Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, du ser ikke hva han har gjort av egen innsats? Det betyr ingenting at, tydeligvis, det første han gjorde var å fortelle om det?

Ingen har påstått at offeret skal feie det under matta og leke hus? Men, muligens å være med å bearbeide og komme seg gjennom det sammen heller.

Og, det virker som om de er på god vei.

Lenke til kommentar

Er det noe som ikke er sort/hvitt, så er det utroskap. Noen har nulltoleranse, mens andre tilgir det. Men nå har mannen din levd i usikkerhet i syv måneder etter det skjedde. Hvis det ikke er gjort en innsats for å komme seg videre til nå er det kanskje ikke vits å prøve heller.

Så det at han er ærlig med deg og holder seg unna alkohol er jo veldig bra. Jeg ville nok anbefalt parterapi og prøvd å finne en løsning ut av dette etterhvert. 7 måneder har gått, og jeg håper jo at dere snart får løst dette. Så lider dere ikke lengre enn nødvendig. 

Det beste med parterapi, er at du en gang i uka betaler en fremmed 1500kr/timen for å se livet ditt gå i dass.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, du ser ikke hva han har gjort av egen innsats? Det betyr ingenting at, tydeligvis, det første han gjorde var å fortelle om det?

Ingen har påstått at offeret skal feie det under matta og leke hus? Men, muligens å være med å bearbeide og komme seg gjennom det sammen heller.

Og, det virker som om de er på god vei.

Jeg ser på dette som hennes måte å bearbeide det på, selvsagt er det godt for henne å se at han angrer og at det gjør vondt for han også og at hun ikke er alene i å bære smerten, det vil også hjelpe henne med å føle seg komfortabel nok med han i senere tid til å være sårbar med han igjen (intim).

Lenke til kommentar

Nja, det er diskutabelt hvor forskjellige vi faktisk er fra dyr. 

Syns ikke at det at man har følelser har noe med dyr å gjøre i utgangspunktet, de føler ikke på samme måte som oss og oppfatter ikke verden på samme måte.

Tja. Steve Peters er ein av fremste moderne psykologer. Sjekk kva han har å si, så slipp eg å skrive det her :)

Lenke til kommentar

Det er sjeldent jeg hører om parforhold der det har vært utroskap der jeg har et snev av håp om at det kan bli bra igjen, men dette er en av de tilfellene. 

Gitt historien du har fortalt her så virker det som troverdig at historien hans hendte som det gjorde. Jeg har heller aldri vært blackout full, men jeg vet at noen folk reagerer slik på sprit og har vært nær å gjøre ting som går 100% i mot hvordan de er som person i alle andre situasjoner enn når de har drukket sprit (selv om sikkert annet dop også kan utløse det).

Det er ikke lett å løse og han kan ikke gi deg tvil om at han blir å gjøre det igjen, men det virker som dere er godt på vei å løse dette. Jeg håper det ordner seg for dere.

Lenke til kommentar

Beklager men det er så mye dritt som foregår rundt omkring i verden at det er beviselig at vi ikke er så mye bedre enn dyr, vi var bare heldige og er i stand til å gjøre utrolige ting samtidig som vi kan være direkte ondskapen selv.

Vi er dyr...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi er dyr...

Jeg skjønner hva du mener men nei det er vi ikke. Vi er mer like dyr enn det de fleste mennesker tror/har trodd, men vi er ikke dyr. Dyreriket er et begrep mennesker har skapt og vi mennesker går ikke under dyr. Hvis mennesker også går som dyr så forsvinner mye av meningen bak begrepet. Det er laget blant annet for å skille mellom mennesker og dyr. Man burde ikke tro at vi er så veldig mye bedre enn dyr, men det er ingen vits å sette oss i samme klasse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva du mener men nei det er vi ikke. Vi er mer like dyr enn det de fleste mennesker tror/har trodd, men vi er ikke dyr. Dyreriket er et begrep mennesker har skapt og vi mennesker går ikke under dyr. Hvis mennesker også går som dyr så forsvinner mye av meningen bak begrepet. Det er laget blant annet for å skille mellom mennesker og dyr. Man burde ikke tro at vi er så veldig mye bedre enn dyr, men det er ingen vits å sette oss i samme klasse.

Vi et dyr av arten menneske. Som du sikkert vet så har vi utviklet oss via evolusjonen akkurat som alle andre dyr. Dette er bare fakta.

Men såklart vi er mye mer intelligente enn de fleste dyr, og har et større spekter av kommunikasjon og følelser.

Anbefaler deg å lese denne http://www.bbc.com/earth/story/20150706-humans-are-not-unique-or-special

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi et dyr av arten menneske. Som du sikkert vet så har vi utviklet oss via evolusjonen akkurat som alle andre dyr. Dette er bare fakta.

Men såklart vi er mye mer intelligente enn de fleste dyr, og har et større spekter av kommunikasjon og følelser.

Anbefaler deg å lese denne http://www.bbc.com/earth/story/20150706-humans-are-not-unique-or-special

Joda, er enig i alt av dette. Men dyr er bare et begrep skapt av oss, rasen mennesker, og vi som mennesker bestemmer da hva det skal bety. Dyreriket inneholder derfor ikke mennesker, fordi definisjonen av det er bestemt til å ikke inneholde det. Mennesker og dyr er mer like enn folk tror, men mennesker går ikke under betegnelsen dyr.

Nå går vi rimelig off-topic også her.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, er enig i alt av dette. Men dyr er bare et begrep skapt av oss, rasen mennesker, og vi som mennesker bestemmer da hva det skal bety. Dyreriket inneholder derfor ikke mennesker, fordi definisjonen av det er bestemt til å ikke inneholde det. Mennesker og dyr er mer like enn folk tror, men mennesker går ikke under betegnelsen dyr.

Nå går vi rimelig off-topic også her.

Dyr (Animalia eller Metazoa) slik begrepet brukes innen moderne biologi, betegner flercellete, heterotrofe organismer som i utgangspunktet har indre fordøyelse, minst ett fritt bevegelig livsstadium, som besitter Hox-gener og ikke produserer cellevegg. Dyr sammenfattes i riket Animalia eller Metazoa, på norsk også kalt dyreriket.

Rike: Animalia (dyreriket)

Rekke: Chordata (ryggstrengdyr)

Klasse: Mammalia (pattedyr)

Orden: Primates (primater)

Familie: Hominidae (store aper)

Slekt: Homo (menneskeslekten)

Art: H. sapiens (menneske)

Underart: H. s. sapiens (det moderne mennesket)

Endret av RRhoads
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det noe som ikke er sort/hvitt, så er det utroskap. Noen har nulltoleranse, mens andre tilgir det. Men nå har mannen din levd i usikkerhet i syv måneder etter det skjedde. Hvis det ikke er gjort en innsats for å komme seg videre til nå er det kanskje ikke vits å prøve heller.

Jeg er enig med dette.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Nå er det ingen som har sagt at han burde henges på tørk over lengre tid[..]

Jeg syntes syv måneder er "lengre tid" i denne sammenhengen. Skulle jeg vært den skyldige i dette tilfellet med den angeren trådstarter beskriver, og vi som par etter syv måneder ikke klarte å gå videre, så ville jeg ha begynt å tenke at det er på tide å avslutte ting for å skåne alle partene i forholdet.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det beste med parterapi, er at du en gang i uka betaler en fremmed 1500kr/timen for å se livet ditt gå i dass.

Vi får gratis tilbud fra familievern kontoret. Og det er gjort en stor innsats - hver eneste dag. Du har nok rett i at det er på tide at jeg ihvertfall bekrefter ovenfor han at det er «ok» og at det som skjedde har skjedd, men at jeg er klar for å gå videre og gi han en sjans. Og komme skikkelige over det vil selvfølgelig ta lenger tid. 7mnd er som du sier lenge når jeg ser du poengtere det. Men har levd i en boble siste halvåret, så tidsperspektivet på det har på en måte blitt litt visket ut..! TS

Anonymous poster hash: 27e45...8b9

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er sjeldent jeg hører om parforhold der det har vært utroskap der jeg har et snev av håp om at det kan bli bra igjen, men dette er en av de tilfellene.

Gitt historien du har fortalt her så virker det som troverdig at historien hans hendte som det gjorde. Jeg har heller aldri vært blackout full, men jeg vet at noen folk reagerer slik på sprit og har vært nær å gjøre ting som går 100% i mot hvordan de er som person i alle andre situasjoner enn når de har drukket sprit (selv om sikkert annet dop også kan utløse det).

Det er ikke lett å løse og han kan ikke gi deg tvil om at han blir å gjøre det igjen, men det virker som dere er godt på vei å løse dette. Jeg håper det ordner seg for dere.

Takk ❤️

Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg veldig igjen i historien din. Akkurat det samme skjedde meg, bortsett fra at det var hun som hadde et sidesprang i fylla. Dette er snart 9 mnd siden og vi hadde vært sammen i 11 år på det tidspunktet.

Vi er fortsatt sammen i dag og har det kanskje bedre sammen enn på lenge. Tilliten fra min side er ikke helt som det var, men vi jobber med det. Det kommer til å ta tid.

Vi gikk i parterapi. Det hjalp enormt mye. Vi lærte å snakke sammen på en annen måte enn før blant annet.

Så går jeg også til psykolog alene. Det er fint å ha en fagperson man kan snakke helt åpent med.

Før dette skjedde var jeg helt klar på at et slikt tillitsbrudd er kroken på døra, men i virkeligheten er det ikke sort/hvitt. En hendelse, en gang og tydelig anger fra personen som begikk handlingen synes jeg man kan forsøke å jobbe seg videre med. Et forhold på si er totalt uakseptabelt.

Lykke til! Utifra det du beskriver så virker typen din som en årleit fyr som begikk en gigantisk tabbe. Han kunne holdt det skjult, men fortalte det med en gang. Han fortjener en sjanse synes jeg.

Anonymous poster hash: 4cc7b...b9f

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har vært der. Dama var utro i edru tilstand riktignok. Valgte å tilgi utroskapet.

Valgte også å ikke bruke det henne mot henne i noe stor grad.

Det var ganske heavy, jeg knakk sammen på gulvet og alt sånt da jeg fant det ut.

Slik jeg tenkte så hadde jeg to valg:

1. Bli singel, bedratt, ensom, bitter

2. Være sammen med henne, straffepule henne i ny og ne til jeg finner noe bedre eller vil bli singel

Kjørte tankegangen i nr 2 en stund før det roa seg og ble normalt. Men etter ca et år etter dette så ble vi enige om å gjøre det slutt, fordi forholdet var litt ute å kjøre av flere grunner.

Moralen er, han har vært egoistisk og careless mot deg.

Nå kan du være egoistisk. Får du mer ut av å være med han enn å være singel, selv om han har vært utro?

Har du fordeler økonomisk, annen stabilitet, fri tilgang til sex og massasje osv om du beholder han?

Du må bare veie opp her.

Anonymous poster hash: 51fad...41a
Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg veldig igjen i historien din. Akkurat det samme skjedde meg, bortsett fra at det var hun som hadde et sidesprang i fylla. Dette er snart 9 mnd siden og vi hadde vært sammen i 11 år på det tidspunktet.

Vi er fortsatt sammen i dag og har det kanskje bedre sammen enn på lenge. Tilliten fra min side er ikke helt som det var, men vi jobber med det. Det kommer til å ta tid.

Vi gikk i parterapi. Det hjalp enormt mye. Vi lærte å snakke sammen på en annen måte enn før blant annet.

Så går jeg også til psykolog alene. Det er fint å ha en fagperson man kan snakke helt åpent med.

Før dette skjedde var jeg helt klar på at et slikt tillitsbrudd er kroken på døra, men i virkeligheten er det ikke sort/hvitt. En hendelse, en gang og tydelig anger fra personen som begikk handlingen synes jeg man kan forsøke å jobbe seg videre med. Et forhold på si er totalt uakseptabelt.

Lykke til! Utifra det du beskriver så virker typen din som en årleit fyr som begikk en gigantisk tabbe. Han kunne holdt det skjult, men fortalte det med en gang. Han fortjener en sjanse synes jeg.

Anonymous poster hash: 4cc7b...b9f

Takk for at du deler din historie! Jeg også hadde trodd jeg ville gått på dagen. Men er vel litt naivt og tro at vi er feilfrie, og er immune mot å skuffe andre - selv kjærligheten sin. Han opptrer som du sier helt riktig. En hendelse, tydelig anger, og vilje til å gjøre alt for å ikke sette forholdet på spill igjen.

Så fint å høre at dere løste det og har det bedre nå. Selvom vi alltid har hatt det fint, så ser jeg en side av han nå som jeg har savnet veldig. Sårbarheten og evnen til å snakke om alle mulige følelser. Så noe godt har kommet ut av dette også. Kommunikasjonen oss imellom har gått fra å være såpass vant til å være rundt hverandre i 7-8 år at man glemmer litt å sette av den ekstra tiden til hverandre, til at vi legger fra oss tlf på kvelden når baby er lagt, spiller brettspill, snakker og lytter.

Ønsker dere alt godt i fremtiden ❤️

Lenke til kommentar

Det finnes ikke en unnskyldning for utroskap. Fylla har skylda er lett å si, men ingen unnskyldning. At han kom og sa hva han hadde gjort ser jeg på som positivt oppi alt. At han angrer og tydelig skammer seg over hendelsen.

Man kan si mangt og meget om utroskap. For noen vil utroskap ved engangs hendelse være nok til å gå fra hverandre, mens andre kan gå videre og komme seg forbi det vonde. Det der er så veldig individuelt.

Håper dere klarer å få igang en god dialog, snakke dere gjennom det, og legge klare retningslinjer på hva som er tillatt og ikke tillatt.

Jeg har selv fått rede på at min samboer har vært utro i mer enn 10 år med ulike kvinner. Jeg har konfrontert han underveis hvor han har løyet hele veien. Han kom heller ikke å fortalte meg hva han hadde gjort. 11 år senere krevde jeg en forklaring på hva som hadde skjedd. Det skulle han.. Og han startet med løgn, som ble en ny løgn på løgn på løgn. En ny dame annenhver dag. Nei nå er det ikke mer sa han, to dager senere nye innrømmelser.

Dette er bare litt av hva jeg går igjennom for tiden.

Nå skal jeg ikke stjele tråden din, vil bare påpeke at varigheten av svik og løgner gjør saken straks mer krevende og vanskeligere.

Håper så inderlig at det ordner seg for dere.

Dere kan alltids prøve parterapi. Det har hjulpet mangen.

Bare prøv å finne en som har gode skussmål.

Er ikke helt fornøyd med de vi bruker, det har faktisk satt skjær i sjøen for min del.

Uansett lykke til ❤️

Endret av MadamFelle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...