Gå til innhold

Audigy2+ekstern forsterkar+sub=Stille!

Anbefalte innlegg

Har litt problem med mitt Audigy2 Platinum EX og min eksterne forsterkar (Pioneer VSX-D812). Når eg brukar analog tilkobling frå Audigyen til forsterkaren, er subwoofer-signalet frå Audigyen alt for lågt, d.v.s. umulig å høyra. Dette betyr at subwooferen er mistenkeleg stille i alle spel, som er det einaste eg treng analog tilkobling til. Brukar eg digital coax-kabel, er volumet på subwooferen bra, så problemet ligg ikkje i suben. Og ja, har sjekka subwoofervolumet i surroundmiksaren til Creative.

Dette ser ut til å vera eit gjennomgåande problem, jfr. tråden nedanfor, som har gått i snart to år, utan at Creative har gjort noko som helst... Fleire som har same problem?

http://no.europe.creative.com/support/foru....asp?thre=13916

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal du på død og liv bruke analogt da?

Problemet forsvinner jo når du bruker den digitale utgangen, så hvorfor ikke bruke den da? Pioneer VSX-D812 er jo en surround reciever og burde ha nok av digitale innganger. 2 coaxiale og 2 optiske burde holde lenge.

Ser ikke helt problemet egentlig.

Mulig subwoofer signalene får lide pga komprimering av signalet på det analoge.

Ikke vet jeg.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Brukar normalt coax-utgangen til MP3 og DivX, men problemet er jo at SPDIF berre kan overføra stereosignal. Det betyr at EAX i spel blir miksa ned til stereo. Ergo går eg glipp av surroundlyden.

Og ja, har prøvd bass redirect, og spelar inga rolle.

Lenke til kommentar
Brukar normalt coax-utgangen til MP3 og DivX, men problemet er jo at SPDIF berre kan overføra stereosignal.

Neida, du får overført DD/DTS over digitalutgangen, sånn bare for å være pirkete.

Problemet med flerkanalslyd generert av prosessoren på kortet, er at det ikke er båndbredde nok til å gjøre dette uten forsinkelse fra en annen verden (les: ubrukelig høy forsinkelse).

Det er iallefall slik jeg har forstått det. nForce-lydløsningen kan gjøre dette, men det er en fattig trøst når man sitter der med Audigy-kort.

Dette skal visstnok fikses når kort som kan brukes på PCI-Express eller hva nå enn den nye bussen heter, kommer. Løsningen i mellomtiden er å bruke 5.1-inngangene hvis man har dette, men hvis det er en bug som gjør LFE-kanalen absurd lav, er naturligvis ikke dette en fullgod løsning.

Har du vært på supportsidene/forumet til Creative og sett om du finner noe der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...