Cthulhu Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 CJG5-monitorene er raske, buede og har en overkommelig prislapp.To nye spillskjermer fra Samsung Lenke til kommentar
G Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Hvor populært er egentlig buede monitorer, og finnes det noen gode tall for populariteten? Jeg er vel helst i mot buede skjermer pga. refleksjonsproblematikk. Lenke til kommentar
AmunD NoR Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Har selv en bua skjerm (AOC AG32), og er faktisk ganske pirkete - men har aldri tenkt over noe angående refleksjonsproblematikk. Hvis du ikke har prøvd før, vil jeg anbefale å bare teste ut en sånn type skjerm. Både Power, Komplett og Elkjøp har jo åpent kjøp i en mnd eller to, så det går helt greit å bare teste ut en periode. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Men har den FreeSync? Det koster vel lite å implementere? 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 Hvor populært er egentlig buede monitorer, og finnes det noen gode tall for populariteten? Jeg er vel helst i mot buede skjermer pga. refleksjonsproblematikk. Hvor populært det er driter jeg i, men vet bare st UW skjerm er helt konge å bruke. Kommer ikkje til å bytte det bort med det første, som hovedskjerm. Ser ingen bakdeler med buet skjerm enn så lenge. Neste Ultra Wide skjerm blir 200hz når den kommer. Lenke til kommentar
Randominated Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 Nå som nVidia pusher USB-C på sine skjermkort håper jeg flere produsenter omsider bruker den porten til displaybruk, det er så sykt digg å ha hovedskjermen koblet til gamingmaskina men kunne docke jobb-macen hvis man har "gjemmekontor". Enda tilgode å se skjermer med G-sync og USB-C, men siden standarden kjører på DP-signaler (sånn ca) regner jeg med nVidia kommer til å pushe for support etterhvert. Annet enn det er jeg mest nyskjerrig på forskjellen mellom IPS vs VA - savner høy refreshrate (smør for øya), men savner absolutt ikke TN-panelet på samungen (2233RZ elns) jeg hadde back in the day før jeg oppgraderte til IPS 60Hz en grei stund tilbake. Skjermreflekser bør jo være et non-issue med matte paneler og en dedikert gamingbule der man har kontroll på (å stenge ute) lys Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 Ser ut som prisene er på et "normalt" nivå så kan vurdere den på 32 tommer på tide å bytte ut 27" som drar på åra Lenke til kommentar
G Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 Hvor populært det er driter jeg i, men vet bare st UW skjerm er helt konge å bruke. Kommer ikkje til å bytte det bort med det første, som hovedskjerm. Ser ingen bakdeler med buet skjerm enn så lenge. Neste Ultra Wide skjerm blir 200hz når den kommer. En interessant side med spørsmålet, det er om buede skjermer vil "vare" i markedet, eller om det er som med 3D-teknologien man så var en "døgnflue" i TV-skjermer. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 En interessant side med spørsmålet, det er om buede skjermer vil "vare" i markedet, eller om det er som med 3D-teknologien man så var en "døgnflue" i TV-skjermer. Buet er kommet for å bli. Litt rart å sammenlikne det med 3d da Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 Jeg kommer hvertfall aldri til å gå tilbake til "flatskjerm" igjen. 21:9 monitor med bue er helt fantastisk til spill 1 Lenke til kommentar
Eldrach Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 Beste nå er å vente til 4k spillskjermer med gsync kommer under 12000..2 år til tenker jeg Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 En interessant side med spørsmålet, det er om buede skjermer vil "vare" i markedet, eller om det er som med 3D-teknologien man så var en "døgnflue" i TV-skjermer. En TV er først og fremst ment for å dele seeropolevelsen med familie, kjærester og/eller venner. En buet skjerm er da veldig egoistisk, da kun noen få som får en god skjermopplevelse og et godt bilde. En PC-monitor er først og fremst en sak for en person, så det er mindre viktig at andre får en god synsvinkel. Derfor vil en buet skjerm absolutt fungere på PC-pulten, og i mindre grad i stua. Lenke til kommentar
G Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 Jeg kommer hvertfall aldri til å gå tilbake til "flatskjerm" igjen. 21:9 monitor med bue er helt fantastisk til spill Og da sitter du i et mørklagt gutterom for å redusere refleksproblematikk? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 Og da sitter du i et mørklagt gutterom for å redusere refleksproblematikk? Har matt skjerm så har ikke det problemet. Ser ikke helt hvorfor en buet skjerm skulle være verre på refleksjoner enn en vanlig skjerm? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 (endret) Har matt skjerm så har ikke det problemet. Ser ikke helt hvorfor en buet skjerm skulle være verre på refleksjoner enn en vanlig skjerm?Lurer jeg også på. G må ha lest på reddit nå igjen, fordi der kan hva som helst bli problematikk Endret 24. august 2018 av Nizzen Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 Og da sitter du i et mørklagt gutterom for å redusere refleksproblematikk?Har matt skjerm så har ikke det problemet. Ser ikke helt hvorfor en buet skjerm skulle være verre på refleksjoner enn en vanlig skjerm? Fysikk - hvordan refleksjon fra en konkav flate vil "samles" i et punkt. Så har man en skjerm med i utgangspunktet mye refleksjon - og alle vet at de finnes, kan dette bli plagsomt. Har skjermen i utgangspunktet lite refleksjon/er matt så vil det aldri bli noe problem. Om skjermen er optimalt buet - så skal punktet der refleksjonen samles være omtrent midt mellom øya. Men mengden refleksjon vil være lik på identisk konstruerte skjermer, så problematikken er vel grad av refleksjon uavhengig av om skjermen er falt eller bøyet. PS! Jeg har opplevd dette som plagsomt i 3-skjermsoppsett med skjermer med for mye refleksjon. Lenke til kommentar
bjornar83 Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Ser ut som dette er en HD skjerm. Og da er det feil i artikkelen. Lenke til kommentar
bjornar83 Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Ser ut som dette er en HD skjerm. Og da er det feil i artikkelen. Eller det er feil hos både prisguiden og Multicom. Ble litt usikker. Jeg finner nok ut av det når den kommer:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå