Gå til innhold

Bestilt ett 2080, tips til resten av pc`n?

Anbefalte innlegg

Hei! 

Bestilte dette ved  lansering igår : https://www.komplett.no/product/1090737/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/msi-geforce-rtx-2080-gaming-x-trio?noredirect=true?noredirect=true# 

Usikker på hva jeg føler, men håper at testene som kommer ut av kortet kommer til å betrygge meg med valget. 

Lurer så videre på resten av PC. Har per dags dato ingenting annet enn skjerm, tastatur, mus, Windows osv.. Så her må jeg kjøpe "alt". Skjermkortet er jo mest sannsynlig sikra med mindre testene viser at det er overpriset og at RTX kun er en gimmick. 

Synes RGB er kult, og vil at PC'en skal se stilren ut, men det er i utgangspunktet bare ett pluss.

Bruksområder  : 
Photoshop, Indesign og forhåpentligvis tid til spilling. Har en U3417W (?) Fra Dell som pusher nærmere 4K. Battlefield V kommer nok til å spilles. 

Budjsett : 8-10K 

Case : https://www.komplett.no/product/982151/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/midi-tower/fractal-design-meshify-c-light-tg# men er åpen for forslag! 

Takker! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslag til kabinett: https://www.prisjakt.no/product.php?p=1967361 

Litt dyrere enn den du har valgt ut, men veldig romslig og luftig kabinett som er enkel å bygge i. 

Ang. resten av PC'en så ville jeg enten gått for en i7 8700K eller R7 2700 basert løsning om det går med budsjettet ditt. Høres ikke ut som om spilling er veldig høyt prioritert for din del, så mulig R7 2700 vil være det beste valget i din situasjon. 

Ikke hør på LMH1, du vil ikke trenge Threadripper for å få fullt utbytte av RTX 2080.  :)

Endret av Tobeass
Lenke til kommentar

8700K eller Ryzen 2700X\2700 med overclock, 16 gb 3200-minne (proshop har sniper x til 1700ish). Om du ikke tenker å klokke 8700K kan du gå for en 8700 uten K og velge et B360-hovedkort, sparer en del kroner, men vurder en bedre kjøler med 8700 med mindre du undervolter den. Du vil da max kunne kjøre 2666-minne, men du kan kjøpe kjappere minne og stramme opp timings da Coffee-lake responderer bra på lavere CL etc :)

Lenke til kommentar

Takker for gode svar.

Tenker det blir et AMD build. Vet noen hvordan stock-cooleren på 2700X er? Blir nok ikke noe overklokking med det første, da jeg aldri har gjort det før. 

Synes så langt as Meshify-casen er den fineste så langt, men holder fortsatt på å lete. Tenker  hive PC opp på pulten, og der har jeg en U34W17 + ekstern skjerm, så vil helst at casen skal bikke mer mot et mini-itx enn mid. 

Skal jeg bare bruke handlelisten fra "PC pakken Juli" tråden, og bytte ut hovedkort og CPU med noe som er AMD-kompatibelt? 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Yo! 

Back again ;) 

Hvordan ser disse komponentene sammen med 2080? 

Som sagt, kanskje litt sløseri på RAM-brikkene, men for 400 kr synes jeg følelsen lysene gir meg er verdt det : -) 

Ser at flere av komponentene er til salgs, trenger bare et klarsignal så begynner jeg rolig å bestiller deler fram til 20.sept, når jeg får grafikkortet! 

post-384302-0-48222900-1535575683_thumb.png

Lenke til kommentar

Yo! 

Back again ;) 

Hvordan ser disse komponentene sammen med 2080? 

Som sagt, kanskje litt sløseri på RAM-brikkene, men for 400 kr synes jeg følelsen lysene gir meg er verdt det : -) 

Ser at flere av komponentene er til salgs, trenger bare et klarsignal så begynner jeg rolig å bestiller deler fram til 20.sept, når jeg får grafikkortet! 

Om du har mulighet så ville jeg vurdert den litt dyrerer FLareX 3200-rammen som ligger på 2200-2500ish. Den har flere greid å kjøre på 3466 med CL14 om jeg husker rett, noe som hjelper betydelig på spillytelsa til Ryzen. Ryzen er kresen på minne, men FlareX er designa for ryzen så de skal funke bra. G.skill har noen trident Z 3200 CL14 er ca like bra om du vil ha fargeshow :) Strømforsyninga har jeg selv, den er vell på tilbud til 800 hos cdon nå tror jeg. Om du ikke tenker å kjøre SLI så ville jeg valgt et litt rimeligere hovedkort :) B450-serien er og meget bra.

Lenke til kommentar

I SLI og og crossfire X er ikke ryzen så bra. Intel er vel de beste valget på FPS.

Men man burde vente på i7 9700k eller Ryzen 7 3700.

Litt misvisende informasjon, i SLI på Ryzen plattform er det ikke dårlig, men ikke bedre enn Intel totalt sett.

Mao: Det er ikke sånn at du ikke kan få gjort en darn thing med Ryzen plattform om du driver med SLI. !! uhørt. !!

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

Ryzen er jo bedre en sandy bridge og am3 men det er ikke så rart.

Prøv å overklokk cpuen i tillegg å test over tid. Min erfaring hvis det ikke er skjermkortene som sliter, siden jeg har opplevd en del bluescreen og frysninger i spill. Men godt mulig andre er mere heldig med hovedkort.

Ryzen sliter også med rambrikker særlig raske.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ryzen er jo bedre en sandy bridge og am3 men det er ikke så rart.

Prøv å overklokk cpuen i tillegg å test over tid. Min erfaring hvis det ikke er skjermkortene som sliter, siden jeg har opplevd en del bluescreen og frysninger i spill. Men godt mulig andre er mere heldig med hovedkort.

Ryzen sliter også med rambrikker særlig raske.

okey.

Jeg har 3200Mhz C14 brikker.. funker, !! har ikke testet høyere enn det da jeg ikke er rik. 

Lenke til kommentar

Blir å kaste penger ut av vinduet, og kjøre dyrt skjermkort, med Ryzen prosessor som bottlnecker og sørger for at man ikke får all ytelsen man betaler for ut av skjermkortet. 

Kommer det til gaming, så er vel Ryzen kun godt nok til svakere skjermkort, eller som sympatikjøp for å holde med AMD :p

Jeg ville iværtfall aldri kastet bort nesten 10K på et skjermkort dersom jeg kjørte Ryzen CPU.

Lenke til kommentar

Kan gjerne gå for et Intel-bygg, men da må jeg beregne å bruke ekstra penger på ekstra kjøler. 

Er hverken AMD eller Intel fanboy. Har holdt med Intel i alle årene, men ser at AMD har vært på hugget i det siste. 

Så et 8700K vil være et bedre valg? If so, hvilken kjøler burde jeg kjøpe med?

Angående spilling, så blir jo det litt av det, men holder like mye på med vanlig arbeid. 

Vil gjerne ikke at systemet blir bottelneck'd av prosessoren ettersom jeg ga 9000 for et skjermkort. 

Tror ikke jeg bestiller noe enda. Skal se på reviews som kommer av 2080 nå den 16. Hvis det ikke er marginale forskjeller, så avbestiller jeg det, og velger nok heller et 1080 for halve prisen. 

Lenke til kommentar

Blir å kaste penger ut av vinduet, og kjøre dyrt skjermkort, med Ryzen prosessor som bottlnecker og sørger for at man ikke får all ytelsen man betaler for ut av skjermkortet. 

Kommer det til gaming, så er vel Ryzen kun godt nok til svakere skjermkort, eller som sympatikjøp for å holde med AMD :p

Jeg ville iværtfall aldri kastet bort nesten 10K på et skjermkort dersom jeg kjørte Ryzen CPU.

Hvis du skal ha 2070 eller høyere så ja kanskje.. særlig om du skal ha 2080Ti ville jeg anbefalt bedre CPU.

Jeg har 1700x og 1080Ti.. funker fett.

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha 2070 eller høyere så ja kanskje.. særlig om du skal ha 2080Ti ville jeg anbefalt bedre CPU.

Jeg har 1700x og 1080Ti.. funker fett.

Funker ja, men vil ikke si fett. Mister faktisk en del fps i de aller fleste spill sammenliknet med 8700k. 

For all del, Ryzen er brukbart det, men mener bare CPU blir litt feil sted å spare penger på når man først bruker 9-10K på et skjermkort ;)

Lenke til kommentar

I tråden Den perfekte PC-pakke er foreslått dette, du kan vel også bruke i7-8700K tenker jeg.

The Alchemist

Kabinett: Fractal Design Meshify C Dark TG
Hovedkort: MSI Z370 SLI Plus
Prosessor: Intel Core i7 8700K
Skjermkort: Inno3D GeForce GTX 1080 Ti iChill 3X
Minne: G. Skill Ripjaws V 3200MHz CL16 16GB
SSD: Samsung 970 EVO 256GB SSD
Harddisk: Seagate Barracuda ST2000 2TB
Kjøler: Scythe Mugen 5 Rev. B
Strømforsyning: EVGA GQ 650W

Edit: Så en test der i7-8700K overklokket til 5GHz var 10-15% bedre i spill enn 2700X overklokket til 4.2GHz

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...