Nissenakke Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Det er en imponerende teknologi, men det som slo meg når jeg så denne videoen og Nvidia-presentasjonen, er at det ser veldig "polert og skinnende" ut - litt sånn "nå skal vi virkelig vise fram den imponerende grafikken". Forhåpentligvis roer de ned effekten litt i det ferdige spillet - det er ikke akkurat naturlig at alle vinduer, bilpanser etc er skinnende blanke i den virkelig verden - det ser litt rart ut at alle bilene som står mitt på en skitten slagmark ser ut som de nettopp har fått en vask og blitt blankpolert... Lenke til kommentar
oophus Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Fjas! Battlefield V, 4K, Ultra med Ray Tracing = 32fps max Battlefield V, 1920x1080, Ultra uten Ray Tracing med et 1080ti 11gb i Closed Beta 2 hadde jeg rundt 90fps med temp fra 70 til 72 stock fans. Er det noen som gnir seg i hendene nå er det Nvidia og de store spillselskapene samt dem som selger skjermkort. Du skal være bra dum hvis du ikke skjønner det. Har hatt dyrt nok skjermkort engang i tiden 7800gtx SLI når de kom betalte jeg nesten 20k i 2005. Og det angrett jeg veldig på, etter jeg fant ut at det ikke var verd det. Det "FrihetensRegn" skrev på tek.no Fjas? Leste du det jeg skrev? Ser ut som om du leser ting du ønsker å lese. Ikke bare det, men du kommer med oppgulp rundt noe du ikke har snøring på. Performance kan du jo fint lese av på stats. De nye kortene har flere CUDA cores, og kjappere minne. Hvilket i seg selv betyr at folk som deg kan runke litt ekstra pga 15 mer FPS kontra før. Det er uansett ikke det som er spennende her. Performance er ikke fokuset denne gangen, slik det har vært i 10 år, år for år. Du går rett og slett glipp av poenget. 4 Lenke til kommentar
grim_reaper_jib Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Kan se begge synspunkter her Hvis nye kortene ikke er raskere en last gen tror jeg nvidia vil miste mange kjøpere på nye kortene sine. Ray tacing er stort gjennombrudd men betyr lite hvis man må ned i 1080p med lave framerates. Folk har blitt så vant til 2k og 4k nå, og de aller fleste håpet vel på et kort som klarer 60fps stabilt i 4k på alt av spill. Men hvis den infiltrator tek demoen er noe og gå på så virker det som 2080ti er det folk er ute etter uansett med ytelse som tilsvarer 100% økning over 1080ti i 4k. Så sant det ikke er støtte for ray tracing i tek demoen da som igjen da vil tilsi at man klarer og dra spill langt over 1080p med høye fps selv med ray tracing. Veldig mye ubesvart, så skal bli morro og se testene som kommer. Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 Ray Tracing har ingenting med DirectX å gjøre Feil. Ja, dette er en eldgammel teknikk, men vi snakker om Realtime her. Det har masse med DirectX å gjøre. 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 23. august 2018 Del Skrevet 23. august 2018 (endret) Feil. Ja, dette er en eldgammel teknikk, men vi snakker om Realtime her. Det har masse med DirectX å gjøre. Ja, jeg pratet om selve teknologien. Det at teknologien blir mulig i spill må vi selvfølgelig se til Microsoft for at det blir/er mulig. Det startet vell om jeg ikke husker feil nå i 2013 da AMD og nVidia startet samarbeidet med Microsoft for RT støtte. Jeg tok galt om Pixar btw. ^^ De var kun de første til å lage en film utelukkende rendret med RT. Endret 23. august 2018 av oophus3do Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå