Torolf Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 Hei, ser fremgangsmetodene mine på disse to oppgavene greie ut? Eller er det helt på tryne, hva kan jeg gjøre annerledes? Lenke til kommentar
Torolf Skrevet 20. august 2018 Forfatter Del Skrevet 20. august 2018 Her er andre oppgaven Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 (endret) De er ganske på tryne, ja.. Bruk parenteser og husk at (a + b)(c + d) = a×c +a×d +b×c +b×d. Men det er best å sette felles faktorer utenfor og forkorte dem først. Og regn med kvadratrøttene hele veien heller enn å runde av i starten. Endret 20. august 2018 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 (endret) I den første oppgaven glemmer du å sette parenteser i andre steget, og får dermed feil svar. Du skal få Dette blir så: I mellom tredje og fjerde steg er jeg usikker på hva du gjør, men det er feil. Husk på at bare er en erstatning for et tall, om du setter inn et tall for skal du få samme resultat med sluttresultatet som med utgangspunktet. Om du er usikker på hva jeg mener kan du prøve å sette inn [text]a=1[/tex] i hver linje og regne ut. Den andre oppgaven går i stor grad ut på at du må mestre regneregler for potenser. Dette bør gi deg et hint om hvordan du kan fortsette: Du trenger ikke regne ut til avrundede tall, for å få full pott her må du oppgi svaret med kvadroten av et tall. Endret 22. august 2018 av N o r e n g Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå