Gromle Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Hei Flytter i ny kåk om en måneds tid, og tenker at jeg mest sannsynlig vil trenge ett mesh-oppsett der. Kåken er ca 140kvm jevnt fordelt over 3 plan. Uttak for modem er i 3dje etasje, det som vil bli tv-stue i en delvis underjordisk 1. etasje. Noen anbefalte produkter jeg bør sjekke ut? Vil helst ha en anonym og lett plasserbar hovedenhet, noden som skal stå i TV-stue bør ha flest mulig uttak for kablet nett. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Hvis du har mulighet, så ville jeg anbefalt kablet oppsett. Det er stort sett mer stabilt og ansett som bedre enn trådløst oppsett. Hvis du derimot ikke har den muligheten, så er Ubiquiti Amplifi, Google Wifi og Netgear Orbi gode anbefalinger basert på tester (tek.no sin test) Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 ^^ Dersom du skal ha en mesh løsning så må du nesten garantert inn med en switch i TV stua. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 22. august 2018 Forfatter Del Skrevet 22. august 2018 Kablet nettverk gidder jeg ikke å styre med. Har ikke hatt problemer ustabil wifi i heimen på mange år. En switch kan jeg leve med i mediebenken. Takk for tips til produkter. Har snust litt på den netgear-dingsen allerede. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Anbefaler absolutt amplifi+switch 1 Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 23. august 2018 Forfatter Del Skrevet 23. august 2018 Amplifi ser ikke ut til å ha mulighet til å til koble til nettverkskabel på satelitt/noder. Stemmer dette? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 Amplifi ser ikke ut til å ha mulighet til å til koble til nettverkskabel på satelitt/noder. Stemmer dette? Tror ikke det, nei Lenke til kommentar
Faller Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 Det er korrekt at Amplifi ikke har nettverkskobling på nodene sine. Kun baseenheten. Men jeg tror det er mulig å bruke to baseenheter sammen, men sjekk amplifi.com for å bekrefte det. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 Bruker Asus Lyra (ikke mini) i huset, veldig fornøyd. Støtter RJ45 fra alle noder. Fin app og. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 23. august 2018 Forfatter Del Skrevet 23. august 2018 Heller mest Lyra og Orbi nå. Men ser at Amplifi router koster ca 1500. To slike vil koste ca det samme som ett Amplifi kit (router + 2 noder). Kan to slike routere settes opp i mesh? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 Basestasjonen kan kables sammen ved hjelp av kabel, men ikke trådløst som dedikerte mesh punkter (https://help.amplifi.com/hc/en-us). Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 Anbefaler som sagt lyra veldig, vet enkelte tidlige reviews klaget over rekkevidde og stabilitet, men det har vært 0 issue for flere FWer siden. Lenke til kommentar
warbrd Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 Fikk en pakke med 3 AirTies moduler. Disse fungerer utmerket. God rekkevidde og dønn stabilt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå