Th0r Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Hei! Plages med å få tilgang til min egen minecraft pe server. Har kommet fram til at problemet ligger i ruter eller noe i den duren. (Ingen problem å finne serveren på lokalt nett) Ruteren er en zyxel p2812hnu-f3 fra Telenor. Har laget ny regel under NAT port forwarding hvor porten 19132 og serverpcn med statisk ip-adresse er lagt inn. Har gradert ned firewall instillingen til lav og også lagt inn et untak i windows brannmur med porten. Har prøvd å skru av antivirus, windows brannmur og ruterbrannmuren uten hell. Er det noe spesielt med denne ruteren som må gjøres i tillegg? Eventuelle andre ting som må til? Er svært takknemlig for hjelp! Har brukt telnet kommandoen i cmd for å sjekke om porten er åpen. "Telnet xx.xxx.xxx.xxx 19132". Får tilkoblingsfeil. Kan også nevne at jeg bare har en ruter og at porten er åpnet for både TCP og UDP. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Kan du legge ut screensot av konfigureringen av port forwarding i ruteren? Lenke til kommentar
Th0r Skrevet 22. august 2018 Forfatter Del Skrevet 22. august 2018 Dette er regelen jeg har laget Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Er det andre utenfrasom ikke får koblet til, eller der det slik at du ikke klarer å bruke den offentlige IP-adressen til å koble til serveren mens du er på samme nettverk? Lenke til kommentar
Th0r Skrevet 22. august 2018 Forfatter Del Skrevet 22. august 2018 Går ikke å koble til med den offentlige ip+port. Går fint på lokalnett med 10.0.0.61. Har prøvd flere porttestere på nett og alle sire at porten ikke er åpen. Har ingen anelse på hva jeg kan gjøre. Lenke til kommentar
Jokkmokk med sokk Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Du må sannsynligvis endre interface fra "ethernet" og til hva nå enn slags internettforbindelse du har. F.eks. aDSL eller vDSL Lenke til kommentar
Th0r Skrevet 22. august 2018 Forfatter Del Skrevet 22. august 2018 Har nå prøvd å endre til både adsl og vdsl og rebootet ruteren. Hjalp ikke. Lenke til kommentar
Th0r Skrevet 22. august 2018 Forfatter Del Skrevet 22. august 2018 Hvordan kan jeg feilsøke videre? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Jeg forstår det slik at du forsøker å nå serveren din med offentlig adresse fra lokalt nett. Det er ingenting galt som skjer, dette er forventet oppførsel. 1 Lenke til kommentar
Th0r Skrevet 22. august 2018 Forfatter Del Skrevet 22. august 2018 Har forsøkt å nå serveren fra mobilnett med offentlig ip til serverruter(fungere ikke), fra lokalt nett med lokal ip (fungerer), fra annet wifinett med offentlig ip til serverruter(fungerer ikke). Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Restart router, og test fra denne: https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ Lenke til kommentar
Th0r Skrevet 22. august 2018 Forfatter Del Skrevet 22. august 2018 Har byttet til adsl. Ser at det er det jeg skal ha. Etter restart av ruter og test med yogetsignal fra serverpc, fra mobil på samme wlan som serverpc og fra mobil på mobilnett er porten fortsatt lukket ifølge siden. Serveren har vært i gang når jeg har testet. Trodde det skulle være en enkel sak å få åpnet en port... Lenke til kommentar
Th0r Skrevet 23. august 2018 Forfatter Del Skrevet 23. august 2018 Har det noe for seg å oppdatere frimeware til ruteren? Lenke til kommentar
Jokkmokk med sokk Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 Hvis oppsettet stemmer overens med skjermbildet (legg også merke til lampa under "active"), bare at du har endret interface til adsl så skal alt være korrekt satt opp på ruteren, forutsatt at det er adsl du har og du får internett via DSL-kontakten på ruteren. Da ser jeg disse mulighetene: Er en brannmur eller NAT til mellom internett og server. Vanligvis en ruter. Testing blir ikke gjort på rett måte, derfor får du feil resultat. Enkleste av de gode måtene å teste på er å bruke port checker-verktøyet til Portforward.com. Verktøy som den linket til over har begrenset nytte, selv om du gjorde riktig med å ha serveren kjørende mens du testet. Noe er feil med ruteren, i tilfelle bør en fabrikknullstilling funke Du har fylt inn enten feil port eller feil IP til serveren. Evt. at minecraftserveren i tillegg krever en annen port Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå