Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Anti-sosial atferd

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Har sluttet i jobber på dagen, har unngått å betale bøter pga jeg følger mitt eget "morale kompass" og bruker noen gang fake billett på bussen.

Jeg får en indre glede av disse tingene. Det meste som er ulovlig og ikke går utover andre direkte kan jeg med stor entusiasme ta del i. Jeg kjører noen ganger på rødt og det gir meg et lite kick.

Drikker offentlig FORDI det er ulovlig, ikke fordi jeg behøver en øl til på veien.

Føler dette er ganske ørsmå ting som kan utvikle seg.

Likevel føler jeg at det er å ta ansvar for eget liv.

(Unntatt det med å ikke betale bøter, det smeller kraftig før eller siden...)

Jeg bare tar meg frem på en måte. Der andre somler og tviler, braser jeg forbi. Har kjørt på vintervei der det stod at veien var stengt. Jeg kjørte bare videre og kom fram uten problem. 99% hadde snudd der pga det stod noe på et skilt.

Er dette usunt, bør jeg slutte? Eller er det viktig å kunne ta seg litt frem selv om det bryter med normer, lover og regler?

Anonymous poster hash: aca80...414
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sluttet i jobber på dagen, har unngått å betale bøter pga jeg følger mitt eget "morale kompass" og bruker noen gang fake billett på bussen.

Jeg får en indre glede av disse tingene. Det meste som er ulovlig og ikke går utover andre direkte kan jeg med stor entusiasme ta del i. Jeg kjører noen ganger på rødt og det gir meg et lite kick.

Drikker offentlig FORDI det er ulovlig, ikke fordi jeg behøver en øl til på veien.

Jeg bare tar meg frem på en måte. Der andre somler og tviler, braser jeg forbi. Har kjørt på vintervei der det stod at veien var stengt. Jeg kjørte bare videre og kom fram uten problem. 99% hadde snudd der pga det stod noe på et skilt.

Er dette usunt, bør jeg slutte? Eller er det viktig å kunne ta seg litt frem selv om det bryter med normer, lover og regler?

Nei! For all del! Bare fortsett, så blir du snart bura inn, og verden blir et bedre sted!

• Liker 5
Lenke til kommentar

Du er kanskje akkurat den persontypen som vi andre må passe ekstra godt på :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg får en indre glede av disse tingene. Det meste som er ulovlig og ikke går utover andre direkte kan jeg med stor entusiasme ta del i. Jeg......

Det du prater om i innlegget ditt er totalt kaos. 

Vi lever i et sivilisert samfunn, og å gjøre akkurat hva man vil til enhver tid er overhode ikke akseptabelt (dvs. dersom du ikke følger lover og regler. Du kan gjøre hva pokker du vil utenom dersom du bryter norsk lov). 

Før eller siden vil du oppleve at du lever i en drømme verden om du forsetter. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det du prater om i innlegget ditt er totalt kaos. 

Vi lever i et sivilisert samfunn, og å gjøre akkurat hva man vil til enhver tid er overhode ikke akseptabelt (dvs. dersom du ikke følger lover og regler. Du kan gjøre hva pokker du vil utenom dersom du bryter norsk lov). 

Før eller siden vil du oppleve at du lever i en drømme verden om du forsetter. 

Men vi har jo alle forskjellige alignment? Noen er lawful og noen er ikke det, lol.

Kan jeg ikke får være som jeg er? Det er nok av folk som følger loven

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Men vi har jo alle forskjellige alignment? Noen er lawful og noen er ikke det, lol.

Nei, når du lever i et samfunn så må du også følge spillereglene i det samfunnet. Ellers hadde vi ikke hatt det så fint som vi har det nå. 

Lenke til kommentar

Dette er ikke Dungeons & Dragons. Jeg skal ikke gi deg en moralsk preken. Oppførselen din kommer til å bite deg i ræva en dag uansett.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan har foreldra dine lært deg opp?

Hvis du hadde hatt barn, ville du lært dem til å gjøre som du gjør?

Hvordan tror du verden ville blitt om alle bare blåste i regler? Det behøver ikke bety at alle skal gjøre det, men det øker jo risikoen for at du havner i fengsel eller det går deg ille på andre måter (ulykker, erstatninger, fysisk vold), hvis du fortsetter og eskalerer disse handlingene. Da spørs det bare på din evne til å reflektere over disse tankene, og evnen til å føle empati for andre rundt deg når du ikke tar hensyn.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...