Gå til innhold

RYKTE: Ny MacBook Air og Mac Mini på vei, hevder Bloomberg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AMD Ryzen+Vega mon tro? Må være kjiper'n å punge ut ett femsifrert beløp for å ende opp med 2-kjernet CPU og Intel HD Graphics...

Som dessuten har en snurredisk og integrert RAM-minne som ikke går å oppgradere! Jeg er veldig glad i Mac mini og har hatt 4 forskjellige generasjoner helt siden de kom med G4-prosessor, men dessverre ser det ut att Apple ikke lenger bryr seg om folk som vil ha en stasjonær maskin uten innbygget skjerm. Mac mini selges i dag som sagt fremdeles med samme komponenter som i 2014, til samme pris! Den er dessuten kun tokjernet mens 2012-modellen var 4-kjernet og mye raskere till f.eks. videoredigering. Mac Pro er ikke heller oppdatert siden 2013!

At Apple fortsatt selger både Mac mini og iMac med harddisk og ikke SSD i 2018 er veldig rart siden det gir en veldig treg brukeropplevelse og burde ramme Apple sitt omdømme negativt.

Jeg skulle gjerne også sett at de går for Ryzen+Vega men tipper det i stedet blir Coffee Lake + Iris Plus 655, eller kanskje eventuelt i7-8809G som har Vega-grafikk.

Jeg tror ikke Apple går fullt ut for Ryzen siden de har satset så mye på Thunderbolt.

Jeg bruker min Macbook Pro 2012 til den dør og etterpå blir det dessverre PC for meg. Veldig lei av at Apple tar vekk alle oppgraderingsmuligheter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker min Macbook Pro 2012 til den dør og etterpå blir det dessverre PC for meg. Veldig lei av at Apple tar vekk alle oppgraderingsmuligheter.

Dessverre? En Intel Nuc har mye bedre hardware i mindre format, og du kan konfigurere den nær sagt akkurat hvordan du vil. Du kan kjøpe den uten OS og installere en Linux-variant, eller t.o.m. macOS, hvis du orker strevet med å få det til å virke. Mye bedre alternativ, vil jeg si, og sannsynligvis også billigere enn sammenlignbar Mac Mini når den nye versjonen kommer.

Lenke til kommentar

Folk kan si hva de vil, men Intel er jo bedre på responsivitet og effektivitet (enn så lenge?) for sine CPUer. Og i all den tid de er gir de mer mening for et produkt som MacBookAir. Ryzen er gode CPUer, men AMD har ikke (enda) hatt ressursene til å lansere konkurrent til alle Intels CPU modeller etter å ha vært helt ute.

Lenke til kommentar

Blir spennende å se hvilke feil, svakheter, bortforklaring, samt forbrukerfiendtlighet og erstatningsnekt som kommer med denne runden hardware fra Apple :wee:

Jamfør, tidligere Apple-historie:

Endret av G
Lenke til kommentar

Dessverre? En Intel Nuc har mye bedre hardware i mindre format, og du kan konfigurere den nær sagt akkurat hvordan du vil. Du kan kjøpe den uten OS og installere en Linux-variant, eller t.o.m. macOS, hvis du orker strevet med å få det til å virke. Mye bedre alternativ, vil jeg si, og sannsynligvis også billigere enn sammenlignbar Mac Mini når den nye versjonen kommer.

Jeg skrev dessverre fordi jeg fremdeles syns macOS er det beste operativsystemet. Det er selvfølgelig noe som er en personlig mening. Jeg bruker både Windows, Linux och Mac daglig og trives helt enkelt best i macOS.

Jeg har bygget et par Hackintosh tidligere, men ble litt lei av at man ikke kan store på at systemoppdatering vil virke. Det måtte også til noen kernel extensions for å få grafikk og dvalemodus å virke optimalt.

Det er ellers ikke noe tvil om at man får mye mer maskinvare for pengene ved å kjøpe PC. Jeg har bygget meg en arbeidsstasjon med serverhovedkort, doble Xeon-prosessorer (og 16 minneplasser, som forsåvidt er veldig overkill for mitt bruk) og ordentlig grafikkort (GTX 1070) til en bråkdel av prisen Apple ville hatt for en Mac Pro, og dessuten med mye bedre ekspansjonsmuligheter. Der kjører jeg Windows og er fornøyd med det til Davinci Resolve.

Når det gjelder bærbare maskiner har jeg derimot ikke klart å finne noen PC som har like bra styreflate som Apple. (Tips meg gjerne hvis du kjenner til noen.) Mange PC-laptops har også elendige tastaturer, men der har Apple dessverre også blitt mye dårligere de siste årene, så det jevner ut seg. =/

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...