke for å oppdatere hovedkortet ditt via Windows http://download.msi.com/uti_exe/LiveUpdate.zip Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. august 2018 Forfatter Del Skrevet 23. august 2018 (endret) Det er utrolig mange som har kjøpt seg nytt skjermkort og fått B2 feilmelding. Disse har fikset problemet ved å oppdatere BIOS. Dette programmet skal du bruke for å oppdatere hovedkortet ditt via Windows http://download.msi.com/uti_exe/LiveUpdate.zip Takker så mye, da kom eg vertfall innpå den rette stien..kanskje Får opp dette. men ser ingen Bios oppdatering når eg søker her: Endret 23. august 2018 av IcedInsanity Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 eeeeeeeeeeeeeeeee.pngTrykk på m-flash Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå