Martin Braathen Røise Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 <br data-mce-bogus="1">Verdens fremste eksperter mener vi kan få kraftig prisfall på SSD: – Vil være den største korreksjonen i historien Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Jeg vil fortsatt kjøpe roterende harddisker til langtidslagring av data, de kan man ta frem 5 år etterpå og være sikker på at innholdet ikke er forsvunnet. Den sikkerheten er mye verd. De 9 siste årene har jeg aldri brukt noe annet enn SSD som systemdisk, selv da roterende disker var mye billigere. Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 God nyheter! Får håpe at prisen på 4-10 TB blir innenfor rimelighetens grenser da Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Jeg vil fortsatt kjøpe roterende harddisker til langtidslagring av data, de kan man ta frem 5 år etterpå og være sikker på at innholdet ikke er forsvunnet. Den sikkerheten er mye verd. Bare ikke legg de i samme eske som alle "rare earth magnets"ene. 1 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Bare ikke legg de i samme eske som alle "rare earth magnets"ene. De første store "rare earth"-magnetene jeg fikk tak i på 90-tallet kom fra harddisker, der de er en del av lineærmotoren som styrer hodearmene. Likevel bør man nok unngå å plassere dem på platene... Lenke til kommentar
Bjarne Nilsson Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Hmm onm dette blir tillfellet og de oriseneerde vi forbrpkere ender opp med og betale etter mva erc, ender en 2TB Ssd på ca 1500 dette hadde vært fanrastisk men evel lite sansynlig (har barre skumm lest) Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Eg og trur harddisker er dødt, iallefall for bedrift og konsumentmarkedet. For datasentere så er de nok veldig aktuelle da dei har tilgang til teknologi som gjør at ytelsen forsetter å skalere på shingled drives. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 (endret) Eg og trur harddisker er dødt, iallefall for bedrift og konsumentmarkedet.Dersom kostnaden ved innkjøp av snurredisk og ssd blir noenlunde utjevnet så er jeg enig. Så lenge snurrediskene er billigere vil de nok bli benyttet, da det er en del steder en ikke har behov for den ekstra hurtigheten (eller støtsikkerheten) SSD tilbyr. Endret 21. august 2018 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Prisfall på harddisker???? Jeg forventer mer en dette... Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Flommen i Thailand skrudde opp prisene på roterende harddisker for 7 år siden, og de har ikke sunket ned på samme nivå igjen. Kanskje priskonkurranse fra SSD kan være med å senke prisene på snurredisk også? De minste modellene vil forsvinne kjapt. Lenke til kommentar
G Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 (endret) Tror ikke på det før jeg ser det i butikkhyllene. Aktørene i markedet har nok mange ledd å justere inn litt påslag her og der, før vi får glede av det. Den som tjener på det er vel de som kjøper minne og bygger lagringsenheter for videresalg. Disse kan sikkert basert på merkevarenavnet sitt ha "merkevarenavn-påslag" på sine produkter. Endret 21. august 2018 av G Lenke til kommentar
ToVine Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Verdens fremste eksperter mener vi kan få kraftig prisfall på harddisker [...] På grunn av overproduksjon av komponenter kan SSD-enheter bli svært billige å kjøpe inn i 2019, spår analytiker. Ikke for å være kverulant, men denne overskriften er direkte misvisende - SSD er IKKE det samme som harddisk, HDD er harddisk (Hard Disk Drive, gir mening?).Når jeg leste overskriften tenkte jeg at "Wow, nå er det kanskje på tide å bytte ut harddiskene i serveren med noen større til en billig penge", men så var det ikke det det var snakk om likevel - skuffet... Forøvrig kjempebra hvis SSD blir billig nok til å faktisk ta over rollen som lagringsmedium for store datamengder, men for å utkonkurrere harddisker må de for min del komme ned rundt 25-33 øre/GB som 3-4 TB harddisker ligger på nå. 1 Lenke til kommentar
Bjørn Bratz Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Hmm onm dette blir tillfellet og de oriseneerde vi forbrpkere ender opp med og betale etter mva erc, ender en 2TB Ssd på ca 1500 dette hadde vært fanrastisk men evel lite sansynlig (har barre skumm lest) og skum-skrevet ...? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå