Gå til innhold

Microsoft med tips: Slik unngår du at programvaren din blir merket som virus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lack of control

You must be able to control software on your computer. You must be able to start, stop, or otherwise revoke authorization to software.

...

Software should obtain your consent before installing,

Så Windows-oppdateringer / Windows Update er malware. Det visste jeg allerede. Rart de ikke skjønner det selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som utviklere flest har jeg vært borti at programmene jeg har lagd har blitt flagget som virus, men i alle tilfeller har det vært nok å endre rekkefølge på et par variabler og rekompilere. Noe som ikke gir spesielt stor tiltro til "intelligensen" i AV programmene, og løsningen vi hadde var å betale for en tjeneste som sjekket med alle vanlig AV programmer og sa fra på forhånd om noe ble flagget.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Som utviklere flest har jeg vært borti at programmene jeg har lagd har blitt flagget som virus, men i alle tilfeller har det vært nok å endre rekkefølge på et par variabler og rekompilere. Noe som ikke gir spesielt stor tiltro til "intelligensen" i AV programmene, og løsningen vi hadde var å betale for en tjeneste som sjekket med alle vanlig AV programmer og sa fra på forhånd om noe ble flagget.

Jeg trodde de fleste AV-programmer mer eller mindre kun sjekker binærlikhet med kjente "virussnutter"? Så i teorien hvis du legger inn en tom instruksjon (som ikke kompilatoren optimerer bort), skal selv virus gå igjennom?

Lenke til kommentar

Lack of control

You must be able to control software on your computer. You must be able to start, stop, or otherwise revoke authorization to software.

...

Software should obtain your consent before installing,

Så Windows-oppdateringer / Windows Update er malware. Det visste jeg allerede. Rart de ikke skjønner det selv.

«Gjør som vi sier. Ikke gjør som vi gjør.»

-Jeg tror Bill Gates og Steve Jobs oppfant uttrykket engang hjemme i en garasje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...