Nizzen Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Skal ha 2 stk. i SLI Husk å kjøpe nvlink istedenfor slibro da Ellers blir det dårlige greier Nvlink kjøpes fra nvidia.no. Koster 849kr. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 (endret) Jeg er helt klar for å kjøpe billige, brukte 1080ti Blir vel ikkje veldig billige, med tanke på 2080 prisene. Jaja, da får jeg leve med 1070 en stund til Edit: Jeg vil tro prisene på 2070 er like relevante, med tanke på at ytelsen visstnok skal være bedre enn 1080ti Endret 21. august 2018 av 3irik 1 Lenke til kommentar
Yopaz Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Trodde **70 var mellomklasse, ikke toppklasse. Fysj for noen priser. Men nå havner det vel en del 1080ti på bruktmarkedet snart, så kan oppgradere for en grei penge.. Nå kostet jo 1070 4500 kroner da det først kom ut så det er jo ikke så stort hopp i prisen fra forrige generasjon. Om ytelsen er så god som de lover vil du også få langt mer ytelse for pengene enn det 1070 ga. Jeg gleder meg til å se testene av disse kortene. 1 Lenke til kommentar
Pylons Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 (endret) "referansekortet deres nå var inntil fem ganger stillere enn med det gamle designet"Det er ikke så vanskelig, siden den gamle referansedesignen var av "blower"-type med radialvifte. "Fem ganger stillere" er for øvrig kun en reduksjon på 7 dB (10*log10(1/5) = -6.9897), så jeg skjønner at markedsføringsfolket heller bruker det første. Men alltid bra med støyreduksjon uansett.Når det er sagt så syns jeg RTX faktisk høres veldig spennende ut og kanskje endelig gir en push mot mer raytracing (strålsporing på norsk?) både i spill og industrielle simuleringer. Endret 21. august 2018 av Pylons 4 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Pssst! Man setter spørsmålstegn, eller stiller spørsmål. Eller man gjenforteller det man blir fortalt, hvilket er helt vanlig etter denne typen events. Hva skal man sette spørsmålstegn ved? Nvidia sier kortet blablabla. Men det er vi skeptiske til. Nvidia sier kortet blablabla. Men vi tror det ikke før vi ser det. Er det denne layouten du vil ha på en slik artikkel? Det er ikke rett fram å stille spørsmålstegn ved påstander om et kort man ikke har holdepunkter å stille spørsmålstegn ved. Spesielt når det ikke er mye åpning for å stille spørsmål. Den delen kommer når man får kort til test. Med mindre noe er totalt usannsynlig da, men jeg la ikke merke tol noe slikt her. 2 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Eller man gjenforteller det man blir fortalt, hvilket er helt vanlig etter denne typen events. Hva skal man sette spørsmålstegn ved? Nvidia sier kortet blablabla. Men det er vi skeptiske til. Nvidia sier kortet blablabla. Men vi tror det ikke før vi ser det. Er det denne layouten du vil ha på en slik artikkel? Det er ikke rett fram å stille spørsmålstegn ved påstander om et kort man ikke har holdepunkter å stille spørsmålstegn ved. Spesielt når det ikke er mye åpning for å stille spørsmål. Jeg er ganske sikker på at du ikke skjønte poenget mitt: Man kan si "stille spørsmål" eller "sette spørsmålstegn" - ikke "sette spørsmål" eller "stille spørsmålstegn". Uansett er det rettet opp i artikkelen nå, så det er ingen grunn til å la dette avspore diskusjonen ytterligere. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg FrihetensRegn Skrevet 21. august 2018 Populært innlegg Del Skrevet 21. august 2018 Overpriset og mest sannsynlig bare 15% raskere i konvensjonelle spill. Senere selvstendige tester avgjør om disse kortene er verdt prisene. 12 Lenke til kommentar
KjellArne1 Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Spent på ytelsen her. Men dyrt, det er det. Helgetur til new york til høsten kan bøte litt på grådige importører her hjemme. Fin by i tillegg Samme her. Blir nok et 2070 på meg i New York en gang i løpet av høsten Lenke til kommentar
Mats2468 Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 12 tusen for RTX 2020 TI... bare for å spille!? Det er helt vanvidd. Altså man kunne kjøpt PS4, Xbox One og Switch tilsammen + noen toppspill 3 Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Når blir skjermkortene tilgjengelig for testing egentlig til de som skriver reviews og slikt? Lenke til kommentar
skripis Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 (endret) 12 tusen for RTX 2020 TI... bare for å spille!? Det er helt vanvidd. Altså man kunne kjøpt PS4, Xbox One og Switch tilsammen + noen toppspill Endret 21. august 2018 av skripis Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 (endret) Overpriset og mest sannsynlig bare 15% raskere i konvensjonelle spill. Senere selvstendige tester avgjør om disse kortene er verdt prisene.Ser vi på flops, som er det eneste vi har å gå på foreløpig, ligger RTX 2080 Ti på 13,4 TFLOPS (32 bit), altså 18,5 % over 1080 Ti. Dette er nok den beste indikatoren på vanlig spillytelse så langt. Forøvrig ligger RTX 2070 på 7,5 mens GTX 1080 ligger på 8.9 (18% bak). Det enorme hoppet alle snakker om er med Tensor og rays. Blir spennende å se hvor lang tid det tar før spill faktisk begynner å utnytte dette skikkelig (de som er annonsert så langt får nok bare svært enkle implementasjoner av noen få features). Endret 21. august 2018 av Elgen-Hansi 2 Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 (endret) 12 tusen for RTX 2020 TI... bare for å spille!? Det er helt vanvidd. Altså man kunne kjøpt PS4, Xbox One og Switch tilsammen + noen toppspill Men da får du jo ikke postet din sinnssyke 3D Mark score! Det er jo lett verdt 24.000 kr (holder ikke med et kort!) Endret 21. august 2018 av Ghetto Johns Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 12 tusen for RTX 2020 TI... bare for å spille!? Det er helt vanvidd. Altså man kunne kjøpt PS4, Xbox One og Switch tilsammen + noen toppspill Og noen bruker flere 100 000kr på bil, for å kjøre fra A til B. Forstå det den som kan... 8 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Og noen bruker flere 100 000kr på bil, for å kjøre fra A til B. Forstå det den som kan... Hehe, så kan man spørre seg, hva tilbringer man mest tid i\med? Bil eller pc? I.l.a året sitter jeg mye mer foran pcen selv om bilen var 30 ganger dyrere 1 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Var det noen på Lager på Komplett etter nedtelling i går slik at noen fikk et kort eller var det kun nedtelling til en forhånds-bestilling?. 20-22 sept?. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Skal ha 2 stk. i SLIHusk å kjøpe nvlink istedenfor slibro da Ellers blir det dårlige greier Nvlink kjøpes fra nvidia.no. Koster 849kr. Håper for guds skyld EK og Nvidia prater sammen slik at vi ikke får "NV-link passer ikke med vannblokk"-kødd... Lenke til kommentar
Mathtrix Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 lal.. hvorfor snakker dere om pubg og de beste skjermkortene..? pubg kan spilles på en mobiltelefon og har utrolig dårlig grafikk... Jeg tror de prøver å late som om det er det beste spillet bare for å få folk til å spille det slik at de kan skape ett marked for gaming på mobiltelefon... de håper sikkert at alle skal hoppe over fra pubg til andre mobilspill og gjøre deg avhengig.. Lenke til kommentar
Mathtrix Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 lal.. hvorfor snakker dere om pubg og de beste skjermkortene..? pubg kan spilles på en mobiltelefon og har utrolig dårlig grafikk... Jeg tror de prøver å late som om det er det beste spillet bare for å få folk til å spille det slik at de kan skape ett marked for gaming på mobiltelefon... de håper sikkert at alle skal hoppe over fra pubg til andre mobilspill og gjøre deg avhengig.. også tror de at spillene er laget for de forskjellige skjermkortene som finnes mens de skjermkortene egentlig er laget spesielt for spillene. De spillene kan man lage andre design og temaer av, altså andre spill.. de tenker at spillutviklerne ikke klarer å lage så bra spill at de ikke kan kjøres på telefoner hvis spillutvikleren ikke har tilgang på de bedre datamaskiner enn telefoner.. Men så kommer det nok snart ett spill som er bedre og mer effektivt enn andre spill og da spesialdesigner de skjermkortene til de fordi det er bedre teknologi. star wars og battlefield er egentlig det samme spillet men med andre regler og og annet utseende, det betyr at skjermkortene som klarer å drive star wars klarer å drive battlefield også, og skjermkortene er laget for å spille de spillene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå