steinjarle Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 BMW i3 skal få «strømdispenser» ombord Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Dagens i3 94Ah har realistisk rekkevidde på 240-250 km med rolig norsk kjøring i maks 80 km/t. Den har 200 på motorvei i motorveivastigheter ... Jeg forventer at 120Ah klarer 300 på en helt vanlig sommerdag i Norge. Hvis ikke kan de like gjerne droppe den og vente på 160Ah som det også ryktes om. 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 (endret) Men vil det være ekte sinus (true sine wave / pure sine wave) fra denne/disse bilene? Endret 22. august 2018 av G 1 Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Noen som vet om det vil være mulig å oppgradere en gammel i3 med nytt stort batteri i fremtiden? Eventuelt ca kostnad? Kvalifisert gjetting utifra dagens priser taes i mot Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Noen som vet om det vil være mulig å oppgradere en gammel i3 med nytt stort batteri i fremtiden? Eventuelt ca kostnad? Kvalifisert gjetting utifra dagens priser taes i mot Det har blitt gjort: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=40308.0 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Men vil det være ekte sinus (true sine wave / pure sine wave) fra denne/disse bilene? Måtte stoppe visningen av den videoen ca halvveis, da jeg ble svimmel av å se han virre med kameraet under demoen. Stjerne-eksempel på hvordan man IKKE skal filme. 3 Lenke til kommentar
G Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Enig Snowleopard. Jeg kunne sikkert lett bedre. Men visste at jeg hadde sett denne her før. Det interessante er faktisk lyden når en kjører sånn billigbygget (firkantpulsaktig) inverter i forhold til kvalitetsinverter som forsøker å kommer så nær ekte sinus ved å forminske firkanthakkene på sinusbølgen. Det var poenget med å vise akkurat denne video, så kunne man sikkert lett etter bedre og mer proffe eksempler.. 1 Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Ja man kan jo spørre seg hva type inverter de bruker. Kanskje de bruker motorens inverter? Høres rart ut da, fordi det jeg tror er at de store kontaktorene er mellom batteriet og invertern istedet. Ja ren sinus inverter er bedre for induksjonsmotorer, mindre tap. Men dyre. Firkantpuls inverterene er ypperlig for elektronikk som bruker powerswitchingsupply. Laddere, tv, og alt annet unntatt dyre forsterkere som bruker trafo. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 Enig Snowleopard. Jeg kunne sikkert lett bedre. Men visste at jeg hadde sett denne her før. Det interessante er faktisk lyden når en kjører sånn billigbygget (firkantpulsaktig) inverter i forhold til kvalitetsinverter som forsøker å kommer så nær ekte sinus ved å forminske firkanthakkene på sinusbølgen. Det var poenget med å vise akkurat denne video, så kunne man sikkert lett etter bedre og mer proffe eksempler.. Viktigste var å få frem poenget... :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå