Blesten_i_vesten Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 Kjenner noen til weekendskurs i selvforsvar for barn, helst i Bergen? Evt Oslo til nød. Har en gutt som blir mobbet på skolen, uten at skole ser ut til å klare å få slutt på det. Så er det bestemor som er rektor som gjør ting enda vanskeligere. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Hei. Tror ikke weekendkurs er vanlige; men jeg kan anbefale følgende kampstiler i Bergen: https://kyokushin.no http://www.sentrumkarate.no https://www.frontlinebergen.no/bjj-barn-ungdom Mye mer finnes, men jeg tar utgangspunkt i det jeg tenker er egnet for barn. 1 Lenke til kommentar
Blesten_i_vesten Skrevet 24. august 2018 Forfatter Del Skrevet 24. august 2018 Hei. Tror ikke weekendkurs er vanlige; men jeg kan anbefale følgende kampstiler i Bergen: https://kyokushin.no http://www.sentrumkarate.no https://www.frontlinebergen.no/bjj-barn-ungdom Mye mer finnes, men jeg tar utgangspunkt i det jeg tenker er egnet for barn. Takk for tips! =) Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 (endret) Selvforsvar mot mobbing? Selvforsvar bruker man mot vold, ikke mobbing. Er det fysisk mobbing anmelder du. Evt ta en prat med foreldrene til mobberne eller få ditt barn flyttet til en annen skole. At han begynner med kampsport kan dog føre til at han på sikt får bedre selvtillit. Anbefaler isåfall Taekwondo eller Karate hvor man lærer mer enn bare det å sparke og slå. Endret 24. august 2018 av Nwader 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 Har du vurdert andre tilnærminger enn å lære gutten å slåss mot mobbere? 2 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 Har du vurdert andre tilnærminger enn å lære gutten å slåss mot mobbere? Sikkert ikke – selvforsvarskurs pleier å være den aller første innskytelse som foreldre til mobbeofre bruker å få. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 Sikkert ikke – selvforsvarskurs pleier å være den aller første innskytelse som foreldre til mobbeofre bruker å få. Basert på det lille trådstarter har delt så langt, virker tilnærmingen hennes(?) noe forhastet, ja. Men det kan sikkert trådstarter svare på selv. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 Kjenner noen til weekendskurs i selvforsvar for barn, helst i Bergen? Evt Oslo til nød. Har en gutt som blir mobbet på skolen, uten at skole ser ut til å klare å få slutt på det. Så er det bestemor som er rektor som gjør ting enda vanskeligere. Vold kan noen ganger løse det, men hvorfor utsette barnet for vold i utgangspunktet.. Hvis det er et reelt problem så får du bytte skole istedenfor! I verste tilfellet så kommer barnevernet til å bli blandet inn i dette, og da kan du miste foreldreretten når du opplære ditt barn til å slå tilbake istedenfor å oppsøke en lærer. Ta en skikkelig alvorsprat med skolen, ta eventuelt kontakt med en advokat og ta dem med på møtet og vis at dere mener alvor om barnet deres psykososiale miljø! Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 BV kommer aldri til å kikke på en sak med ett mobbeoffer som slo til sin egen mobber, slutt å være så jævla dramatiske. Jeg har ikke gjort det selv, jeg brukte å ignorere mobbere og de ga seg når man skjønte det ikke funket, men av og til så må du faktisk bare knytte neven og slå skikkelig hardt til noen for at de skal skjønne alvoret og la deg være i fred. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Søk om det finnes beredsskapsteam mot mobbing i kommunen din. Kanskje kontaktpersoner også, eller andre instanser. Samle ressurser og bruk det for alt det er verdt. Lær ungen din å bruke diplomati. Det vil være mer nyttig i resten av livet enn å slåss. Selvforsvar er fint å kunne hvis det virkelig er nødvendig, men å slåss mot traumatiserte mennesker bare eskalérer situasjonen. Men så klart, det er aldri dumt å lære å gjøre det man kan hvis det blir nødvendig. Å ta direkte kontakt med foreldrene til alle mobberne, og be dem på et møte hjemme hos deg eller på en nøytral plass, kanskje med støtte fra en tidligere nevnt instans, kan kanskje være det beste. Prate om problemet og få til konstruktive løsninger, som å få mobberne med på noen aktiviteter eller sport som bygger opp selvtilliten og selvrespekten deres. Dette går gjerne i arv fra foreldre til barn også, så det er ofte der problemet ligger. Det er bedre å eskalére situasjonen ved å samle alle krefter som støtter saken og fortsette å belyse problemet helt til noen med makt tar grep. Det er -mobberne- som skal flyttes, -ikke- ofrene. Aller helst skal mobberne og foreldrene deres få veiledning og kunnskap til å håndtere barna bedre. Hvis foreldrene ikke er villig, bør de sendes på kurs med forbehold om at de får bøter eller andre former for straff hvis de ikke møter opp. Håper virkelig det ordner seg for dere. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Du sier det selv, problemet ligger hjemme, hvordan overbeviser du en forelder om at deres sønn/datter er en mobber som må håndteres? Kan se for meg at de aller fleste foreldre hadde gravd hælene i bakken og gått helt berserk over at du kan insinuere noe sånt, og derfor må vi finne alternative muligheter, noe offeret og deres familie og skole kan gjøre. Vi kan ikke se oss blind på årsakene bak det lenger, det er på tide at folk straffer mobbere fremfor mobbeofrene. Det er ikke rett eller riktig at ett mobbeoffer må flytte og bytte skole, det burde vært slik at hvis man kan bevise mobbing så er det mobberen som må skifte skole. Sånn det ligger ann nå så gjør vi ikke det engang!!! Jeg tror ikke på at unger er unger heller og at vi må være milde mot dem når det gjelder slikt, det er sånn du får voksne mennesker som mobber sine kollegaer og skaper dårlig stemning på jobb som dermed går utover produktivitet. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Om det er noe årsaker til oppførselen vi ikke vet om så er jo det ikke en grunn til hvorfor vi skal se gjennom fingrene, det er faktisk nok en grunn til hvorfor vi burde ta mer tak i mobbere, ikke for kun ofrenes skyld men også for mobberen som kanskje går gjennom noe som får dem til å reagere slikt. Det hele starter med at vi ikke tolerer mobbing lenger, er fint å si og late som men ingenting av det vi har gjort funker noe særlig bra. Vi må rett og slett slutte å være dumsnille. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå